MIten treenaatte Aquaflexeillä (lantionpohjalihastreenikuulat)
Synnytyksestä aikaa n. 10 vkoa ja lantionpohjalihakset ovat edelleen melko heikot entiseen verrattuna. Hankin pari viikkoa sitten Aquaflexit ja olen käyttänyt niitä päivittäin. Aluksi oli vaikeaa pitää sisällä edes isompaa tyhjää sylinteriä, mutta nyt pysyy jo 20 grammaa kävellessäkin ja jopa portaissa.
Olen vain ihmetellyt noita ohjeita, että sylinteri sopivine painoineen asetetaan sisään ja sitten vain ollaan paikoillaan tekemättä mitään 20 minuuttia.
Mulla ei ainakaan ole aikaa seisoskella paikallaan ja olen liikkunut, kävellyt portaita jne. Lisäksi jonkinverran yritän myös tietoisesti jännittää lihaksia, jotta sylinteri paremmin pysyy sisässä.
Teen lisäksi myös tavallista lantionpohjatreeniä n. 5 krt/vko.
Oletteko miten treenailleet näillä Aquaflexeillä muut? Paikoillaan vai liikkeessä? Pasiivisesti vai aktiivisesti? Oletteko ylittäneet tuota 20 minuutin rajaa?
Mukava on ollut huomata, että edistystä on tapahtunut jo näin lyhyessä ajassa :)
Kommentit (6)
joilla ne lihakset on tosi heikot. Eli jos nousee ylös puuhailemaan, ne kuulat putoaa heti.
Itse ostin aikanaan Instrumentariumista vastaavanlaiset kuulat. Niissä ohjeissa ei neuvottu olemaan paikoillaan. Vaan päinvastoin treenaamaan, kotitöistä, kävelystä ihan juoksemiseen ja hyppimiseen saakka.
Mutta musta paras keino treenata on rakastella niin usein, kun mieli vaan tekee ja puristella penistä.
Ja nimenomaan niin, että puuhailin sitä pitäessäni kaikenlaista. Aika pian pysyi jo sisällä maksimipainoilla.
Luulin, että nyt on hyvät lihakset.
Sitten menin gynelle, joka testasi lihasten puristusvoiman, ja havaitse ne kovin heikoksi.
Kerroin käyttäneeni Aquaflexiä maksimipainoilla säännöllisesti. Ja gyne - kokenut naisgyne Femedasta - sanoi, että oikeasti nuo vaginakuulat on aika tehottomia. Ne pysyvät sisällä ilman, että syvät lantiopohjalihakset treenautuvat juuri lainkaan!
Kehotti harjoittelemaan perinteisin menoin eli supistelemalla lihaksia. Sitä harjoitusta voi tehdä missä ja milloin vaan, ei tarvita kuulia.
Ja nimenomaan niin, että puuhailin sitä pitäessäni kaikenlaista. Aika pian pysyi jo sisällä maksimipainoilla.
Luulin, että nyt on hyvät lihakset.
Sitten menin gynelle, joka testasi lihasten puristusvoiman, ja havaitse ne kovin heikoksi.
Kerroin käyttäneeni Aquaflexiä maksimipainoilla säännöllisesti. Ja gyne - kokenut naisgyne Femedasta - sanoi, että oikeasti nuo vaginakuulat on aika tehottomia. Ne pysyvät sisällä ilman, että syvät lantiopohjalihakset treenautuvat juuri lainkaan!
Kehotti harjoittelemaan perinteisin menoin eli supistelemalla lihaksia. Sitä harjoitusta voi tehdä missä ja milloin vaan, ei tarvita kuulia.
Ja juuri sen vuoksi teen myös normaalia jumppaa ilman kuulia. Ajattelin myös, että kyllä treenistä tulee tehokkaampaa kun puuhastelee erilaisia askareita samalla. Mikä on tietty normaalia lapsiperheessä. t.AP
gyne kyllä suositteli noita treenikuulia, kun testasi lihasvoimani ja ilmeisesti aika heikko tulos oli, kun sanoi, että on täällä jotain pientä eloa...
Esikoisen syntymän jälkeen minäkin (-06) hommasin nuo Aquaflexit. Käytin niitä jotain puoli vuotta ja max-painolla. Vaikutusta oli, mutta mielestäni vähäistä.
Sitten yksi hyvä tuttuni suositteli Smartballs-kuulia jotka samantien ostinkin. Treenaus muuttui erilaiseksi, mutta tehokkaaksi. Pidän (ja vieläkin) näitä aina liikkuessani, kotitöissä, kaupungilla, ja työpaikallakin. Kuten niitä aikaisempiakin. Lihaskunto on nyt tokaa odottaessani erinomainen. Ja myös olen oppinut käyttämään niitä ilolihaksia rakastelussakin.
kukaan treenaile? t.Ap