Kaikki kotikonstiti UMMETUKSEN helpottamiseen?!
Mulla on ummetusta ja olen raskaana. Olen joutunut ottamaan ulostuslääkettäkin pari kertaa vaikka olen vasta hieman alle puolenvälin raskaana. Mitähän tästä lopussa oikein tulee?! Joten kaipaan kaikki mahdolliset kotikonstit helpotukseen.
Tähän mennessä olen katsonut, että kuituja tulee ainakin se suositeltu 25 g ellei enemmän, juon paljon vettä, liikun ja olen syönyt puuroja ja luumujakin! Esim. eräänä päivänä kaksi tuoretta ja viisi kuivattua.. Ei tehoa! Joka päivä olen nyt syönyt ainakin 4-5 kuivattua luumua, mutta ei auta.
Ensimmäiseksi aina aamuisin tyhjään mahaan lasillinen vettä, tai vesi jossa nuo liotetut luumut ovat olleet+ne luumut päälle.. mutta ei! Myös välipalaksi olen syönyt esim. muutamia kuivattuja aprikooseja.
Kommentit (43)
käytin apteekissa myytävää magnesia-maitoa toisessa raskaudessa. Ekan kärvistelin... Sen jotenkin sai alas, toisin kuin ne levolacit yms. Ja lisäksi se auttoi närästykseen!
se magnesiamaito (apteekin jääkaapissa) on tosi hyvää! mutta, jos otat sitä monta kertaa päivässä niin sitten saattaa jopa tulla kiire vessaan...hih. monta kertaa lenkillä sai kärvistella kun maha sitte toimiki!
ruoka-aineita, jotka kovettavat vatsaa: juusto, lakritsi, mustikka, banaani. On kai niitä paljon muitakin.
Luumujen lisäksi jogurtti auttaa. Itselläni jogurtti ja ruisleipä saavat vatsan toimimaan kuin... kuin hyvintoimivan vatsan.
Voitko juoda kahvia? Itselläni se myös piristää vatsan toimintaa.
Tiedän kuinka kurjaa tuo on. Nämä helteet ovat varmasti vielä verottaneet nestevarojasi, joten sekin voi olla yksi syy.
ehdottomasti reipasta liikuntaa, kävely, uinti, pyöräily, (juoksu, jos kuntosi ja raskautesi puolesta pystyt).
Ja kuten yllä olikin, riittävästi nestettä ja kuituja viljatuotteissa.
Lakritsi ei koveta vatsaa vaan nimenomaan pehmentää. Mutta raskaana oleville sitä ei suositella.
Joskus se auttaa kun juo tyhjään vatsaan aamuisin, mutta mua närästää se helposti, joten nyt on jäänyt muutenkin vähemmälle. Tuota magnesiamaitoa ajattelin hakea. Kuulostaa kivalta jos se auttaa ummetukseen JA närästykseen.. ehkä suonenvetoihinkin? Siinähän olis sitte monta kärpästä yhdellä iskulla :)
ap
mämmillä mä olen pitäny mahani toimivana, sitä löytyy pakasteesta muulloinkiin, kun pääsiäisenä.
Synnärillähän ne syöttää "pajalanpuuroa" umetukseen.
Agiocur -rakeet. Niitä annettiin sairaalassa maatessani, kun valitin ettei mikään kotikonsti tai Levolac olleet kunnolla auttaneet.
Agiocur -rakeet on ihan luonnontuote, joten niitä voi huoletta vetäistä raskaanakin. Lisähuomautuksena vielä, että oma vatsani on aina toiminut todella moitteettomasti ja raskaana syömäni lisärauta kovetti vatsan. Aluksi söin rautatabletteja, mutta niiden vaihtaminen luontaistuote Kreuterblutsaftiin (sorry en muista enää miten kirjoitetaan) rautapitoiseen mehuun helpotti myös.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2010 klo 00:37"]
käytin apteekissa myytävää magnesia-maitoa toisessa raskaudessa. Ekan kärvistelin... Sen jotenkin sai alas, toisin kuin ne levolacit yms. Ja lisäksi se auttoi närästykseen!
[/quote]
Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (joka toimii hyvänä ja luonnollisena ulostuslääkkeenä, joka veden vaikutuksesta muuttuu magnesiumhydroksidiksi).
Magnesiamaito maksaa 1€ päivässä, kun magnesiumoksidi maksaa 1 sentin päivässä.
Taasen hyväuskosta kansaa vedetään höplästä.
Magnesiumoksidia myydään markettien luontaistuotehyllyssä.
Kahvin ja tupakan yhdistelmä auttaa monilla ummetukseen.
Joillakin voi olla ummetuksessa kyse myös hormonaalisesta ongelmasta. Oletko ottanut tämän vaihtoehdon esille lääkärisi kanssa?
Osta vehnäleseitä ja laita runsaasti aamuin illoin esim. Rahkaan, jugurttiin. Kyllä toimii, muista tämä päivittäin, myös myöhemmin.
Täällä monia hyviä vinkkejä jo annetukin eli liikunta, kuitupitoinen ravinto jne. kahvi ja tupakka myös joillakin auttavat.
Akuuttiin tilanteeseen Toilax apteekista (peräruiske) ja pitkällä tähtäimellä kuitupitoinen ruokavalio, erityisesti siemenet esim. pellavansiemenet.
Kahvia ja tupakkaa pienen koululaisen vatsanhoitoon. Mammat on ennakkoluulottomia :-)
Vierailija kirjoitti:
Kahvia ja tupakkaa pienen koululaisen vatsanhoitoon. Mammat on ennakkoluulottomia :-)
Eikä sovi unohtaa känniä, sekin laittaa suolen toimimaan..
Rasvaa kehiin! Puoli desiä oliiviöljyä tai samanverran voisulaa.
Syö muutenkin runsaasti voita ja muita rasvaisia ruokia.
Jopa toimii vatsa!
Levolac, Duphalac apteekista tai Pegorion, Microlax akuuttiin hätään (kysy neuvoa apteekista), Pellavansiemeniä ei saa käyttää raskauden aikana! Kotikonstina lakritsi, luumut ... riittävä juominen. Magnesiamaito yhtä tyhjän kanssa.
Ehdotan myös minä. Niistä nyt on muutenkin hyötyä kun olet raskaana. Myös kiivit on hyviä. Juo aamulla vettä, syö muutama kiivi ja kupillinen kahvia niin se voisi auttaa.