Vuosi yritetty lasta. Miehen sperma ok, mun verikokeet ok,ultra myös.
Kommentit (10)
Vuosihan on loppujen lopuksi aika lyhyt aika, toiset yrittää monia monia vuosia. Jos kaikki on kunnossa, niin kyllä se sieltä tärppää! Pitelen peukkuja :))
munasarjat, kohtu ym. rakenteelliset jutut tutkittu. Entä ovulaation tapahtuminen. On lukuisia mahdollisuuksia, mikä voi olla vialla tai sitten vain huono tsägä. Onhan sulla tota ikääkin jo sen verran, että munasolujen laatukin voi olla mitä on. Meillä on kumpaakin lasta tehty yli vuosi eikä kummastakaan ole löydetty mitään vikaa. Kolmas toiveissa ja taas on mennyt yli vuosi, mutta nyt ei ole asialla mitään kiirettä, enkä aio enää mennä mihinkään tutkimuksiin. Tulee, jos on tullakseen.
Sieltä varmaan löytyy monenlaisia syitä vaikeuksille. En tiedä onko keskustelu kuinka vilkasta, mutta joskus aikoinaan oli. Tsemppiä!
kyllä minä uskon ihan todennäköisyyslaskeentaan tässä tapauksessa kun ei kerta mitään terveydellistä "estettä" ole havaittu
tiedän muutaman tapauksen joissa lasta yritettiin pitkään ja hoitojen kanssa, tuli ero ja uuden kumppanin kanssa lapsi tuli nopeasti (alle 6 kk yrittämisen jälkeen). Tiedä sitten mistä johtuu, onko esim. paljon samoja tautigeenejä resessiivisinä vai mitä.
Ja käytiin tutkimuksissa; ei mitään vikaa. Meillä ikää 33 ja 36. Itse pidän osasyyllisenä ikää.
olette liian vanhoja. Mies ainakin.
38v. huh. Mun mies 32v. ja vanhin lapsi on 6v.
- huono munasolujen laatu (ei näy päällepäin)
- munanjohtimet tukossa
- sukusolut eivät sovi yhteen (ei ole urbaanilegenda vaan totta)
- kohdussa myooma joka ei näy perusultrassa vaan tarvittaisiin kohdun tähystys
- ongelmia kiinnittymisessä
- B9 ja/tai B12 vitamiinin puute
- kohonneet vasta-aineet naisella (naisen kroppa abortoi itse alkavan raskauden), tätä voi auttaa kortisonilääkityksellä
- et ovuloi joka kuukausi etkä ehkä edes joka toinen (sattumalta olet ovuloinut siinä kuussa kun sinua on ultrattu)
- miehen siittiöiden laatu on heikentynyt esim. stressin vuoksi tai jonkun lääkityksen vuoksi
- siittiöiden DNA:n poikkeus poikkeavuus (selviää vain siittiöiden DNA-testillä)
- kromosomihäiriöt jommalla kummalla teistä tai kummallakin (esim. kummallakin piilevänä kantajuus samaan kromosomihäiriöön joka sitten aiheuttaa hedelmöittyneen munasolun kehityksen lopahtamisen alkumetreilleen)
- ylipaino
huono munasolujen laatu ja se, ettet ovuloi joka kierrossa.
Itselläni huono laatu huomattiin vasta tarkemmissa tutkimuksissa, vaikka päällepäin alkiot näyttivät ihan hyviltä. Niissä olikin häikkää kromosomitasolla.
raskaaksi kuin ICSIllä. Jos eivät siimahännät hedelmöitä edes petrimaljalla, niin stressillä ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Ja sillekin parille vuosia ihmiset ripitti stressaamattomuudesta ja elämänarvoista :X