Kesämammat vm2006!!!
Huomenta! Olen huomanut että meitä juuri plussaneita onkin jo jonkun verran. Joten alotetaanko ihan oma pino ja tutustutaan vähän.
Minulla on pian 2 vuotias poika. Ja toinen nyt siis tulossa. LA olisi 16.kesäkuuta. Kaikki on niin alussa.... jännittää ihan kamalasti. SIIS kaikki... raskaus, synnytys, miten pärjää kahden kanssa jne...
Milloin meinaatte neuovlaan soittaa? Mä en edes muistaa milloin sinne ekaa kertaa pitäisi mennä, olikohan rv about 7-8?
Mulla ei ole vielä mitään oireita, ihan kun en olisikaan raskaana =) Mutta kyllä se testi 2 viivaa vaan näytti.
Niin ja onnea kaikille juuri plussaneille. Toivottovasti meitä täällä pian PALJON!
Kirjoitelkaa!!!!!
Vepeli2 =)
Kommentit (41)
Kolmatta odotetaan LA 2.6.05, eka reilut 5v poika ja 1,4v tyttö, kunhan kaikki menee hyvin loppuun saakka. Olo väsynyt nukun kuin tukki heti kun silmät saa kiinni, pientä pahoinvointia ja olo niinkuin olis syönyt paljon, närästys jäänyt onneksi jo taakse.
Onnea kaikkille kesämassuille!
[color=darkviolet]Ilmottaudun masuasukkaani kera mukaan. Eilen tein testin ja ei tätä meinaa todeksi uskoa!
Esikoistyttö on huhtikuussa 2002 syntynyt ja vuoden vaihteesta on toivottu toista. Tuulimuna kaavittiin vapun tienoilla ja nyt pikkupirut pelottelee olkapäillä samasta kohtalosta.
Eli aikas varovaisesti olen onnellinen plussauksesta. Neuvolaankaan en ole uskaltanut soittaa, vaikka aiemmilla kerroilla soitin heti välittömästi. Jos tässä alkaisi pahoivointi niin tämä muuttuisi todeksi. . .rintoja vihlo tänään ja on niissä ollut tuntemuksia aiemminkin. Masussa oli menkkatuntemuksia tosissaan viime viikolla. Luulin jo ihan varmasti menkkojen alkavan siltä seisomalta. Nytkin on tuntemuksia masussa ja alaselästä on ottanut. Vähän öllötti tänään ja kahvi ei ole muutamaan päivään maistunut.
Tuleekohan meille tosiaan juhannusvauva! Tuntuu niin epätodelliselta.
Ilmoittaudun minäkin tänne. Tein viikko sitten positiivisen raskaustestin, laskettuaika on 16.06.06.
Naimisissa ollaan ja Oulussa asutaan. Meillä on poika, joka on syntynyt maaliskuussa 2002 ja nyt pojasta tulee siis vihdoinkin isoveli.
Minä opiskelen amk:ssa, valmistun onneksi nyt jouluna. Menossa viimeinen harjoittelu. Mies on vakitöissä.
Raskaustuntemuksia ei hirveästi ole, mitä nyt rinnat on kuin tiiliskivet. Todella piukat ja kipeät.
Mukavaa kun saa vihdoinkin kasautua tänne odotuspuolelle =)
Tässäpä meillä on sitten yhteistä taivalta kuljettavana!
Annamiina
Jippii!!! Toinen tulossa. Esikoistyttö täytti muutama viikko sitten neljä vee ja on jo kauan toivonut pikkusiskoa. Nähtäväksi jää kumpi tulee. Se selvinnee joskus juhannuksen tietämillä viimeistään...
Vantaalla asutaan avomiehen ja 7 kuukautta vanhan esikoisen kanssa. hieman hirvittää pieni ikäero, mutta uskoisin, että ensimmäisten kuukausien jälkeen helpottaa. Riippuuhan se siitäkin miten tuo esikko vauvelin tulon ottaa..
Mulla ollut oireena sellasta kokoaikaista pientä pahoinvointia, väsymystä ja aluksi alavatsaa myös nippaili, mut nyt loppunut. Tuntuu, et mulla näkyy jo nyt vauvamaha, vaikka saattaahan se olla, et helpommin näkyy, kun on niin vähän aikaa edellisestä raskaudesta..
LA on 2.6.2006.
Rosa rv.6+6
laitetaanko vielä mistä päin ollaan kotoisin!
Itse olen Helsingistä.
Vepeli2 rv 5
Elikkäs, täälä on meneillään rv 6+6 kait. Raskauskiekon mukaan LA olis 5.6.2005. Soittelin tosiaan silloin heti rv 5 neuvolaan ja varasin ajan. Sain sen 18.10. elikkäs se on sitten ensi viikon tiistai.
Ei jaksa odottaa!
Ensimmäiset viikot oli aivan järjetöntä ruokahalua. Söin pohjattomasti. Tämä viikko on ollut sitten vähän huonompi. On öklöttäny niin ei ole tullut syötyä niin paljoa. Ensimmäiset 2 viikkoa oli kauheaa kipua kohdussa ja olin ihan tuskassa. Nyt ei ole kipuja ollut vähään aikaan (koputan puuta).
Kuitenkin epäilen vähän raskaus viikkojen pitävyyttä kun maha kuitenkin on kasvanu sitä vauhtia, että on ihan turha yrittää edes vanhoja farkkuja tai muita housuja jalkaan. Piti käydä ostamassa jo lauantaina mammafarkut kun tuli yllättävä meno ja piti olla jotain muuta laittaa jalkaan kun olohousut. Vähän huvittaa jo tässä vaiheessa käydä ostamassa mammavaatteita :) Rinnatki on turvonnu niin paljon ettei vanhat rintsikat mene enää päälle. Että saan nyt sitten lähteä ostamaan niitäkin. Kysäsin soittaessani siltä neuvolantädiltä mahan kasvusta ja se meinasi että ultraa voisi ehkä aikaistaa jonkin verran sen takia. (täälä ultrataan rv 17) Tiedän sitten ensi tiistaina enemmän.
Kiva kun meitä on näin paljon niin saa varmasti juttu seuraa!
Onnea kaikille plussaneille!
Tein plussatestin kaksi viikkoa sitten ja la on laskurin mukaan 2.6. Pahaolo vaivaa aamusta iltaan, eikä oikein mikään maistu. Onnellisia ollaan silti tästä iloisesta tapahtumasta!
[color=darkviolet]Mä en uskalla uskoa tätä raskautta. Olo on onnellinen, mutta epävarma. Se jolla on ollut keskenmeno ymmärtänee.
Hermot on ollu kireenä ja huipannu jonku verran. Muita uusia Oireita ei oo viel.
En oo tohtinu viel soittaa neuvolaankaan. Toisaalta olin jo soittamassa, mut sit mietin vessassa käydessä mitä paperiin tulee, niin sitä sit jättää soittamatta.
En osaa etes enään laskea millä viikolla päivillä tässä mennään. Valaisisko joku??
[color=blue]Kuka haluais ruveta " listaemoksi" ja toisessa avauksessa kyseltiin josko yhdistettäs kaksi kesäkuulaisten kasautumaa ja sitä oisko Kesämasut hyvä nimi?
Hei kaikki juuri plussanneet!
Meillä tehtiin eilen raskaustesti ja näyttöön tuli kaksi viivaa. Laskettu aika on laskurin mukaan Inton päivää 20.6. eli into piukalla täällä Kirkkonummella odotellaa toista lasta. Esikoinen täyttää joulukuussa 2 vuotta.
Onnea hieman varjostaa se, että esikoisen päiväkodissa on liikkellä Parvorokkoa ja nyt täytyy vain toivoa, ettei tauti ole tarttunut/tartu meidän perheeseen.
Heippa vaan kaikille kesäkuun mammoille.
Minäkin tein tuossa muutamia päiviä sitten testin...kaksi kertaa jopa...vuoden yritystä takana, joten en ollut uskoa silmiäni...(kun olivat vielä hieman haaleammat kuin kontrolliviiva). LA.15.6
Meillä esikoinen reilut 2,5 vuotta, kovasti odotellaan uutta tulokasta.
Minulla pahoinvointi on jo mukavasti alkanut...kuten esikoisestakin ennen kuin edes testi näytti plussaa=(
Väsymys on myös alkanut hiipimään iltapäiviin vähitellen...no toivoa on että se menee ohi onneksi=)
Onneksi olkoon vielä kaikille odottajille...kertoilkaahan kuulumisianne.
Minä reippaana tilasin jo ajan neuvolaan...ehkä siksikin että on helpompi sumplia työvuoroja kun tietää etukäteen....aika on lokakuunlopussa.
Elikäs laskettu aika olisi 14.6.2006. Oireita ei paljoa vielä ole, mutta eipä niitä ollut näin alkuvaiheessa vielä esikoiseltakaan, joka on nyt 1v 7kk (tyttö). Kovasti olemme onnellisia odotuksestamme jo nyt ja laitamme kättä/varvasta ristiin, että kaikki menisi hyvin. Esikoisemme syntyi keskosena, joten hieman senkin puolesta jännittää.. Neuvolaan en ole vielä soittanut, josko ensi viikolla varaisin aikaa. Kivaa olisi vaihtaa kuulumisia muittenkin kesäkuisten mammojen kanssa!:)
Maanantaina tein myöskin plussatestin. Oireita ei oikeastaan ole ja niitä odottelen saapuvaksi. On epäröivä olo kun tuulimuna ja varhainen keskenmeno takana. Esikoispoika on 2vee ja olisi kiva jos nyt saataisiin sitten kaveri ensi kesäksi. Peukut pystyyn kaikille!
Niin ja laskettuaika olisi 14.6.
onpa meillä kaikilla esikoiset suunnilleen samassa iässä. Meillä tyttö täytti vime kuussa 2v ja nyt vihdoin kakkonen tärppäsi (ei siis ehkäisyä ekan jälkeen) ja la olisi 12.6.! :-)
Oireita ei ole kauheasti, mutta ei tainnut olla esikoisestakaan. Hajuaisti on erityisen tarkka ja jotkut ruoat maistuvat oudoilta. Masussa ei tunnu enää oikein miltään. Ennen plussausta oli useampi päivä menkkaoireita, eli jomotusta masulla, mutta nekin on nyt hälvennyt. Nyt enää korkeintaan vähän masussa pyörii ja röyhtäyttelee.. Väsymys kyllä jo painaa. Hyvin saa unen päästä kiinni jo ysin jälkeen illalla.
Varasin yksityiseltä ultan ens viikolle. Saapa sitten selvyyttä onko oikeasti masussa jotain ihmisen alkua. Jotenkin haluaa selvyyden ettei ole tuulimuna tai ulkoinen tms. Sitten kun sykkeen näkee, niin tietää että oikeilla jäljillä ollaan. Toki tuonkin jälkeen voi vielä tapahtua ikäviä, mutta niillehän ei mitään mahda. Neuvolaan soittelen sitten vasta tuon ultran jälkeen. Eipä sinne niin kauheeta kiirusta ole.
Meillä siis myös la 15.6, muutaman kuukauden yrittämän jälkeen... Esikoinen on nyt 1,5v. Minulla on ollut hieman vatsavaivoja (lähinnä ilma-sellaisia), kuten oli esikoisestakin. Esikoinen joutui leikkaukseen 1vrk ikäisenä rakenteellisen " vian" tähden ja vaikkei kyse ollut peritystä sairaudesta, niin silti tietysti hieman pelottaa... Onneksi kuitenkin positiivinen luonne ja odotuksen ihana jännitys vievät voiton!
Onnittelut kaikille muillekin plussanneille!!! Oi tätä ihanuutta, nauttikaamme joka hetkestä!!!
Mä tein kans positiivisen testin maanantaina. La ois 18.6.06. Meillä on kotona jo kaksi poikaa 2v10kk ja 1v7kk. Ikäeroa tulee 2v3kk keskimmäisen ja tämän uuden vauvan välille. Tyttöä kovasti toivotaan, mutta poikakin tottakai on tervetullut.
Mulla alkoi pahoinvointi jo viime viikon loppupuolella. Kummassakaan aiemmassa ei vielä näin varhaisessa vaiheessa ollut pahoinvointia. Aamulla on ihan hyvä olo, mutta iltapäivällä alkaa ja kestää siihen asti ku menen maate. Väsyttää myöskin niin, että klo22 olen jo valmis nukkumaan. Mahassa tuntuu menkkakipuja ja painontunnetta ja turvotusta on. Rintojakin viiltelee ajoittain.
Menen kuopuksen kanssa neuvolaan parin viikon päästä, niin ajattelin samalla tilata sitten itsellenikin ensimmäisen neuvola ajan. Kakkosen raskaudessa eka neuvolakäynti oli vasta rv10+, joten ei mitään kiirettä ole varmasti nytkään. Ehtiihän tuonne. :)
Palaamisiin!
Mirju
Olen ehtinyt testata jo useampaan otteeseen parin päivän välein (Acon)ja aina on toinen viiva vahvistunut, joten enköhön uskalla jo luottaa että pikkukolmonen olisi meillekin tulossa :-)
Meillä on myöskin entuudestaan kaksi pojanviikaria 3v5kk ja 1v7kk ja kolmannen LA olisi omien laskujeni mukaan 16.6.06.
Yritin listautua tuonne Yahooseenkin, mutten tiedä kuinka siinä onnistuin...Kiva kuitenkin vaihtaa ajatuksia muiden kesäkuun odottajien kanssa ja vertaistukea varmasti tarvitaan teiltä joilla entuudestaan on kotona jo pieniä lapsukaisia ;-)
Ei tätä oikein tahdo uskoa, mutta kai sitä sitten on raskaana... Tänäaamuna tuli plussa ja la olisi 17.6. Eka olisi tulossa ja aika hurjasti pelottaa, sillä taustalla masennusta, pelkotiloja jne. Raskausoireina jo nyt tasaista pientä vihlontaa masussa ja jonkinsortin pahoinvointia (joka tosin voi johtua myös uutisen tuomasta järkytyksestä :)). Saas nähdä, miten käy...