Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niukka verenvuoto normaalia alkuraskaudessa?

Vierailija
01.08.2010 |

minulla on ollut viikon ajan ruskeaa niukkaa vuotoa ja pientä mahakipua. Äsken kävin vessassa ja paperiin tuli kirkasta punaista verta vähäisen. Vuoto loppui melkein heti,verta tuli ehkä ruokalusikallisen verran. Edellisestä synnytyksestä on 5kk ja plussasin viime perjantaina. Pelottaa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua missään nimessä pelotella,mutta suosittelen käymään lääkärin tarkastuksessa.

Itselläni oli myös pientä vuotoa,mutta ei mitään kipua,otin neuvolaan yhteyttä sanoivat ettei ole harvinaista,mutta jos pahenee niin käy ultrassa.

Minulta loppui vähäinen vuoto joten oletin kaiken olevan hyvin,kolme viikkoa meni ja vessassa käydessä pyyhkäisin ja näkyi hiukan verta,huolestuin ja päätin lähteä ultraan.Siellä todettiin ettei sydän lyö ja koon perusteella olettivan pikkuiseni kuolleen juuri 3viikkoa aiemmin.

Toivotaan että sinulla kaikki on vain sitä normaalia pientä vuotoa.

Vierailija
2/7 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta soita ihmeessä neuvolaan että pääset vaikka kuulemaan sydänäänet. Mulla oli siinä 13 viikon tienoilla verenvuotoa. Ei kovia kipuja ja muutaman kerran lorahti liraus kirkasta verta housuihin. Säikähdin todella mutta kaikki oli ok. Syytä ei tiedetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaksi ei voi sanoa ilman ultraa. Toivotaan parasta! Itsellä on ollut vaaratonta vuotoa mutta myös keskenmeno, eikä niitä sinänsä voinut heti erottaa toisistaan. Keskenmenossa vuoto kyllä runsastui sitten pian ja todettiin ultrassa myös. Toisessa raskaudessa, joka siis jatkui loppuun asti, oli vuotoa muutamaan otteeseen ja kaikki silti hyvin.

Vierailija
4/7 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli hieman hyytynyttäkin verta mukana,pieninä riekaleina. Vatsaan ei tällä hetkellä satu,aiemmassakin raskaudessa minulla oli järkyttäviä vatsakipuja. Ovat nytkin lähtenyt pois panadolilla. Soitin naistenklinikalle kun luulin saaneeni keskenmenon. He sanoivat tylysti,etteivät voi asialle mitään. Minun pitäisi vuotaa kotona ja tehdä raskaustesti uudestaan neljän viikon kuluttua. Ja jos VÄLTTÄMÄTTÄ haluan tulla ultrattavaksi,niin pitäisi mennä huomenna kättärille. Että olipas taas mukavan tyly rouva puhelimessa,kun olo oli muutenkin kamala..

Minulla ei siis ole mitään hajua,millä viikoilla menen. Minulla on ollut outo olo melko pitkään, ehkä parikin kuukautta. Luulin,että kivut johtuvat vain siitä että kohtu supistuu kasaan ja kroppa normalisoituu. Tein siis testin perjantaina illalla,enkä ole päässyt varaamaan aikaa neuvolaan. Meillä on tytön kanssa 5kk-neuvola keskiviikkona, voisin siellä sitten mainita asiasta. Silti tuntuu,että kuulen mahastani välillä pientä 'kurlutusta'..toivottavasti ei ole mitään vakavaa tämä verenvuoto... :)

AP

Vierailija
5/7 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveet, täysiaikaiset lapset :)

Vierailija
6/7 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankaan ei voi sanoa mitään ilman ultraa. Sydämen sykehän tulee näkyä vkolla 7. Sitä ennen ei välttämättä näy. Minulla oli ensimmäisten kuukautisten aikana vuotoa viikon, joka sitten loppui. Kaikki oli hyvin ja raskaus jatkuu vieläkin. Minulla vuoto tuli istukasta joka on kanavan yli hyvin alhaalla. Onnea ja tsemppiä sinulle. Osaavat olla julkisella puolella tosi tylyjä.

Vierailija
7/7 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan