Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppalistasi

Vierailija
04.08.2010 |

Millainen on perheesi? Mitä ostat ruokakaupasta ja kuinka usein? Paljonko menee rahaa?

Meillä 2aikuista, poika 3v ja tyttövauva. Ruokaan, pesuainesiin ym, jota saa supermarketista menee n.200euroa viikossa ja mielestani se on liikaa.

Vauva syö kiinteitä ja teen hänen ruokansa itse. Hän juo pelkkää rintamaitoa ja käyttää kestovaippoja. Minä ja lapset syömme lounaan (usein edellisen päivän jämiä)kotona ja mies ottaa eväät töihin (voileipiä, jogurttia tms. tai niitä jämiä)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vauvan ruuan itse ja hän on pelkällä maidolla?

Kyllä jossain kusee jos sää laitat viikossa 200 euroa, eikä tartte vaippojakaan ostaa!

Meillä 6 henkinen perhe laittaa n. 150 viikossa.

Aika vähän ostetaan herkkuja (karkkia, jädeä).

Paljon heviä. 2 ruokaa teen päivässä ruokaa.

Mies syö niistä toisella.

Vierailija
2/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan, että en osta vauvalle purkkiruokaa juuri koskaan ja imetän joten korvikettakaan en osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokakauppaan. Perheeseen kuuluu siis minä, mieheni ja 11kk lapsi. Nyt sitten ollaan tarkaan mietitty mitä ostetaan. Mietittiin koko viikon ajaksi mitä ruokaa minäkin päivänä tehdään, lapsen ruuat teen itse. Lapsi ei syö samaa kuin me, koska emme syö pastaa, riisiä eikä perunaa. Nyt sitten kun ostettiin koko viikon ruuat niin rahaa meni n.70 euroa, ja tuohon summaan sisältyy myös vaipat ja vessapaperit mutta ei pesuaineita.

Vierailija
4/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, 3-5 isoa teiniä ja 2 leikki-ikäistä sekä lasten kavereita. Eli 9 henkeä ja kaverit enimmillään. Ruokakauppaan menee 1200-1400/kk ja siinä on mukana vaipat ja pesuaineet. Ostan paljon kotimaisia raaka-aineita, tuoreita vihanneksia ja kalliimpaa lähituotantoa. En käytä pakastevihanneksia ollenkaan.

Vierailija
5/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheessä on kaksi lasta lisäkseni.

Vierailija
6/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivälle jotain lihaa, lähinnä jauhelihaa broilersuikaleita ja pakasteseitä, tuoreita kasviksia ja vihanneksia, juustoa, maitoa paljon (mies juo maitoa ainakin 2 litraa päivässä), kananmunia, jogurttia, maitorahkaa, lapselle tuttelit ja vaipat viikoksi, hedelmäsoseita lapselle, vessapaperia. Siinäpä nyt suunnilleen ne mitä ostettiin. Ja kaviksia ja vihanneksia ostettiin siis aika paljon. Kävimme lidlissä ja esim. K-kaupassa nuo olisi varmasti tulleet maksamaan enmmän.

Vierailija
7/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 100e, joskus vähemmän ja joskus enemmän. Meitä on kaksi aikuista, taapero ja kaksi kissaa. Teemme itse ruoat, mies ottaa eväät kotoa töihin. Leivät ostetaan kyllä kaupasta.

Vierailija
8/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi teiniä ja puolitoistavuotias.

Syödään karpisti kokoperhe,

joten ostan paljon erilaisia vihanneksia ja juureksia, marinoimattomia lihoja, kanaa ja usein lohta ja kananmunia.

Syödään tosi paljon marjoja joita olen edellis kesänä pakastanut.

Käytän myös oikaa kermaa ja voita sekä oliiviöljyä.

Tämmöinen ruokavalio kun on, niin riittää etä teen kerran päivässä ruuan ja sitten syödään aamiaiseksi ja iltapalaksi esim.Turkkilaista jukurttia ja marjoja tai munakasta.

Kalliita välipaloja ja herkkuja meillä ei kukaan kaipaa.

Kauppaan menee noin satanen viikossa.

Vierailija
9/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppalistalla jotka selviävät halvemmall kuin me. Ostan paljon vihanneksia. Yleensä luomua ja tästä en halua tinkiä. Samoin lihan kohdalla ostan vähärasvaista ja jos mahdollista luomua. Luomu on toki kalliimpaa, mutta en usko sen olevan suurin ongelmamme. Vihanneksiin ja hedelmiin menee n30-40eur viikossa. Maitoa ostan litran päivässä, joskus 2. Riisiä en juurikaan käytä (suosin ohraa ja tattaria) perunaa syömme, samoin pastaa. Maanantai on yleensä kasvisruokapäivä, tiistaisin syömme kalaa, keskiviikkoisin kanaa/lihaa, torstaisin keittoa, perjantasin taas kalaa, lauantaisin kanaa/lihaa ja sunnuntaisin lihaa. Sunnuntain liha on yleensä jotain "hienompaa". Keskiviikkoisin ja lauantaisin voi olla esim. makkaraa tai jauhelihaa.

Vierailija
10/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä isä, äiti, lapset 6v ja 4v. Kauppaan menee viikossa n 100-150e, ostetaan paljon vihanneksia, hedelmiä, peruslihoja, maustamatonta jogurttia, kananmunia, pakasteita...kaikkea ihan perusruokaa ja pesuaineet yms. Arkena syödään yksinkertaista vähähiilarista kotiruokaa ja viikonloppuna jotain parempaa. Ollaan ns.ruokaihmisiä ja tykätään herkutella, ja yleensä joka päivä on jotain pientä jälkkäriä esim pari palaa suklaata. Ja joka ruualla on vihanneksia ja lihaa tai kalaa mutta ei välttämättä pastaa tai perunaa. Ruokakauppakuluja vähentää kyllä se että lapset ja mies syö lounaan päiväkodissa/töissä 3pv viikossa, mutta muut ruuat syödään kotosalla. Meillä ei ole mitään ruokalistaa suunniteltu etukäteen vaan sen mukaan ruokaa tehdään mitä kaapista ja pakastimesta löytyy. Mehuja ja marjoja on omasta takaa.

AP, millaisia ruokia teet? Syöttekö paljon tuoretta leipää? Käytättekö kalliita ruoka-aineita? Käytkö kaupassa joka päivä?

Vierailija
11/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiaiseksi syömme leipää ja juustoa/leikkelettä. 3v rakastaa muroja ja sallin sen hänelle aamuisin. Väpaloiksi syömme hedelmia ja jogurttia. Joskus välipala on joku leivonnainen. Karkkia ja sipsejä yms emme juurikaan syö. 3v saa muutaman karkin lauantaisin ja mies ostaa sipsi pussin noin kerran viikossa. Minä tyydyn leipomuksiini. Leivon 1-2 kertaa viikossa. Alkoholia, emme paljon käytä mies juo joskus oluen tai pari.

Vierailija
12/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä kaupassa käytte? Joku jo mainitsikin lidl:n, on kyllä selvästi halvempaa kuin kotimaisissa kaupoissa, ikävä todeta.

Vierailija
13/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä kaupassa käytte? Joku jo mainitsikin lidl:n, on kyllä selvästi halvempaa kuin kotimaisissa kaupoissa, ikävä todeta.

syynä tähän on huono liha- ja kasvisvalikoima. En jaksa enkä mielestäni ehdi käydä useammassa kaupassa. En nauti kaupassa käymisestä. Olen käynyt eri kaupoissa, mutta eroa prisman, citymarketin, s-marketin ja valintatalon välillä en ole huomannut. Suunnittelen viikon ruuat ja teen kerran isommat ostoset. Tosta lähikaupasta haen sitten joskus lisää.

ap

Vierailija
14/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokakauppaan menee 350-550 e/kk (yleisimmin 400-450) , isoimmat laskut tulee kesä- ja joulukuussa. Kaupassa käydään lähes joka päivä, lähin kauppa on 200 m päässä ja paras isompikin vain 1 km päässä. Yleensä ostamme ainekset iltaruokaan, puuttuvat välipala- ja aamiaistarpeet ja mahdolliset muut jutut kuten vessapaperia ja roskapusseja.

Syömme kasvispainotteisesti, ja vain harvoin eineksiä. Karkkia, limuja, keksejä, pullaa, sipsejä yms. vain harvoin, ei tupakkaa ja lehtiä vain satunnaisesti.

Kotona syödään arkisin aamiainen, välipala ja iltaruoka, viikonloppuisin yleensä kaikki ateriat. Mies syö useimmiten työpaikkaruokalassa tai ostaa työpaikan läheltä jotain evöäitä kaupasta, itse syön useimmiten eväitä (useimmiten kotiruuan jämiä tai itse tehtyä eväsleipää ja hedelmiä, satunnaisesti joku kaupan valmissalaatti tai eines) mutta välillä käyn jossain lounaspaikassakin.

Vierailija
15/15 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sieltä haetaan isommat erät myslejä, vissyä, jääteetä (kesällä), jätskiä jne. Samalla tehdään perusostoksetkin, siis maidot ja muut, mutta käymme siellä vain kerran, pari kuussa.

Muuten ruokaan menee viikonlopuksi vajaa satanen + viikolla n. 30. En tingi laadusta, mutta luomua en osta (täysin turha vihanneksissa, lihassa taas ostaisin mielelläni, mutta vaikea löytää). Herkkujakin menee, samoin alkoholia muutama litra viikossa kahdelle.

Syödään aika kausiluontoisesti, kesällä ei hedelmiä, vaan kotimaisia vihanneksia ja marjoja. Teen usein kerralla parin päivän annoksen (jos ruoka on sellaista, että pysyy hyvänä lämmityksessä, kuten esim laatikot ja keitot). Pois heitettävää ei juuri jää, eli ruoka kiertää, sitä otetaan evääksi tai pakastetaan eväsrasiassa.

Luin, että kotitalouksissa jopa kolmasosa ruoasta menee roskiin/kompostiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi