2 viikkoa synnytyksestä ja mökille?
Tuli vain pieniä repeämiä, pari hassua tikkiä ja nyt viikko synnytyksestä voi käydä ihan normaalisti vessassa ja pyyhkiä paperilla ilman mitään kipuja. Jälkivuotoa tulee, mutta sekin on jo tosi niukkaa, eli pärjään pelkällä pikkuhousunsuojalla yöt päivät.
Uskaltaisiko viikon päästä lähteä yhdeksi yöksi mökille, jossa on pelkkä ulkovessa? Alapesua ei pääsisi tekemään vessareissujen aikana, mutta riittäisikö Savet Intimellä tms. "pesu"?
Kommentit (13)
millä hitolla kuvittelet että ennen vanhaan on selvitty synnytyksen jälkeen? ihan ulkohuussissa on suomessakin pitkään käyty vaikka on synnytetty. maalaisjärkeä nyt hieman mukaan touhuun.
mutta muutoin oikein paljon onnea uudesta perheenjäesenestä :) nauttikaahan mökkireissusta!
on sitä tosiaan eletty ennenkin.
Tosin nykyisen hygieniatason vuoksi lapsivuodenkuolleisuus on ehkä maailman pienintä. Mutta tämä kommentti ei mitenkään tarkoittanut sitä, etteikö nyt yhdelle mökille voiis yöksi mennä. Kuvauksesi perusteella nimittäin vaikuttaa, että olet oikein hyvin toipunut jo viikon päästä. Nauti mökkireissusta ilman huolia!
musta tuntuisi hurjalta viedä kahden viikon ikäinen vauva mökille, jos on vaikka allerginen hyttysen pistoille.
millä hitolla kuvittelet että ennen vanhaan on selvitty synnytyksen jälkeen? ihan ulkohuussissa on suomessakin pitkään käyty vaikka on synnytetty. maalaisjärkeä nyt hieman mukaan touhuun.!
Silläpä tässä kyselenkin, kun olen cityeläin, enkä ole synnyttänyt saunassa. :D Tuntuu, että tuon vastasyntyneen kanssa on niin kädet ja aivot täynnä tekemistä, että en ole yhtään varma osaanko miettiä mökkireissua omalta kantiltani. Täältä sai heti vinkkejä, esim. tuo suihkepullo olisi oikeasti ihan kätevä ottaa mukaan vessareissulle, eikä mulle olisi tullut mieleenkään. :) Ei ois kiva tulla mökiltä kotiin römpsä ruvella tai muuten pää kainalossa ihan vain sen takia, ettei taas oikein osannut miettiä mihin ittensä työntää. :D
Että eiköhän voitaisi lähteä mökille, jos olo tuntuu hyvältä loppuviikosta. ap
1,5 litran limupullo täyteen vettä, riittää mukavasti peseytymiseen kun siitä kippailee alapäähän.
Meillä ei kotipihassa eikä naapurustossa ole hyttysiä, mutta kaikilla mökeillä missä olen ollut, niitä on ollut parvina.
Otin sinne aina pullollisen huuhteluvettä mukaan
On tää niin ihana tää palsta. :) Ei mulla tosiaan taida aivot toimia kovin hyvin, kun en noin nerokasta vedensiirtokonstia keksinyt omatoimisesti. *vetoaa yöunien vähyyteen* ap
oliko kasin viesti kutoselle?
Meillä ei kotipihassa eikä naapurustossa ole hyttysiä, mutta kaikilla mökeillä missä olen ollut, niitä on ollut parvina.
meillä taas hyttysiä on yhtäpaljon kotona kuin mökillä.
T: kasi
Itse olin vajaat 2vk kanssa mökillä aikoinaan yön ja hyvin pärjättiin. Lämmitin maidonkin kuumassa vesihauteessa. Vauvan pyllyä ei tarvinnyut onneksi yöllä pestä, pesupaikka olisi ollut pihan perällä saunassa tai vedekeittimellä pitänyt lämmittää.
kotiutui sairaalasta mökille, jossa ei ollut juoksevaa vettä tai sisävessaa. Sinne vain nauttimaan vauvasta.
joko ihan pesuvadissa peset. tai vaikka suihkupulloon vettä ja sillä suihkuttelet