Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
02.08.2010 |

Liki kymmenen vuotta takana samassa firmassa ja alkaa tuntua, että ois aika siirtyä eteenpäin. Itse työssä ei sinänsä ole vikaa, ja samalla alalla mielelläni pysyisin. Mutta miten niitä töitä ihmiset hakee, jos ongelma siis ei ole että ei olisi ollenkaan duunia vaan pitäisi löytää parempi tai ainakin erilainen? Kun ymmärtääkseni läheskään kaikki hyvät työpaikat eivät koskaan tule avoimeen hakuun.

Kun olette vaihtaneet alan sisällä työpaikkaa, miten olette siis toimineet? Vääntäkää ihan rautalangasta, en tosiaan ole edes työhakemusta kirjoittanut kymmeneen vuoteen... Tuttuja alalla on kyllä mielenkiintoisissakin paikoissa, mutta tuskin mua varsinaisesti tullaan minnekään oma-aloitteisesti rekrytoimaan, en oo niin näkyvä kasvo, vaikka hyvä työntekijä olenkin. Omaa aktiivisuutta tämä siis vaatisi.

Avoin hakemus? Sähköposti tutulle esimiehelle toisessa firmassa, ja miten se kannattaisi muotoilla? Muut verkostot ja miten niitä hyödynnetään? Voiko ihan alan sisäisessä cocktail-tilaisuudessa ottaa tällaisen puheeksi, ja kuinka? Ja miten pitää vähän vakan alla nykyisessä työpaikassa, että on aikeissa hiljalleen liikkua sieltä pois?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutuille ja puolitutuille että nyt olisi aika vaihtaa työpaikkaa. Olin myös ollut samalla työnantajalla 8 vuotta. Minua ei tosin haitannut vaikka alakin vaihtui.

En tehnyt yhtään työhakemusta ja yhdestä paikasta soitetiin ja kysyttiin että kohta avutuu heillä työpaikka että kiinnostaako.

Joten rohkeasti vain ilmaiset että uudet tuulet kiinnostais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla