Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ja sen lapsi ....

Vierailija
03.08.2010 |

Nyt alkaa mitta olla täynnä. En jaksa enää tuota "ystävää" ja sen lasta. Meillä on eri näkymys kokonaan kasvatuksesta, ja nyt oikein ahdistaa. Kaveri ei ole siivoukseen innostunut ja heidän koti on myös sen näköinen, että harvoin siivotaan. Kasvatuksessa ei käytetä vaippoja, lapsi syö itse, lapsi nukkuu perhepedissä jne. He saa tehdä mitä haluaa omassa kodissa, mutta nyt ne on taas kutsunut itsensä meille. Olen juuri pessyt matot ja lattiat ja en todellakaan halua että tämä "kuiva" lapsi taas pissaa ja kakkaa minun matoille. En jaksa taas sivoa jälkiä kun lapsi syö mitä haluaa ja missä haluaa. Viimeeksi söi hernekeittoa sormiruokailen meidän sohvalla.

Olen monta kertaa yrittänyt sanoa että tämä ei käy. Minulle on silloin ilmoitettu että estän omaa lastani kasvamaan vapaasti kun asettelen rajoja. (meillä rajat: syödään ruokaa istuen ruokapöydän vieressä, pissataan pottaan tai vaippaan)

Onko muilla äideilla kokemusta näistä vapaa kasvattajista. Miten saisin sanottua että meidän kodissa meidän säännöillä ja heillä heidän säännöillä. Kaikki minun yritykset ovat kääntynyt minua vastaan, koska en ymmärrä mitä estoja lapselleni aiheutan.

Ovat siis tänään tulossa. (tekstiviestillä minulle ilmoitettu että onhan kasvisruokaa, tulemme kylään) ARGH.....

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niin että jos lapsi meinaa lähteä keittiöstä ruokaa mukanaan niin juuri tolleen että meillä syödään keittiössä tai muuten otan pois. Ole jämäkkä.

Vierailija
2/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole telkkaria ja meille tullaan aina katsomaan ohjelmia... Eli vierailuja voi olla monta viikossa. ARGH !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

'vapaa kasvattaja' - lapset saavat syödä joskus olkkarin sohvalla ja sisällä saa leikkiä ja touhuta vaikka minkä kassa ja sormiruokailua harrastan jne. MUTTA jos menemme jonkun toisen kotiin siellä noudatamme sen kodin sääntöjä ja piste. Mun mielestä voit sanoa "ystävällesi" että sinun kodissasi on sinun säännöt, ja on aivan nomaalia että se jonka luona ollaan, sen sääntöjä kunnioitetaan = maassa maan tavalla. Jos sinä kunnioitat hänen vapaata kasvatustaan, etkä moiti häntä siitä, miksi hän saa sitten olla kunnioittamatta sinun valintojasi? Eli itseasiassa sinä olet se avarakatseinen ja reilu, hän kapeakatseinen rajojensa vanki.

Mutta jos mulla olis tollainen ystävä, niin en ottaisi meille kylään, lähtisin itse vaikka muualle asioille tai keksisin tekosyitä. Ei tuo ole ystävyyttä!! Tsemppiä ap!

Vierailija
4/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy komentaa tuota kaverin lasta teillä ollessanne. Toimit ihan kuin sekin olisi oma lapsesi. Joka välissä kaverisi kuullen: "meillä toimitaan näin". Se on turha toivo, että kaverisi komentaisi omaa lastaan- sinun on se tehtävä. ja kääri matot lattialta.

Vierailija
5/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan laittanu viestin takaisin, että ei tasan löydy muuta ruokaa kun makkaraa...

Vierailija
6/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumaliste mikä "kaveri"! varmasti sanoisin että meillä toimitaan näin kun meillä ollaan kylässä. varsinainen sanonko mikä tuo sun kamraattis!

Vierailija
7/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua heitä tänään kylään, ja laitoin tekstiviestin, että tänään ei sovi. En perustellut syytä, mutta heti tuli että pitää päästä katsomaan jotain ohjelmaa... Laitoin uudestaan viestin että tänään ei todellakaan sovi. Kaveri on ennenkin tullut vaan pihalle vaikka olen sanonut että ei sovi tulla tänään. Ovea voin laittaa kiinni mutta asutaan omakotitalossa ja autot on pihalla. Hän näkee että ollaan kotona. Sitäpaitsi en halua piilotella omassa kodissa. Nyt pelkään että tulee vähän pahasti sanottua jos ilmestyy meidän pihalle tänään. Mies ja lapset kotiutuvat lomalta tänään ja haluaisin viettää heidän kanssa aikaa, eikä palvella kaveria.

En ikinä arvostele muita äitejä, mutta nyt tuntuu siltä että olisi jo aika sanoa pari valittua sanaa.

Vierailija
8/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tekin höpsöt uskotte. Vai että käskyttävät tekstarilla kasvisruokaa pöytään ja tulevat kutsumatta monta kertaa viikossa katsomaan telkkua, kun omaa ei ole. Buahhaah ahhhaa.

Ja että paskovat ja kusevat kylässä lattialle ja matolle! :D Hiukan liian paksu yritelmä provoksi!

Vierailija
9/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti tämä tapahtuu. Olen ihan oikeasti helisemässä tämän ystävän kanssa. Muuten tosi herttainen kaveri, mutta nämä asiat ja lasten kasvatus on hänelle pyhä asia. Ei saa millään tavalla kommentoida hänen tapa kasvattaa, ja hänen tapa on oikein. Se että lapsi pissaa ja kakkaa lattialle, johtuu siitä että kaveri ei käytä vaippoja ollenkaan, ei myöskään yöllä. Vaippojen käyttö estää lapsen liikkumista ja lapsi kuulemma oppii nopeammin kuivaksi. Toden totta tämä on ollut ihan pienestä pitäen ilman vaippaa. (ihailen kyllä äitiä joka jaksaa pestä noin paljon pyykkiä)

Vierailija
10/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos nyt ei olekaan, niin: mikä helvetin kynnysmatto sinä olet, ap?

Totta kai vaadit, että kodissasi noudatetaan sinun sääntöjäsi. Ihan saakutin sama, mitä estoja siitä syntyy, mutta sinun sääntöjäsi noudatetaan.

Eli muksu pois sohvalta syömästä ja jos tulee vahinko lattialle, panet kaverisi siivomaan sen heti. Itse et sormea nosta. Panet vaan sen telkun kiinni kesken ohjelman ja sanot rauhallisesti, että "nyt teidän Nico-Petteri kakkasi lattialle, ole hyvä ja siivoa se niin voidaan sitten jatkaa tv:n katselua."

Ja jos olet ilmoittanut, ettei kyläily sovi, ja kaveri SILTI tuppaa kylään, avaat oven ja sanot, että "hei, mitä kuuluu? (kuuntelet hymyillen vastauksen, mutta et hievahdakaan siitä oven edestä) Nyt ei kyläily sovi, nähdään toiste, hei!" Ja vedät sen saakutin oven päättäväisesti kiinni naaman edestä.

Et kaiketi valehdellut, että et ole kotona, sanoit vaan, ettei sovi kyläily? Hyvä.

Et ole velvollinen antamaan selvityksiä. Ja "ystäväsi" ostakoot itselleen tv:n, ei ole oikeutettu marssimaan kotiisi koska huvittaa.

Vierailija
11/11 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yatävyys on myös toisen ihmisen kunniottamista. Nyt ystäväsi vaatii sinua kunnioittamaan omia valintojaan mutta ei pysty kunnioittamaan samalla tavalla sinun valistojasi. Ei tuohon auta kuin suoraan sanot että nyt se on loppu. Teillä on teidän säännöt ja tavat ja hän kunnioittaa niitä tai sitten kyläilyt ovat loppu. Ei tuohon enää auta voisitko, viitsitkö, kävisilö sinulle tyylinen puhe. Olet jo sitä yrittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme