Pohdiskelin tällaista lihomisesta...
Ihminen lihoo, kun on tullut syötyä liikaa suhteessa kulutukseen. Jos itselläni on tällainen ylenpalttinen herkuttelupäivä, minulle tulee fyysisesti paha olo: vatsaa turvottaa, pierettää, närästää. Sen takia pyrin automaattisesti korjaamaan seuraavana päivänä syömisiäni. En halua voida pahoin. Mutta onko sellaisiakin ihmisiä, jotka lihovat ja voivat koko ajan mainiosti? Eikö tule koskaan paha olo, kun elimistö on täynnä rasvaa ja sokeria ja kroppa vaan paisuu?
Kommentit (3)
Jotka saavat hyvän olon siitä syömisestä. Elämässä voi olla niin paljon muita pahan olon tuojia että on edes se yksi asia mikä työ myös fyysisen hyvän olon.
Itse pystyn syömään sipsipussin kerralla jos sellaisen erehdyn ostamaan eikä tee pahaa ollenkaan.
Ihminen lihoo, kun on tullut syötyä liikaa suhteessa kulutukseen.
mutta ei tuo välttämättä pidä paikkaansa. Minä laihdutin muutama vuosi sitten 15kg ja pidin sitten sen painon helposti 1,5-2 vuotta. Sitten yllättäen alkoi paino nousta taas.
Laskin puolen vuoden noususuhdanteen jälkeen taas kaloreita kuukauden, paino ei hievahtanutkaan. Ja ruokaani punnitessa huomasin, että olen koko ajan onnistunut pitämään annoskoot oikeina, herkkuja vain vähensin.
Pidin puoli vuotta taukoa ja aloitin taas viime talvena laskemisen. Helmikuusta toukokuuhun laskin, painoni oli kilon sisällä koko ajan viikosta ja kuukaudesta toiseen. Sitten luovutin, kesän ajan olen syönyt aivan kuten ennenkin ja lisäksi esim. lonkeron useamman kerran viikossa. Ja mitäs tapahtuu painolleni..? Ei mitään. Sen saman kilon sisällä mennään koko ajan.
Enkä varmasti ole ainoa laatuani!
Voin syödä sipsejä, suolapähkinöitä ym vaikka kuinka paljon ja nautiskellapäälle ihanaa punaviiniä. Noh, siitäpä syystä olenkin lihonut 10kg ja jätän sipsit kauppaan