Raskaana ja koko ajan NÄLKÄ!!
Lounas syöty pari tuntia sitten ja vatsa kurnii jo. Joka päivä sama juttu, miten ihmeessä mä selviydyn tästä raskaudesta lihomatta 20 kg? Vinkkejä, että millä pohjattoman nälän saa katoamaan?.. :-O
Kommentit (14)
oli sama vaiva 1. raskaudessa :/
Vaikka kuinka olisi syönyt, niin koko ajan oli nälkä.
Yritä syödä kevyitä ruokia ja paljon hedelmiä, juureksia ja salaatteja.
Mulla on ollut molemmissa raskauksissa sama juttu. En kuitenkaan saanut ylimääräisiä kiloja, vaikka söin aina, kun oli nälkä. Pakkohan se oli syödä, muuten tuli huono olo. Jos syöt järkevästi niin etköhän pysty liikakilot välttämään. Eli kunnon ruokaa ja välipaloiksi leipää, hedelmiä jne.
Se näläntunne oli aivan mahdottoman hallitseva, ja ikävintä oli että vaikka kuinka söi, ei tullut sitä tyydyttävää kylläisyyden tunnetta IKINÄ.
Kun vauva oli syntynyt, nälkä katosi saman tien, (kuten myös 28kg alle vuodessa).
Nyt kun odotan kolmatta, puran nälkäni puuroon, ahdan mahaani puoli litraa 4-viljan puuroa aamuin illoin. Se on myös ainoita ruokia mikä ei närästä niin pahasti.
Makean- ja naposteluhimoani puran pakastemarjoihin ja omenalohkoihin. (Silti painoa on tullut jo 10kg)
Rv 28.
Oon kyllä yrittänyt napostella kaikkea kevyttä ja vedellyt porkkanoita, tomaatteja jne, mutta niiden syömisen jälkään nälkä tuntuu vaan heräävän. Parin tunnin välein tuntuu, että pitäis jotain tuhdimpaa saada..
Oon nyt vasta rv 12, joten pelottaa et tämä jatkuu koko raskauden kun nytkin tuntuu tosi vaikealta pysyä poissa jääkaapilta. Mut pitänee yrittää keksiä jotain muuta ohjelmaa ;-)
Ja tosiaan se, että kaikki ruoka tuntuu vaan uppoavan tyhjyyteen... Hetken on mukava olo, mutta tunnin päästä ruokailusta alkaa maha jo kurnimaan.
-Ap
Minä taas en tykkää syödä koko ajan!Siis on nälkä,mutta en viitsisi koko ajan olla syömässä kun se on niin työllistävää ja tylsää.Mutta en ole lihonut kuin kai 7 kg(rv36).Vähän oli vararasvaa ennestään kyllä.En ole mitään kyökki-immeisiä,joten jatkuva ruuan ajattelu ja järjestäminen puuduttaa ja ärsyttää.
toisaalta sun keho tarvitsee juuri nyt paljon rautaa, proteiinia ja rasvaa että sikiö kehittyisi ja sinä voisit hyvin, eikä elimistöä voi huijata. Nälkä kyllä laantuu kun raskaus etenee toiselle ja viimeiselle kolmannekselle. Pidä huoli että syöt proteiinia joka aterialla ja riittävän usein.
Mulla oli myös valtava nälkä alkuraskaudessa, ei siihen auttanut kuin syödä. Mä söin täysin oppien mukaan ja liikuin paljon, silti painoa tuli.
Hyviä välipaloja on esimerkiksi raejuusto ja rahka (puuron tai hedelmien lisänä) sekä verilätyt, jotka ehkäisee tehokkaasti veriarvojen huonontumista. Pari verilättyä joka päivä välipalana ei vaikuta painoon, mut pitää nälkää hyvin ja niiden rauta imeytyy paremmin kuin rautalääkkeiden.
Tsemppiä raskauteen!:)
nyt rv 20 alkaa helpottaa, mutta tilalle tullut karsea makean himo! Vähän väliä pitäisi jotain karkkia tai suklaata saada, ja tämä kysyykin jo selkärankaa pitää näppinsä niistä erossa aina kun himo yllättää. Banaani auttaa vähän.
kolmanneksalla kannattaa vaan syödä. Samalla saa pahan olon pidettyä loitolla. Kyllä se siitä sitten tasaantuu toisella kolmanneksella. Mutta ne mieliteot tosiaan on ja pysyy loppuun asti.
Mulla askellus veti aina kaupungilla kohti hampurilaisia vääjäämättä.. ;)
Mulla on ihan hirveä nälkä ihan koko ajan, rv 10+6 menossa. :,D
Jostain syystä (liekö pahoinvointi ja se, että on jättänyt ne saunaoluet), vaikka syö suht normaalisti ja välillä syö ihan jopa Heseä niin mulla vaan paino tippuu. :,O Siis paino tippuu vaikka syön runsashiilarisia juttuja kuten pitsaa ja heseä normaalin syömisen lisäksi kerran/pari viikossa. Normaali syöminen sisältää kokojyväleipää+päälliset, lämpimän aterian ja hedelmiä roppakaupalla ynnä jätskiä.
On ollu aika stressaava tää alkuraskaus, elämäntilanne on ollu siis semmoinen työjuttuineen jne. Ja siis välillä pitää käydä pönttöä halimassa ja välillä mikään ei maistu siksi.
Mun maha on ihan skitsofreeninen tällä hetkellä. Se haluaa koko ajan ruokaa, vaikkei haluakaan.
Ja siis alkuraskauden aikana oon lähinnä laihtunu 6 kiloa. Enkä oo todellakaan ollu syömättä. Ehkä mä en syö siltikään tarpeeksi vaikka niin kuvittelen, ehkä se on se oksentelu. :,P
Raskaushan on paras tekosyy lihoa järjettömästi ja mässäillä niin paljon kuin rahat riittää.
Aina voit oikutella ja pyytä tuomaan lisää herkkuja ja sanoa että se on nämä hormoonit.
Se lisääntynyt energiantarve on jotain yhden voileivän verran per päivä,,, ei siis yksi kakku, litra jäätelöä, pari kiloa lihaa ja perunoita....
Sopivasti venytät mahaas niin kohta voit vetää pari perhepitsaa kerralla,ja siltikään ei lähde näläntunne koska et saa täyttymisen tunnetta.
doct kirjoitti:
Raskaushan on paras tekosyy lihoa järjettömästi ja mässäillä niin paljon kuin rahat riittää.
Aina voit oikutella ja pyytä tuomaan lisää herkkuja ja sanoa että se on nämä hormoonit.
Se lisääntynyt energiantarve on jotain yhden voileivän verran per päivä,,, ei siis yksi kakku, litra jäätelöä, pari kiloa lihaa ja perunoita....
Sopivasti venytät mahaas niin kohta voit vetää pari perhepitsaa kerralla,ja siltikään ei lähde näläntunne koska et saa täyttymisen tunnetta.
Kyllä monilla on näin. Mutta sehän se vasta tuntuukin ikävältä, kun on noudattanut ravinto- ja liikuntasuosituksia eikä vedellyt mitään pizzoja tai suklaalevyjä, niin kiloja on tullut silti. Läskit äidit jotenkin automaattisesti niputetaan noihin "syön koska hormonit", joilla ei ole mitään itsehillintää. Hormonit ovat kaikilla erilaisia ja jotku saavat kilonsa hups vaan pois imettämällä, kun toisille ne jäävät imetyksestä huolimatta roikkumaan pysyvästi.
Mulla oli viimessä raskaudessa tuommosta ja lihoinkin 20kg
Ei vaan mahtanut mitään.
Kahessa eka odotuksessa ei ollut mitään tuommosta :o
Mutta mieti mitä syöt. Jos on pakko nassuttaa jotain koko ajan, niin ota vaikka babyporkkanoita ja hedelmiä. Ne on parempia kuin karkit ja keksit. :) Itse tein niin alkuraskaudessa, ja nyt on syömisen tarve vähentynyt.
Syö kunnon ateriat ja väleissä juo paljon ja syö vaikka koko ajan mutta viisaasti. minitomaatit on hyviä kanssa!