Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 5-vuotias kaveri uhoilee jatkuvasti: annan kohta vitsaa/selkäsaunan,

Vierailija
03.08.2010 |

haen metsästä "lapsenpelottimen". Voikohan tuonikäinen oppia tuollaista muualta kuin kotoa? Mun lapsi ei edes tiennyt mikä on selkäsauna.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa, tv:stä, päiväkodista, kavereilta, serkuilta tms... lista lienee pitkä.

Vierailija
2/4 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävät kyllä leikeissään noita samoja juttuja. Annetaan vitsaa nukelle, kavereille jne.

Esim. lastenohjelmissa ei ole tapana näytää fyysistä kurittamista, joten tuskin tv:stä oppii ellei sitten katso iälleen sopimattomia ohjelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen perheen oven päällä pitäisi olla vitsa, niinkuin ennen vanhaan.

Vierailija
4/4 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 3,5v käyttää myös leikeissään selkäsaunoja. Siis komentaa nukkejaan "kohta saat kyllä selkäsaunan". Ja ihan siitä syystä että minä oon usein sille noin sanonut. Tosin tytöllä ei kyllä sitten ole aavistustakaan siitä, mikä se selkäsauna oikeasti on. Leikeissään myös on kova antamaan sakkoja, poliisit eivät hänen nähdäkseen muuta teekään kuin sakottavat. Tässäkään asiassa tytöllä ei ole käsitystä siitä, mikä on sakko, ollaan vaan joskus tapeltu siitä kun tyttö avaa autossa turvavyön ja minä olen siihen sanonut että jos tulee poliisi niin se antaa sakot...

Eli joo, lapset poimivat kotoa ja mediasta, kavereilta ja tutuilta paljon juttuja, jotka kannattaa antaa mennä harkiten läpi sormien. Harkiten siksi, että jos lapsi tosissaan sanoo hakevansa metsästä lapsenpelottimen, ja sitten myös tekee näin -> esim. nukkea vetelee piiskalla niin silloin kyllä voisin olettaa että lapsi on jotain kautta oppinut myös tuon käytännön puolen.

Meillä kotona puhutaan aika avoimesti, riidan yhteydessä juurikin minä uhoan sillä selkäsaunalla, kerran taisin suutuspäissäni uhata korvapuustilla, mutta sekin tilanne laukesi siihen, että tytön kasvot kirkastuivat kun ainoa korvapuusti jonka tyttö tietää on tosiaan pulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan