Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen töihin kun lapseni täyttää 8kk

Vierailija
02.08.2010 |

Mummo hoitaa lastani tämän jälkeen. Olen aluksi töissä 6h 5päivää viikossa plus työmatkat reilu tunti suuntaansa. Imetän edelleen ja aion näin jatkaa niin kauan kuin minusta ja lapsesta molemmmista tuntuu hyvältä.

Mummo tulee meille kotiin eli lapsen tuttu ympäristö ei muutu. Kuinka olisi parasta järjestää lapsen päivä siis nukkumaan menot ja ruokailut. Yöt hän nukkuu jo nyt hyvin 21(joskus jo 20)-6. Menen itse kahdeksaksi töihin (lähtö vähän ennen 7)ja olen kotona kolmen jälkeen. Ajettelin imettää aamulla ja heti töista tultuani. Lapsi ei osaa juoda pullosta vaikka on jo 6kk. Nokkamukista kyllä juo vettä. Pitäisikö mummon antaa maitoa mukista vai riittääkö aamumaito ja muutama kerta illalla?

Mitähän tässä vielä voisi ottaa huomioon niin, että kaikilla on hyvä olla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla samatilanne oli kuin sinulla, mutta lapsen isä jäi meillä kotiin vauvan kanssa. Imetykset ja muut sujui oikein hyvin. Tuntui riittävän se, että sai aamulla, illalla ja yöllä rintamaitoa. Päivisin söi kiinteitä ja joi nokkamukista (aluksi hyvin vähän) vettä ja korviketta. Nuo yöimetyksetkin lopetin aika pian, kun aloin olla itse liian väsynyt.

Vierailija
2/6 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää moneen kuukauteen. Tuliko korvikkeen kanssa ongelmia? Esikoiseni ei aikoinaan pystynyt juomaan korviketta kaikki meinasi tulla ulos. Saimme lopulta jotain erikoismaitoa, mutta nuo olivat vaikeita aikoja

Kuinka paljon korviketta lapsesi joi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tässä vielä voisi ottaa huomioon niin, että kaikilla on hyvä olla?

Vierailija
4/6 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6dl päivässä maitotuotetta, ja senhän voi taata esim. kun mummo antaa velliä tai maitopuuroa. lapi oppii varmaan lusikkaruokaan.Rintamaito siihen aamula ja iltapäivästä alkaen ehdit imettää muutaman kerran aamun lisäksi.

Onko kiinteitä ruokia yleensä, millaisa?

Vauvan kannattaa antaa nukkua kahdet päiväunet, aamupäivällä ja iltapäivällä.

Vierailija
5/6 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva maistelee kiinteitä, pieniä annoksia jo melkein koko kesän. Velliä tai puuroa en vielä ole antanut. On syänyt lhinnä vihannekssi ja hedelmiä ja kaikki on mennyt hyvin. Kalkkunaakin on jo kokeiltu ja sekin oli ok. Eli ruuan kanssa tuskin tulee ongelmaa. Pelkään vähän tuota velliä/korvikemaitoa, kun esikoisen kanssa tosiaan meni niin huonosti. Onko vauvan PAKKO saada korviketta tai velliä? Mietin myös jos pumppaisin vauvalle hieman maitoa. Paljonko pitaisi pumpata?

ap

Vierailija
6/6 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummo siis lapsen mummo? Onko hän sinun äiti? Minua kiinnostaisi tietää millainen sopimus teillä on, auttaako hän ihan ilmaiseksi? Tuohan on käytännössä kokopäivätyö. Itsekin haluaisin palata töihin mahd pian sitten kun on lapsi, mutta en rohkenisi pyytää äitiäni hoitamaan joka päivä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä