Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini pilasi taas lomamme

Vierailija
04.08.2010 |

Asumme uusperheessä ja toisella taitaa olla vanhemmmuus hukassa, bio-isällä siis.

Nytkin olemme koko viikon puhuneet että huomenna lähdemme reissuun ja poika palaa maanantaina takaisin junalla kun koulu alkaa. Tai siis minä ja isä olemme puhuneet. Mulla on ollut kaksosduunin asioissa ihan tarpeeksi hommia joten en ole kuullut miten isäntä on asian pojalleen ilmiottanut.

Tänään sitten asiasta sanottiin ja poika ilmoitti että ei hän halua lähteä istumaan 400 km autoon ja on luvannut mennä lauantaina kavereidin kanssa rantaa kun koulu alkaa bileet. Jee!

Tästä alkaa sitten show, poika itkee äidilleen,tyttöystävälleen ja on pahalla tuulella ja yrittää velkuloida tilanteesta pois, kaikkihan siinä niin tekee. No mitä tekee isä, sanoo että poika itse saa soittaa mummmolleen että ei tule ja saa etsiä kahdeksi yöksi jostain muualta yöpaikan ja la-aamuna menee sitten äidilleen. Mielestäni tosi tyhmä ratkaisu. En tiedä mitä poika on mummolle sanonut, soittiko edes vai laittoiko tekstarin, mutta sanoi että menisi syksyllä vkonloppuna junalla sinne sitten..juu niin varmaan, lätkä alkaa ja lukio, joten eikä sitten on kiva matkustaa 6 h junassa....

Tekikö isä oikein? Oliko hän se aikuinen joka olisi nyt käskenyt että pulinat pois ja huomenna lähdetään. Mitä itse olisit tehnyt?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa kylaan pitkasta aikaa, ei siina kylla mitaan (16v.) tyttoystavia tarvita. Alkaisi jo sangytkin loppua ja minun huushollissani eivat nukkuisi edes samassa huoneessa.

Olen puhunut! t. mummo.

P.S. Onko kukaan edes mummolta kysynyt sopisiko tallainen jarjestely?

Vierailija
22/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun poika nyt täysin oikeutetusti protestoi, on vika hänessä: teini pilaa loman!

Miksi mennä reissuun, josta poika joutuu maanantaina yksin palaamaan? Vastuulliset vanhemmat eivät mene mökille, kun poika lähtee lukioon!

Miksi pojan pitää soittaa mummolle, jos ei ole sopinut, että on tulossa?

Miksi pojan pitää löytää uusi yöpaikka?

Ja miksi ihmeessä te perheen aikuiset puhutte ohi nuoren kuin häntä ei olisi olemassakaan?

Meillä pojan kanssa olisi käyty aikaa sitten keskustelu aiheesta mikä viikonloppu kotona ja mikä mökillä. Eikä meillä vanhemmat lähde reissuun, kun lapsi menee kouluun. Joku vastuu täytyy olla, ei pelkkää komentamista ja käskemistä se vanhemmuuskaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 16v. ei todellakaan ole riittävän vanha päättämään yksin asioistaan.

T: neljän äiti

Ja todellakin on tarpeeksi vanha päättämään asioistaan.

t: myöskin neljän äiti, yksi on 16 v.

Vierailija
24/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä kun lomia mietimme, mies eikä myöskään minä pitäneet ajatuksesta että 16v jäisi tänne yksinään pitkäksi aikaa ja tämä vuoksi otimme lomamme elokuuksi jolloin osan aikaa teini on koulussa. (hän siis asuu täällä joka toinen viikkoa- toinen siis äidillään). Itse voisin kyllä olla täällä la-aamuun asti ja lähteä vasta sitten. Ja mieheni myös tietää sen. Syy miksi lähdemme torstaina, kun tarkoituksemme olisi mennä miehen vanhempien kanssa saareen veneellä. Ukki lähtee sinne aina perjantaisin klo 12, kesäviikonlopun viettoon ja sieltä pitää tulla pois AINA sunnuntaina aamupäivänä. Emme haluaisi muuttaa heidän jo suunnitelmiaan kun tämä sakki sinne kun menee niin "showta" on ihan riittämiin. Ja matkaa mantereeltakin on jo aika lailla edestakaisin ajoihin.

Yksin junalla kouluun 400 km päästä, niin saa hyvän alun lukiolle. Mainota toimintaa!

Vierailija
25/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytyy myös ottaa ex-vaimoin toiveet loman suhteen, ja myös miten duunissa niihin suhtaudutaan. Isännällä meni viime kesä kotona rakennushommissa eikä ehtinyt mökkeillä kuin pari päivää 5 vk lomasta. Ed kesällä syntyi nuorimmainen joten silloinkaan ei tullut hirveästi reissattua. Ymmärrämme, että mökkeily jossain tietokoneen ulottumattomissa voi olla hankalaa ja kuitenkin välimatkaa olisi, niin ei ole mitään järkeä ajella edestakaisin muutaman päivän takia. Tämän vuoksi nimeomaan olisimme ensin menossa miehen vanhempien luokse, jotta pojalla olisi ollut edes jotenkuten mukavaa (vrt minun vanhémpien mökki)mutta ei nyt sitten lähdekään.

Vierailija
26/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissusta lauantai-aamuna.

Vierailija
27/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos poika olisi oma poikasi, niin et haukkuisi täällä häntä takanapäin. Miksi haukut nyt? Itse olet halunnut uusperhekuvion. Se tuo mukanaan haasteita.

Vierailija
28/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole löytänyt mitään "iloa" siitä että poika käy täällä. Minulle on ihan sama tuleeko vai ei, jos ei tule, on helpompaa. Ei tarvitse tehdä ruokaa niin paljoa, pestä pyykkiä jne.

Isäntä on kotona arki-iltaisin, eikä viemässä 6 krt viikossa lätkätreeneihin jne.

Itse olen osallistunut aina kotitöihin mutta näiden poikalasten osallistuminen on aina heikkoa. En tiedä vaadinko liikaa mikä on normiperheiden tapa?