Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini pilasi taas lomamme

Vierailija
04.08.2010 |

Asumme uusperheessä ja toisella taitaa olla vanhemmmuus hukassa, bio-isällä siis.

Nytkin olemme koko viikon puhuneet että huomenna lähdemme reissuun ja poika palaa maanantaina takaisin junalla kun koulu alkaa. Tai siis minä ja isä olemme puhuneet. Mulla on ollut kaksosduunin asioissa ihan tarpeeksi hommia joten en ole kuullut miten isäntä on asian pojalleen ilmiottanut.

Tänään sitten asiasta sanottiin ja poika ilmoitti että ei hän halua lähteä istumaan 400 km autoon ja on luvannut mennä lauantaina kavereidin kanssa rantaa kun koulu alkaa bileet. Jee!

Tästä alkaa sitten show, poika itkee äidilleen,tyttöystävälleen ja on pahalla tuulella ja yrittää velkuloida tilanteesta pois, kaikkihan siinä niin tekee. No mitä tekee isä, sanoo että poika itse saa soittaa mummmolleen että ei tule ja saa etsiä kahdeksi yöksi jostain muualta yöpaikan ja la-aamuna menee sitten äidilleen. Mielestäni tosi tyhmä ratkaisu. En tiedä mitä poika on mummolle sanonut, soittiko edes vai laittoiko tekstarin, mutta sanoi että menisi syksyllä vkonloppuna junalla sinne sitten..juu niin varmaan, lätkä alkaa ja lukio, joten eikä sitten on kiva matkustaa 6 h junassa....

Tekikö isä oikein? Oliko hän se aikuinen joka olisi nyt käskenyt että pulinat pois ja huomenna lähdetään. Mitä itse olisit tehnyt?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

murhaaja on hovimestari! vai mikä se kysymys oli?

Vierailija
2/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätät joko koko asian miehen vastuulle eli siis ilmottamiset ja sopimiset (niin kuin teit) ja siten myös hänelle kuuluu se miten asia hoidetaan kun suunnitelmat eivät toteudukaan aiotulla tavalla. Jos taas haluat olla jotenkin mukana päätöksen teossa on mielestäni asian mukaista että yhdessä lapsen isän kanssa keskustelette jo suunnittelu vaiheessa asioista. Koska kuulostaa siltä että poika on jo sen verran iso (teini?) että mielestäni häntä ei ole sopivaa viedä kuin pässiä narussa ilman että häntä kuullaan ollenkaan. Onhan hän näistä bilestäkin tiennyt ja keneltä (?) siihen luvan kysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko kirjoittaa vielä sekavammin,kiitos.?

Poika ei halua lomalle-> suoraan sanottuna juopottelemaan menossa.

Pojan pitää itse ilmoittaa mummolleen ettei tule-> tokko edes ilmoitti vaan odottaa että ap ja isänsä sitten kertovat perillä.

Eli, tekikö pojan isä oikein kun sanoi pojalleen että hänen pitää etsiä yöpaikka pariksi viikoksi ja mennä sitten äidilleen.

Joko ymmärsit? Vai pitääkö lähteä takaisin koulun penkille?

Vierailija
4/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa tuo, että saa kaksi yötäkin viettää missä sattuu. Ja tuleehan junamatkasta ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
5/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini siis aloittaa syksyllä lukion ja syyskuussa täyttää 16v.

Lupaa mennä lauantaina rantaan- ei oltu kysytty laisinkaan. Hän vain jotenkin kuvitteli ettei hän tarvitse lähteä reissuun vaan voi jäädä kotiin. Ymmärrämme että mökkireissut eivät nappaa, joten olemme jättäneet lomamme elokuulle joten suurinman osan lomastamme olemme mökkiturneella silloin kun hän on koulussa. 12pv lomastaan on viettänyt jossain hevonkuusessa kun tyttöystävänsä pyysi mukaan heidän mökilleen ja nyt sitten olisi kyse ollut 4 pv herralle ei sitten enää sovi.

Kuulemma ei jaksa istua autossa, mutta nytkin on pelannut 6h ihan kevyesti.

Vierailija
6/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nyt taas näitä miehen paniikkiratkaisuja, minä en tätä keskustelua ollut kuulemassa, kerrottiin vain että nyt Herra saa itse ilmoittaa mummolleen ettei tule jne. Isä luuli, että poika käyttäyisi järkeä ja lähtisi matkaan, että olisi kova pala soittaa mummolle ettei tulekaan. Minä kun tämän vaihtoehdon kuulin, niin mielessäni ajattelin että etkö todellakan tunne poikaasi!!

Toki junamatkan kesäreissulta kotiin olisimme maksaneet mutta nyt sitten taas tämä veto, että menisi "muka" syksyllä. Juu niin varmaan.

Vierailija
7/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nyt taas näitä miehen paniikkiratkaisuja, minä en tätä keskustelua ollut kuulemassa, kerrottiin vain että nyt Herra saa itse ilmoittaa mummolleen ettei tule jne. Isä luuli, että poika käyttäyisi järkeä ja lähtisi matkaan, että olisi kova pala soittaa mummolle ettei tulekaan. Minä kun tämän vaihtoehdon kuulin, niin mielessäni ajattelin että etkö todellakan tunne poikaasi!!

Toki junamatkan kesäreissulta kotiin olisimme maksaneet mutta nyt sitten taas tämä veto, että menisi "muka" syksyllä. Juu niin varmaan.

Vierailija
8/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos katsoo isäntää sohvalla, niin ei hän kauhean iloiselta vaikuta, kun on TAAS riidellyt poikansa kanssa.

Tyttöystävä mukaan: jos mahtuisi autoon, kun on näitä pienempiäkin olemassa.

Vierailija
9/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos katsoo isäntää sohvalla, niin ei hän kauhean iloiselta vaikuta, kun on TAAS riidellyt poikansa kanssa.

Tyttöystävä mukaan: jos mahtuisi autoon, kun on näitä pienempiäkin olemassa.

eli suksiboksiin. :=DD

Vierailija
10/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että poika ei kunnioita/halua osallistua teidän suunnitelmiin (joista hänelle ei kerrottu)?

Vai, että menee ryyppäämään?

Vai se, että mies sopii asioita sinun ohitsesi?

Miten lomasi on nyt pilalla?

Vierailija
11/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kerta autoon mahdu. Mitä te sinne syksyyn odotatte, jos tiedätte, ettei se toteudu kuitenkaan. Sama raha menee nytkin.

Pelastatte molemmat hillumasta rannalla räkäkännissä.

Vierailija
12/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auktoriteetti taitaa täältä puuttua. Olen tässä taas kelannut viime vuotta ja pojan touhuja. Hänen mielestään kun pyytää anteeksi touhujaan ja sitten voi taas jatkaa samaan malliin. MItään rangaistuksia ei pidä olla.

Mä olisin jo ajat sitten laittanut mopon lukkojen taakse mutta isä antaa vaan periksi.

Mitään ei kuuluisi tehdä. Koiraa just ja just ulkoiluttaa 5min. Siinä kaikki. Tietokonetta saa pelata, siihenkin on joskus sanottu jotkut säännöt mutta eipä niitä välitetä noudattaaa saati valvoa. Paljon helponpaa olla välittämättä.

Itse olen vähän kahden vaiheilla mitä sanoa ja mitä ei. Saanko vaatia omassa kodissani pojalta mitään vai en? Isä näköään antaa valua läpi sormien eikä mitään tapahdu.

Vierailija
13/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hankitte vastuullisen "hoitopaikan" pojalle kahdeksi yöksi.

Tuntuu, ettei teidän uusioihmeessä asioista keskustella riittävästi; sinä puhut vain miehelle, vain mies puhuu pojalle. Ei ihme että tulee yhteentörmäyksiä kun osa porukasta (sinä ja poika) jää vain olettamaan asioiden menevän haluamallaan tavalla. Mies jää puun ja kuoren väliin, ja vielä mummonkin väliin.

Puhukaa suunnitelmista niin että kaikki tietävät missä mennään.

Vierailija
14/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummollaan. Ajankohta on ollut vähän auki, mutta sunnuntaina sanottiin että torstaina. MÄ olen sitä mieltä että vaan tiesi tästä koko ajan ja oli vaan päättänyt että hän ei lähde.

Ymmärrän että juhlinta kavereiden kanssa olisi kivaa, mutta onhan se seuraavakin viikonloppu tärkeä, kun se koulu alkaa.

Emme ole koko kesänä käyneet mummolassa, ed kerran joulukuussa hautajaisissa. joten siellä ei kovin usein "rampata".

Mun lomaani herran temput eivät ole pilanneet, isäntä siipimaassa kun taas huomaisi, oman auktoriteettinsa olevan jotain ihan muuta kuin kunnioitusta.

Vierailija
15/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 16v. ei todellakaan ole riittävän vanha päättämään yksin asioistaan.

T: neljän äiti

Vierailija
16/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 16v. ei todellakaan ole riittävän vanha päättämään yksin asioistaan.

T: neljän äiti

Vierailija
17/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai suljetteko koko asunnon kun lähdette lomalle?

Vierailija
18/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin yksin. Pikkuveljensä on toisenlainen ja luottamus on pelaa molempiin suuntiin. Hänet on voinut jättää kotiin 16-vuotiaana, mutta on täällä silloinkin kavereita ollut illanvietossa.

Nuret on erilaisia, mutta en jätä teinejäni mielellään kotiin yön yli valvomatta.

Vierailija
19/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä kun lomia mietimme, mies eikä myöskään minä pitäneet ajatuksesta että 16v jäisi tänne yksinään pitkäksi aikaa ja tämä vuoksi otimme lomamme elokuuksi jolloin osan aikaa teini on koulussa. (hän siis asuu täällä joka toinen viikkoa- toinen siis äidillään).

Itse voisin kyllä olla täällä la-aamuun asti ja lähteä vasta sitten. Ja mieheni myös tietää sen.

Syy miksi lähdemme torstaina, kun tarkoituksemme olisi mennä miehen vanhempien kanssa saareen veneellä. Ukki lähtee sinne aina perjantaisin klo 12, kesäviikonlopun viettoon ja sieltä pitää tulla pois AINA sunnuntaina aamupäivänä. Emme haluaisi muuttaa heidän jo suunnitelmiaan kun tämä sakki sinne kun menee niin "showta" on ihan riittämiin. Ja matkaa mantereeltakin on jo aika lailla edestakaisin ajoihin.

Vierailija
20/28 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta erottaa tyttöystävästään ja raahat jonnekin 400 km:n päähän varsinkin, jos uusperhe, eikä lapsen molemmista vanhemmista kyse.

Sori vaan!