Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olis hyvä tapa pudottaa 8-10 kg?

Vierailija
02.08.2010 |

Tietysti kuluttaa enemmän kuin syö. Mutta en ole koskaan aiemmin laihduttanut, enkä oikein tiedä miten käytännössä aloittaisi...

kuinka usein pitäisi liikkua ja millaista liikuntaa? joka päivä vai riittääkö esim 3 kertaa viikossa? tai 5 kertaa? mitä uskaltaa syödä ja kuinka paljon?

onkohan mitään hyviä nettisivuja missä olis käytännön ohjeita? mitään päivittäistä käyntiä en jaksa jollain laihdutussivulla, vaan enempi aloitus ja ylläpito ohjeita vain.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntavan muutos. siirry syömään niinkuin ihminen on luotu syömään-painokin tippuu nopeasti,ja muutenkin vointi paranoo

Vierailija
2/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat lautaselle kaikkea kuten aikaisemmin, mutta n. 3 osa vähemmän. Aloita liikunta, 3 x 1h reipasta kävelyä ja sitten kotona puoli tuntia venyttelyä, vatsoja, punnerruksia, niin voin vannoa, että 2 kk päästä kiloja on pudonnut n.3-4 kiloa. Riippuen tietenkin, lähtökohdista. Jos syöt makeisia, sipsejä, rasvaruokaa, jätä ne lähes kokonaan pois ja korvaa hedelmillä, vihanneksilla ja esim. keitoilla.

Tule 2kk päästä kertomaan, monta kiloa lähti.

Vierailija
4/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin nyt ainakin lenkkeilyn. meinaan seurata porin juoksukoulun ohjelmaa, mistä täälläkin on ollut välillä puhetta.

kiinnitän huomiota myös annoskokoihin ja koitan välttää herkkuja ja syödä terveellisesti. katsotaan eteneekö tämä tästä mihinkään.

ap

Vierailija
5/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä tärkeää, samalla voit koko ajan seurata syömisesi terveellisyyttä

Vierailija
6/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kalorilaskuri.fi

Laskurin käyttö on hieman työlästä aluksi ja vaatii pientä paneutumista, mutta se on sen arvoista, koska nopeasti opit näkemään miten paljon voit syödä ja sen jälkeen sinulla on loppuikäsi takaraivossa käsitys siitä, mikä on sopiva määrä ruokaa. Samalla voi laskeskella, paljonko liikunta kuluttaa.

Lenkkeily on tehokasta kalorinkulutuksen kannalta, mutta ruokavaliolla on paljon helpompi vaikuttaa painoon.

Vierailija
7/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siksi että on ruoka-aika. Älä kuitenkaan päästä nälkää kasvamaan sietämättömäksi, silloinhan tulee helposti ahmittua harkitsemattomasti.

Minun keinoni on ollut ruisleipä ja raejuusto. Ne vie nälän ja ovat terveellisiä. Niillä olen korvannut makeat tai rasvaiset välipalat. Varsinaiset ateriat tavallista perusruokaa kohtuuannoksin.

Rasvaa olen polttanut harrastamalla joka aamu 20 min liikuntaa ennen aamiaista.

terv. vuosi sitten aloittanut, -18 kg

Vierailija
8/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin -12kg. Suurin ongelmani oli annoskoot, joten vaihdoin ruokalautasen leipälautaseen. Ei mennyt kauaakaan kun vatsani tottui tuohon pienenpään annoskokoon.

Kävin kävelyllä vähintään 5x/vko, 1-2h. Tuntui niin mahtavalta kun kilot karisivat ja koko oloni muuttui hyväksi.

Tsempit! Älä ole liian ankara itsellesi, minäkin huomasin, että laihtuminen oli helpompaa kuin uskoinkaan :)

Vierailija
9/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit! Älä ole liian ankara itsellesi, minäkin huomasin, että laihtuminen oli helpompaa kuin uskoinkaan :)

Minäkin luulin että laihduttaminen olisi kamalan vaikeaa. En myöskään ollut ennen laihduttanut, joten päätin tehdä sen sitten kaksi kertaa: ensimmäisen ja viimeisen.

terv. 8

Vierailija
10/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoja tuloksia olette saaneet! koitan pitää kohtuuden mielessä, ja sallia välillä herkuttelunkin. kunhan ei vaan sitten repsahtaisi...

päivittäisiä ruokia on vaikea miettiä, että ei söisi liikaa mutta saisi kuitenkin riittävästi ravintoa.

tänään kävin noin 15 minuutin lenkillä. syönyt olen monenmoista, listasin niitä kyllä itselleni ylöskin jos olisi sitten helpompi seurata mitä tulee suuhun laitettua.

ap

Vierailija
11/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reipasta kävelyä tai hölkkää.

15 minuuttia ei vielä tunnu missään.

Vierailija
12/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska lähtökuntoni on aika huono, ajattelin seurata tuota porin juoksukoulun ohjelmaa. siinä oli tälle päivälle noin lyhyt lenkki. pikkuhiljaa sitten pitenee ja tavoitteena on jaksaa ainakin 5 km lopulta juosta.

ap

Vierailija
13/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska lähtökuntoni on aika huono, ajattelin seurata tuota porin juoksukoulun ohjelmaa. siinä oli tälle päivälle noin lyhyt lenkki. pikkuhiljaa sitten pitenee ja tavoitteena on jaksaa ainakin 5 km lopulta juosta.

ap

Vierailija
14/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita tunnista eteenpäin...voit saada tuloksiakin aikaan ;).

Vierailija
15/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin noin 15 minuutin lenkillä.

ap

Tuo ei vielä edes ole lenkki. Taisit käydä viemässä vaan roskat.

Vierailija
16/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraan nyt ensin tuota juoksukouluohjelmaa kun sen olen jo aloittanut. jos ei sen aikana ala tuloksia tulla niin mietin sitten lenkkeilyaikojen pidentämistä. ap

Vierailija
17/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkei ihan alkuun, mutta jatkossa. pääkoppa ei muuten kestä jatkuvaa kieltämistä ja vaara sortumiseen vaan kasvaa!

mä laihdutin 10kg viime vuonna. kirjasin ylös KAIKKI syömiseni, näin ei tullut naposteltua mitään turhaa. olen konkari painonvartijoiden kävijä, näillä pv-pisteillä laihdutin helposti- kaloreita en jaksanut alkaa laskemaan.

laihtuu sitä silläkin vaan, että vaihtaa vaalean leivän täysrukiiseen (parasta jälkiuunileiväviipaleet, kunnon tavaraa ja täyttää hyvin), margariinin kevyeen (rasvaa max 40), juustot pois ja leivälle kalkkunaa/keittokinkkua, kurrkkua, tomaattia, salaattia.

aamulla kunnon puurolautanen, sokeritonta mehukeittoa. lounaaksi ruokasalaatti,jossa esim raejuusstoa, broileria, vihanneksia, herne-maissi-paprikaa., välipalaksi hedelmää (ei banaania usein!) ja illalliseksi kunnon ateria esim kanaa/kalaa/filettä + täysjyväpastaa. illalla vielä esim ruisleipä/maitorahaa ja marjoja, hedelmiä, mehukeittoja, vihanneksia...

ja juot paljon vettä!

itse asiassa liikunnalla on äärimmäisen vaikea laihduttaa. pitäisi JUOSTA 8km joka päivä, jotta viikossa vain sen avulla laihtuisi 500g. RUOKA on se, mikä laihduttaa, liikunta on vain hyvä lisä.

ja muista, että elimistö tarvitsee myös rasvaa, älä ala sniiduilemaan sen kanssa. oliiviöljyä loraus salaattiin tai pannulle ja leivälle esim. Beceliä, muuten et laihdu!

Vierailija
18/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä Porin juoksukoulu on, ennen kuin annatte näitä asijantuntevia mollausneuvoja.

Vierailija
19/27 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän nyt ihan suosiolla nuo pään hakkaamiset, kolerat ynnä muut väliin. Tavoite kun on kohti parempaa terveyttä ja ulkomuotoa.

Voin tulla myöhemmin kertomaan tuliko tästä mitään näillä keinoin, jos kiinnostaa ja löydän sit enää tätä ketjua.

Ap

Vierailija
20/27 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli söin kyllä terveellistä ruokaa muutta jos sitä mätti lautaselle esim. lounaalla ja päivällisellä 500g niin lienee itsestäänselvää että siitä lihoo.

Minä muutin myös lautaskokoa. Mätin yhä lautasen täyteen ruokaa mutta lautaskoko oli 21cm eikä 28cm. Lisäksi käytin leikkelehaarukkaa ja veistä joka on hieman pienempi kuin tavallinen ruokahaarukka/-veitsi. En siis tarkoita niitä minipieniä kakkuhaarukoita jne vaan keskikokoisia aterimia.

Toimi mainiosti! Tällä ja vehnän välttelyllä laihduin 15kg neljässä kuukaudessa. En siis ollut millään karppilinjalla koska söin esim. perunaa, riisiä ja ruis-/kauraleipää mutta jätin vehnän pois. Samalla hävisivät kaupan pullat, pizzat, hampurilaiset, pastat jne kokonaan ruokavaliosta. Tein näitä joskus itse omilla ohjeilla joissa vehnä oli korvattu esim. rukiilla. Lisäksi kävelin suht. reippaasti 30min aamuin illoin (töihin mennessä/töistä tullessa), yhteensä n. 6-8km/pvä muun kävelyn lisäksi.