Egyptiin lasten kanssa?
Egypti kiinnostaisi, lennon lyhyyden takia. Arveluttaa vaan vatsataudit. Ollaan oltu Hurghadassa kerran ja mieheni sai shigella-punataudin. Kuinka yleisiä vatstaudit ovat?
Kommentit (4)
Egyptissä vatsataudit ovat tavallisempia kuin esim. Välimeren alueelle matkustettaessa. Taudeilta voi kuitenkin yrittää välttyä esimerkiksi syömällä (hyvätasoisissa) hotelleissa, välttämällä jääpaloja, jäätelöä, majoneesia sekä salaattia. Ja tietysti käsidesi on hyvä olla mukana.
Terveisin
Heli/Finnmatkat
marraskuussa menossa vajaa 4vuotiaan ja 6-vuotiaan kanssa Egyptiin. Mennään hyvään hotelliin All inclusive-palvelulla, ajateltiin että se vähän suojaisi mahataudilta.
Talvella lomkohteita on tarjolla vähän kun ei vielä kaukomatkoille haluta lasten kanssa lähteä. Kanariansaaret eivät kerta kaikkiaan yhtään kiinnosta, vaikka yritettiin sieltäkin katsoa kivaa kohdetta. Egyptissä meillä on tosi hyvä hotelli ihan uimarannalla, ei aikaeroa ja lyhyt lento, ja varmemmat kelit kuin kanarialla marraskuussa.
Oli hyvä hotelli, käsidesit käytössä, ja katsottiin mitä syötiin. Silti...
Egypti on oikeastaan ainoa paikka, jossa olen itse kärsinyt pahasta vatsataudista vaikka olen reissannut ympäri maailmaa ja syönyt ties mitä.
Saman olen kuullut todella monelta tutultani jotka ovat asuneet Egyptissä tai siellä turistina käyneet.
Ns. Faaraoiden kirous (parin päivän ärhäkkä vatsatauti) menee onneksi nopeasti ohi ja paikalliset lääkkeet tehoavat siihen hyvin.