Paljonko sulla on tilillä keskimäärin rahaa?
Ressaako rahan vähyys? Joudutko koskaan kituuttamaan ja nuukailemaan?
Kommentit (104)
Sitten on säästötili minkä saldoa en tiedä.
Mulla on yksi euro tilillä.
Seuraavasti kun tulee rahaa, kaikki menee laskuihin.
kotiäitinä mulla n.50-300e
ärsyttää kun joutuu kituuttamaan
mies kyllä tienaa paremmin, ja maksaa melk. kaikki menot
oishan se kiva jos ois omaakin rahaa
tosin pitäisi sijoitella niitä, en ole vielä ehtinyt....
miehen ansiosta en joudu kituuttamaan, mutta kyllä sitä vähän pitää kattoo, mitä hommaa.
ja ollu jo pari viikkoa.
ihana äiti on auttanut ruokaostoksissa ettei lasten tartte nälkään kuolla ..
Visa on jo kulutettu tappiin ja vähän ressaa juu.
vähän aikaa sit eronnut 2 lapsen yh mamma, joka on viel kodinhoidontuella...
Palkasta pakolliset laskut ja rahastoon osa, tilipäivää edeltävänä laitan kaikki rahat lomasäästöön. En todellakaan makuuta käyttötililläni rahoja. Minkä takia siellä pitää olla useita tuhansia euroja??
Eikö ne nyt vähintään kannattaisi laittaa jonnekin hiukan korkeakorkoisemmalle tilille tai sijoittaa?
Itsellä käyttötilillä yleensä noin 1000€, loput menee säästötileille ( on erikseen loma-, talo- ja hupisäästötilit, joiden saldot vaihtelee vuoden aikan huomattavasti 0-5000€ välillä eli menee käyttöön) Lisäksi 2 eri rahastosäästö"tiliä", jonne säännöllisesti pahanpäivän&eläkesäästöjä.
En ole pystynyt käymäään missään, siis ruhtinaalliset 380 euroa. Sillä pitäs joulukin pärjätä.
käyttötilillä tilipäivän läheisyydestä riippuen 3000 -300e, joskus vähemmänkin. Toisella 'pahanpäivänvaratilillä' jatkuvasti 1000-2000e pahasta päivästä riippuen. Muita säästöjä ei ole, paitsi lapsilla rahastoissa (menee muutama kymppi/kk + satunnaiset lisäykset) molemmilla n. 2000e. Ja ei stressaa, hyvin pärjäillään, kun tuhlailematta elellään ja muutama matkakin vuodessa tehdään.
Tämä niille, jotka halusivat näitä tavislukuja. Ja vielä tiedoksi, että äiti ei ole ihan teini enää, vaan vakituisessa työssä oleva melkein nelikymppinen.
olinpa töissä tai äitiyslomalla. Noin 500 jää tienesteistä lainojen ja laskujen jälkeen, siitä sitten bensaan ja ruokaan.
Ei ole säästöjä, ei osakkeita. On kuitenkin talo ja metsää, lainaa 119 000.
Säästötilille onneksi 14000€ kerättynä siltä ajalta kun olin vielä töissä. Hirvittää ihan hirveästi kun tätä kituuttelua pitäisi vielä jatkaa 5-7 vuotta, että saan opinnot päätökseen. Yhyy, kaikki ihanat matkat ja vaatteet...
En osaa sanoa kenenkään toisen puolesta, mutta tileillä olevat summat ovat varmaan aika suhteellisia. Jollekin 5t on paljon ja toiselle ei. Itsellä ainakin on sijoitukset erikseen eri muodoissaan ja niihin ei tule pahemmin koskettua. Käyttötilillä on se raha, joka elää tilanteen mukaan. Kaikki eivät myöskään saa kuukausipalkkaa, vaan esim. epäsäännöllisesti tuloutuvia pääomatuloja, joista sitten kulut juoksevat pitkin vuotta. Kiinteät ja muut menot ovat toisilla suuret ja siksi käyttötileilläkin on isompia summia, jotta on joustoa. Mutta en nyt usko, että ap on tällä ketjulla hakenut sitä tietoa, että jotkut yksittäiset av-äidit makuuttavat matalakorkoisella pankkitilillä viisi- tai kuusinumeroisia summia. ;)
Säästötilillä 45000 mitä kerkesin työaikana laittaa sivuun ennen kotiäitinä olemista (3vuotta), saan tällä hetkellä kotihoidontuen ja lapsilisät, mies opiskelee alimmalla tuella, mutta jotenki kummasti saadaan säästettyä 400-500e kk silti vaikka elellään ihan normaalisti
Sellaiset 10 000 yleensä, jos ei säästötiliä lasketa (~30 000). Olen tehnyt koko aikuisikäni pelkkiä osa-aikatöitä ja asun pk-seudulla. Ehkä elän sitten superpihisti, kun aina jää rahaa säästöön.
Hyvä tilanne jos on 1 000 - 1 200 euroa, mut nyt on varmaan joku 600€ ja ahdistaa jo. Työtön opiskelija olen.
3000 euroa.. enempää en pidäkään koska loput aina sijoituksiin
Minulla kolme tiliä, niillä yhteensä n. 30 000 e.
Olen 22v. opiskelija.
ja käyttötilillä nyt joku 600e, säästötilillä 2500e. säästötilille siirrän aina kun on jotain mitä siirtää.