Kuinka paljon teillä on mennyt rahaa kestovaippoihin / kertakäyttövaippoihin?
Kommentit (13)
keskimäärin 6 vaippaa/pv molemmilla lapsilla (aluksi enemmän, mutta jossain vaiheessa väheni). Kertakäyttöset maksaa n 16 senttiä/kpl, joten tästä tulee 350€/v.
Vaipat jäi molemmilta pois n 1,5v iässä, joten jos oltais käytetty pelkästään kertiksiä, olisi rahaa mennyt: 525€/lapsi
Käytettiin kuitenkin molemmilla osittain myös kestovaippoja. Niistä ei varsinaisesti jääty tappiolle lainkaan vaan myytiin eteenpäin jopa kalliimmalla kun ostettiin.
Kuopuksen kohdalla parhaat löydöt oli ehdottomasti L kokoiset all in one - vaipat:
2 kpl Kushies vaippoja 2€/kpl kierrätyskeskuksesta (täysin priimakunnossa-tuskin käytetty lainkaan), 2 kpl Easyfix vaippoja 4€/kpl kestovaippatapahtumasta (käytettyjä). Kaikki nämä myytiin eteenpäin 7€/kpl
Esikoisen kanssa käytettiin kuorivaippojen kanssa itse tekemiäni sisuksia ja villavaippahousuja.
Kestovaippoja käytettiin vain päivällä ja vain kotona. Niitä kului molemmilla n 2/pv, joten säästettiin kolmannes kertisvaippakuluista niillä.
keskimäärin 6 vaippaa/pv molemmilla lapsilla (aluksi enemmän, mutta jossain vaiheessa väheni). Kertakäyttöset maksaa n 16 senttiä/kpl, joten tästä tulee 350€/v.
Vaipat jäi molemmilta pois n 1,5v iässä, joten jos oltais käytetty pelkästään kertiksiä, olisi rahaa mennyt: 525€/lapsi
Käytettiin kuitenkin molemmilla osittain myös kestovaippoja. Niistä ei varsinaisesti jääty tappiolle lainkaan vaan myytiin eteenpäin jopa kalliimmalla kun ostettiin.
Kuopuksen kohdalla parhaat löydöt oli ehdottomasti L kokoiset all in one - vaipat:
2 kpl Kushies vaippoja 2€/kpl kierrätyskeskuksesta (täysin priimakunnossa-tuskin käytetty lainkaan), 2 kpl Easyfix vaippoja 4€/kpl kestovaippatapahtumasta (käytettyjä). Kaikki nämä myytiin eteenpäin 7€/kpl
Esikoisen kanssa käytettiin kuorivaippojen kanssa itse tekemiäni sisuksia ja villavaippahousuja.
Kestovaippoja käytettiin vain päivällä ja vain kotona. Niitä kului molemmilla n 2/pv, joten säästettiin kolmannes kertisvaippakuluista niillä.
15e/laatikko (Libero). Pienempiä vaippoja oli laatikossa 6pakettia. 4:s kokoa on muistaakseni 4pakettia laatikossa.
Alkuun vaippoja meni enemmän, nyt kun lapsi on puolitoista vuotias, niin vaippoja menee päivässä noin 4kpl, eikä juuri nyt mitään muistia, paljonko vaippoja on normaalin kokoisessa paketissa.
15e/laatikko (Libero). Pienempiä vaippoja oli laatikossa 6pakettia. 4:s kokoa on muistaakseni 4pakettia laatikossa.
Alkuun vaippoja meni enemmän, nyt kun lapsi on puolitoista vuotias, niin vaippoja menee päivässä noin 4kpl, eikä juuri nyt mitään muistia, paljonko vaippoja on normaalin kokoisessa paketissa.
ajatus harhaili :/
Niin siis niitä taitaa olla 60kpl paketissa, jos oikein muistan. Eli paketti kestää noin kaksi viikkoa. Joten laatikoita on tullut tilattua ainakin se 9 ja veikkaan että alkuun meni niin paljon että oikea luku olisi lähempänä 12-14laatikkoa. Eli rahaa on mennyt noin 200€ ensimmäisenä 1,5:nä vuoten
kestovaippoihin on mennyt tällä hetkellä n.300€. Kaikki on ostettu uutena ja lisäksi on ostettu kankaita ja ommeltu itse, siksi noin paljon on rahaa kulunut. Esikoinen on 3kk. Kertakäyttöisiä on käytetty vajaa 3 pakettia (n.35€?), lähinnä matkoilla. Ollaan panostettu nyt esikoisen vaippoihin ja jos perhe tästä vielä jatkossa kasvaa on kaikki vaipat valmiina eikä rahaa kulu.
että mistä olette noin edullisesti vaippoja tilanneet?
saanko kysyä että mistä olette noin edullisesti vaippoja tilanneet?
yhden tutun kautta. En ole kysellyt tarkemmin, mutta näin olettaisin.
noin 120 euroa. Ostin ennen vauvan syntymää paljon pienelle sopivia vaippoja käytettynä, ja kaksi 10 kappaleen yhden koon taskuvaippasettiä ebaysta (30 euroa setti)
Näiden lisäksi käytössä on itse froteesta tehtyjä ja uutena kaupasta ostettuja imuja. Lapsi on puolitoistavuotias.
Pienenä miinuksena voisi sanoa että en erityisesti pääse harrastamaan kestovaippailua, kun ei ole syytä tilata vaippoja uusilla väreillä ja kuoseilla. Vaipat ovat meillä siis vaan käyttöesineen asemassa.
keskimäärin 5 vaippaa päivässä siihen asti kun lapsi oli 1,5-vuotias, nyt menee yksi tai kaksi vaippaa päivässä (lapsi kaksivuotias). Meillä käytössä Pampersit joita ostetaan säästöpakkauksessa. Yksikköhintaan en muista, mut näin karkeasti arvioiden on mennyt siis varmaan 400-500 €. Mä olen aina pissattanut lapsen vaipanvaihtojen välillä, joten se pidentää tuota vaihtoväliä, ja ihan pienetkin tykkää pissata kun vaippa on otettu pois.
Kestoihin meni n. 150€, mutta meillä eivät pitäneet, sillä poika joi maitoa litran päivässä ja pissasikin sitä isoissa satseissa heti alusta alkaen. Ei sitä paineella suihkuavaa pissaa mitkään kestot ehtineet imeä. Mä siis lopetin kestoilun kun s-koko jäi pieneksi, ja kun lapsi opetteli potalle käytin satunnaisesti kestoja kotoa myös. Kestot ei ois (ainakaan näillä hinnoilla, mitä mä niitä ostin) tulleet yhtään halvemmaksi, mut totta on sekin että kertisten tuottama jätemäärä on ihan älytön.
tuoretta tietoa.
Kuopus on kestoillut. NB-koon vaipat olivat lainassa kaverilta, eli ilmaisia, muut vaipat olen kolmea vaille ostanut uusina.
Minulla on vielä 7 taskuvaippaa myymättä ja imuja jonkun verran, joista saan takaisin oletettavasti noin 100 euroa. Eli reilu 2 vuoden vaipatuksen hinnaksi jää noin 100-130 euroa. Tässä olen huomioinut pesukustannukset samoiksi kuin kertisten käytöstä olisi tullut lisääntyneitä roskien viemiskustannuksia. Lisäksi kertispaketteja olemme ostaneet ehkä noin 4 lomareissuja varten.
Käytetään kestovaippoja ja on ostettu kaikki käytettyinä. Suunnilleen 50-60e on mennyt. Laps nyt 2v ja päiväkuiva ollut jo puoli vuotta.
Mun kuopukselle ei ne pienet vaipat riittäneet alkuunsakaan. Pissa valui aina selästä tai lahkeista pois. Vaihdettiin kokoa isompaan ja sen jälkeen ongelma poistui. Myös villavaippahousut kestojen päällä on toimiva ratkaisu. Pitää myös muistaa, että jos olette kaikki vaipat uusina ostaneet, niin ne olisi pitänyt pestä ainakin 10 kertaa ennen kuin imuteho on parempi.
Kirppikseltä ostaessa ei yleensä ole tota ongelmaa, kun vaippa on kuitenkin jo käytetty. Toisaalta kirppikseltä ostaessa saa kyllä hyvin haistella, ettei ole hometta.
Mä ite oon ollut tyytyväinen siihen ratkaisuun, että käytettiin vaan 2 kestovaippaa/pv. Sain pestyä ne muun pyykin lomassa, ei tarvinnut erikseen pyörittää kestovaipoille omaa koneellista. Lisäksi hintaa tietenkin tuli paljon vähemmän kun vaippoja oli vaan muutama.
Kestoihin meni n. 150€, mutta meillä eivät pitäneet, sillä poika joi maitoa litran päivässä ja pissasikin sitä isoissa satseissa heti alusta alkaen. Ei sitä paineella suihkuavaa pissaa mitkään kestot ehtineet imeä. Mä siis lopetin kestoilun kun s-koko jäi pieneksi, ja kun lapsi opetteli potalle käytin satunnaisesti kestoja kotoa myös. Kestot ei ois (ainakaan näillä hinnoilla, mitä mä niitä ostin) tulleet yhtään halvemmaksi, mut totta on sekin että kertisten tuottama jätemäärä on ihan älytön.
oo ikinä tullut mieleen edes laskea.
Kertakäyttöisiä käytetään.
Yleensä en laske summia sellaisissa asioissa jotka
on joka tapauksessa ostettava maksoi mitä maksoi.