Onko muita jotka ei osaa nauttia lomasta kotona?
Kommentit (11)
Mun mielestä paras loma on se, kun saa vaan olla kotona ja tehdä arkisia asioita tai olla tekemättä mitään. Kaikki reissaaminen ym. on vaan stressaavaa.
kun talvi tulee, saa kotona nyhjätä itsekseen. Lomalla ja kesällä mennään, tehdään ,koetaan, näetään ,tavataan... Eletään!
Ja kun loma on ohi, tuntuu että kesäkin on ohi... Ei ole enää aikaa mininkään nasevaan vaan jumiudutaan omiin rutiineihin ja yritetään sinnitellä seuraavaan lomaan.
koko muun ajan vuodesta ettei koskaan ehdi kotiin juuri ennen kahdeksaa illalla, aina ei siihenkään ja viikonloputkin menee lapsen harrastuksessa usein.
Mutta sitten, kun on loma ja ehtisi olla kotona, niin en tosiaan osaa sitä pitää lomana, vaan reissuun täytyy päästä:)
enää rentoutua, olla rauhassa ajatuksineen, olla tekemättä mitään. Eikö ihminen kestä itseään ja ajatuksiaan ja tunteitaan, kun olisi aikaa hiljentyä? Sitten on pakko keksiä koko ajan ohjelmaa, menemistä ja tekemistä... Oravanpyörä ei saa seisahtua, miltään osa-alueelta, hetkeksikään... tavallaan aika surullista.
tämä taitaa olla ihan verissä, jo kolmannessa sukupolvessa:D
Ja matkustaminen on mukavaa ja avartavaa.
alkaa kahden viikon loma. ja olen viihtynyt, tosin olen ihminen joka viihtyy yksin eikä tarvitse hirveää määrää ihmisiä todistamaan mitään.
itse olen parhaiten rauhassa, rentoudun ja olen tekemättä mitään, kun olen hotellilomalla pois kotoa. Silloin kun ei tarvitse laittaa ruokaa eikä siivota jälkiä tai pestä pyykkiä. Kotonaollessa tämä kaikki on pakollista.
Jos koti on ihanalla paikalla ja ihana muutenkin, ei sieltä aina halua lähteä lomalla, ainakin viihtyy myös siellä.
Olen huomannut tämän asian henkilökohtaisesti muuttaessani paikasta toiseen. Kun kotona on hyvä olla, ei kotonaolo ahdista. Toisaalta kai sitä voi myös mukavassa kodissa asuva haluta matkailla ihan siksi, että esim. haluaa käydä tietyissä paikoissa.
Minä ainakin rakastan kotiani ja sinne on ihana matkoilta palata. Muta en silti haluaisi koko lomaani kotona viettää.
Kotona tai omalla mökillä menee hukkaan.
tehdä samanlaisen aloituksen. Tavallaan vähän stressaavaakin, että pitää koko ajan olla menossa, mutta lomapäiviä en voi kotona oloon tuhlata. Joskus toivon, että osaisinpa nauttia myös kotona olosta.
Minustakaan kotona vietetty loma ei ole lomaa. Mökkiä meillä ei ole, mutta mummolassa (minun vanhemmillani) olo kyllä tuntuu lomalta. Johtunee siitä, että asumme sen verran kaukana, että käymme siellä vain muutaman kerran vuodessa.
Kotona käymme vain reissujen välissä kääntymässä ja pyykkiä pesemässä.