Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu perheenisä käytti välillä amfetamiinia jaksaakseen lapsensa kanssa.

Vierailija
31.07.2010 |

Hoiti kyllä lapsensa hyvin, vaikka olikin nuuskannut amfetamiinia. Ruokki ja hoiti, kun vaimo nukkui. Valvoi koko yön ja vei lapsensa leikkipuistoon koko päiväksi amfetamiinin voimalla. Sanoi, että ymmärtää lastaan ja vaimoaan paremmin amfetamiinissa kuin selvinpäin, mikä on varmaan ihan totta. Nyt on onneksi lopettanut käytön. Valvoi välillä 3 vrk putkeen ja roikkui yöt netissä ja kuunteli goa trancea. Happy end käytölle. Ei ehtinyt lähteä järki päästä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:25"]

Vaikka tämä onkin kivikautisen vanha viestiketju niin vastaampa silti :D.

Ihan normaalia käyttää amfetamiinia valvomistarkoitukseen. Monet opiskelijat käyttävät lukiessaan ja isoissa kokeissa amfetamiinia mm. esseiden takia, koska sitä tekstiä vain tulee ja tulee ja keskittyminen moninkertaistuu. Myöskin monet työssäolevat esim. linja-autokuskit edelleen nykypäivänä käyttävät, koska painavat pitkää päivää ja itse ainakin väsähdän auton hurinasta hetkessä (EN OLE ITSE KUSKI), joten en ihmettele yhtään miksi käyttävät .  Pienissä määrin sen käytöstä ei ole mitään haittaa. Pieni annos  vastaa pikemminkin ison energiajuoma- tai kahviannoksen juomista.  Kunhan, ette piikitä niin sen käyttä on neutraalia. Piikittämisestä tulee liian likainen olo. Liian pitkään käyttäminen on myös ongelma ja terveydelle haitallista, koska sydänkohtauksen todennäköisyys kasvaa jatkuvasta rasituksesta.   Huumeita pidetään pahana, koska suuri osa ei osaa käyttää niitä huolellisesti ja terveyttä samalla tarkastellen.

Jos se pieni annos vastaa kerta kahvia/energia juomaa nii miks ei sit vaan voi juoda niitä? Onko pakko ostaa jotain huumausainetta joka on ihan syystä laitonta. 

[/quote]

Vierailija
22/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on syy käyttää päihteitä. Ihan aina. Joko on stressiä tai tylsää. Olon on väsynyt tai pirteä. On iloa tai surua.

Jos haluaa käyttää, käyttää oli tilanne mikä tahansa. Jos ei halua käyttää, ei käytä oli tilanne mikä tahansa. Ihmiset selviää tässä elämässä ihan mistä tahansa ilman päihteitä jos haluavat. Ja jotkut ei selviä  yhtään mistään ilman päihteitä, koska eivät halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:25"]Vaikka tämä onkin kivikautisen vanha viestiketju niin vastaampa silti :D.

Ihan normaalia käyttää amfetamiinia valvomistarkoitukseen. Monet opiskelijat käyttävät lukiessaan ja isoissa kokeissa amfetamiinia mm. esseiden takia, koska sitä tekstiä vain tulee ja tulee ja keskittyminen moninkertaistuu. Myöskin monet työssäolevat esim. linja-autokuskit edelleen nykypäivänä käyttävät, koska painavat pitkää päivää ja itse ainakin väsähdän auton hurinasta hetkessä (EN OLE ITSE KUSKI), joten en ihmettele yhtään miksi käyttävät .  Pienissä määrin sen käytöstä ei ole mitään haittaa. Pieni annos  vastaa pikemminkin ison energiajuoma- tai kahviannoksen juomista.  Kunhan, ette piikitä niin sen käyttä on neutraalia. Piikittämisestä tulee liian likainen olo. Liian pitkään käyttäminen on myös ongelma ja terveydelle haitallista, koska sydänkohtauksen todennäköisyys kasvaa jatkuvasta rasituksesta.   Huumeita pidetään pahana, koska suuri osa ei osaa käyttää niitä huolellisesti ja terveyttä samalla tarkastellen.

[/quote]
paskaa,on täysin eriasia ajaa autolla kuin istua kyydissä.

Vierailija
24/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:25"]

Vaikka tämä onkin kivikautisen vanha viestiketju niin vastaampa silti :D.

[/quote]

Ja monet opiskelijat ei käytä huumeita, koska heillä on älliä ennakoida ne tentit ja esseet, ei tarvitse odotella viime tippaan ja sitten paniikissa yrittää tiristää itsestään jotain. Opiskelu ei oikeasti ole mitään ääriolosuhteissa selviytymistä, normaali ihminen kykenee makoilemaan sohvalla läppärin kanssa ja lukemaan ja kirjoittamaan kokematta, että tarvitsee siihen aivan erityistä apua. Totta kai, jos on joku häiriö ajan hallinnassa ja jaksottamisessa, ja vaikeuksia keskittymisessä, voi tuntua siltä että tarvitsee vähän jelppiä. Mut silloin voi  miettiä, että mikä estää lukemasta tentteihin ajoissa, mikä estää nukkumasta riittävästi jne. Jos ei hallitse arkipäivän aikatauluja ja asioita, kannattaa mennä lääkäriin, koska todennäköisesti sieltä löytyy joku häikkä jota ei ole aiemmin diagnosoitu. 

Huumeita ei vaan tarvitse mihinkään. 

Vierailija
25/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tunne yhtäkään opiskelijaa joka vetäis huumeita, että jaksaa lukea. Onko tää jollain tietyllä alalla tapana? Itse olen opiskellut mm. kasvatustieteellisessä.

Vierailija
26/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:37"]

Jotkut käyttäneet jo lukioaikoina ennen kirjoituksia. Minusta tämä kertoo enempi siitä että opiskelijoilta vaaditaan liikaa

[/quote]

Ei se kerro tosiaankaan siitä että opiskelijoilta vaaditaan liikaa. Opiskelu ei ole koskaan ennen tainnut olla näin joustavaa. Koulunkäynti kaikilla kouluasteilla on leppoisampaa, itsenäistä opiskelua on paljon ja kohtuullisia numeroita voi saada kohtuullisella työllä.Ainoa mikä on muuttunut, on se että minkään oppilaitoksen kirjoilla ei voi enää venyä vuosikausia, mikä on vaan hyvä juttu ja opiskelijallekin eduksi, että valmistuu ajoissa.  Opiskelija voi olla väsynyt, totta kai, mutta yleensä väsymys tulee muista syistä kuin koulunkäynnistä. Yksi syy on se, että jäädään yksin murehtimaan niitä ongelmia koulunkäynnissä ja elämässä, eikä haeta niihin apua. Luullaan että yksin pitäisi pärjätä ja jaksaa aina ja missä vain.

Vierailija
27/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ellei sillä olisi ollut lasta se olisi keksinyt käytölleen jonkun muun syyn. Katotaan kolmen vuoden päästä onko kuivilla, onko perhe kasassa, onko miehellä töitä tai opiskelupaikka ...

Et kai sä ap oikeasti usko addiktien selityksia käytölleen (oli sitten kyseessä kama, viina, ihmissuhteet, mättö, suklaa, whatever)?

Vierailija
28/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:05"]

Mä taas en tunne yhtäkään opiskelijaa joka vetäis huumeita, että jaksaa lukea. Onko tää jollain tietyllä alalla tapana? Itse olen opiskellut mm. kasvatustieteellisessä.

[/quote]

Ei ole tapana. Käyttäjien selitys on aina se, että kaikki muutkin oikeasti salaa käyttää. Seuraava selitys on, että ne jotka eivät käytä huumeita käyttävät sitten viinaa, ja että huumeet on sentään jotenkin mystisesti terveellisempiä. Lopulta vihjaistaa korkeassa asemassa olevista tuttavista, jotka nekin käyttää, eli että ainakin tässä kansakunnan eliitissä kaikki kulkevat enemmän tai vähemmän aineissa ja hyvin menee. Sellainen tosiasia, että suurin osa ihmisistä ei käytä huumeita missään elämänsä vaiheessa, ei vaan mene näille jakeluun. Se oma maailma on jo sen verran vääristynyt ettei enää nähdä sitä omaa henkistä riippuvuutta. 

Vierailija
29/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa mitä juttuja taas, ilman piriä ei voi jaksaa lapsen kanssa. Antakaa mun kaikki kestää.

Vierailija
30/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:05"]

[/quote]

Ei ole tapana. Käyttäjien selitys on aina se, että kaikki muutkin oikeasti salaa käyttää. Seuraava selitys on, että ne jotka eivät käytä huumeita käyttävät sitten viinaa, ja että huumeet on sentään jotenkin mystisesti terveellisempiä. Lopulta vihjaistaa korkeassa asemassa olevista tuttavista, jotka nekin käyttää, eli että ainakin tässä kansakunnan eliitissä kaikki kulkevat enemmän tai vähemmän aineissa ja hyvin menee. Sellainen tosiasia, että suurin osa ihmisistä ei käytä huumeita missään elämänsä vaiheessa, ei vaan mene näille jakeluun. Se oma maailma on jo sen verran vääristynyt ettei enää nähdä sitä omaa henkistä riippuvuutta. 
[/quote]
Ja toki myös varmaan käyttäjien tuttavapiirissä on enemmän käyttäjiä.

Vierailija
31/37 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen aihe. Kukapa ei olisi välillä todella väsynyt lasten kanssa, töissä ja opinnoissa. En oikein usko, että tämä silti olisi hyvä ratkaisu.

Vierailija
32/37 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan yhden asian. Ei voi tuomita jossei oo kokeillu. Turha alkaa sotkeen tähän mitään et "onko sit ookoo kokeilla raiskausta tai jotain muuta yhtä sairasta" täysin eri asia. Mut huumeista suurin osa on viihdekäytettynä miljoona kertaa parempi kun alkoholi.

Vierailija
33/37 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hieno perhe. Oma äitini kasvatti neljä alle taaperoikäistä lasta yksin. Ja muutti Norjasta takaisin Suomeen. Yksin. Lasten kanssa. Ilman lääkkeitä/huumeita.

Vierailija
34/37 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2010 klo 10:04"]ei pidä hyvää huolta lapsestaan. Ei kukaan. Kun olet aineissa kaikki refleksit, ympäristön ymmärtäminen tms vääristyy ja hidastuu. Vai että ymmärsi lasta ja vaimoa paremmin aineissa, EI VOI OLLA TOTTA!!! Mä en kestä taas näin tyhmiä ihmisiä...

Ja vaimon mielestä tää oli ihan ok?
[/quote]

Juu, vauhti (nimensä mukaisesti) tekee hitaaksi.

Vierailija
35/37 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2010 klo 10:07"]

Mä en ymmärrä mistä ihmiset ostaa huumeita? Ja miten ne ei jää siitä kiinni?

välittäjiltä. Ei sitä huumeiden välitystä mitenkään avoimesti hoideta esim. jossain kahvilassa tai kadulla, vaan usein sisätiloissa tai sitten muuten huomaamattomasti. Miten siitä muka jäis jotenkin helposti kiinni, selitä mulle!

Netustä niitä nykyään saa niin kuin kaikkea muutaki. Tor vaa käyttöl nii pysty jäljittään ja aineet liikkuu postissa maan sisäsesti jolloin niin kukaan juuri nuuski.

Vierailija
36/37 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla ei käynyt ihan noin hyvin. Äijä pahoinpiteli lapsensa piripäissään. Onneksi mitään pysyvää ei jäänyt, paitsi lapselle trauma kun isi kävi päälle. Muuttivat turvakodin kautta salaiseen osoitteeseen ja äijä saa valvotusti tavata lapsiaan, silloin kun sattuu kiinnostamaan. Eli ei usein kun aineissa ei saa tulla tapaamisiin.

Ylpeilkää te vaan kun joku on "ymmärtänyt vaimoaan paremmin" ja pälä pälä.

Vierailija
37/37 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:20"]

Sanon vaan yhden asian. Ei voi tuomita jossei oo kokeillu. Turha alkaa sotkeen tähän mitään et "onko sit ookoo kokeilla raiskausta tai jotain muuta yhtä sairasta" täysin eri asia. Mut huumeista suurin osa on viihdekäytettynä miljoona kertaa parempi kun alkoholi.

[/quote]

Jep, tyhmyys on ääretön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme