Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloittaa päivähoito?

Vierailija
30.07.2010 |

Miten olette aloittaneet lapsen päivähoidon? Kuinka monena päivänä kävitte lapsen kanssa yhdessä tutustumassa ja miten pitkiä päiviä? Entä monta päivää lapsenne oli hoidossa vain lyhyitä päiviä ennen kuin aloititte varsinaisen pitkän hoitopäivän?

Lapsemme tulee hoidon aloittaessa olemaan 1v2kk ja kyseessä esikoinen, joten en tiedä päiväkotitouhuista juurikaan. Muutkin neuvot ovat tervetulleita:)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan edellisestä vastaavasta meni kaksi päivää muistaakseni. :D

Asiaan. Me kävimme tutustumassa päiväkotiin kaksi kertaa kun saimme tietää paikan elokuulle (eli kesäkuussa kävimme). Olimme mukana leikkimässä ulkona ja kävimme myös sisällä katsomassa tiloja. Lapsi siis 2v kun aloitti.

Sitten elokuun alussa olin varannut ensimmäisen viikon harjoitteluun. Maanantaina menimme paikalle klo 8 aamiaiselle ja lähdimme lounaan jälkeen kotiin klo 11:30. Olin siis kokoajan mukana mutta aika taka-alalla koska lapsi selkeästi viihtyi. Tiistaina sama juttu. Keskiviikkona vein lapsen pk:iin klo 8 ja olin paikalla 30min. Hain lapsen klo 11:30 lounaan jälkeen. Torstaina sama juttu aamusta mutta lapsi jäi päikkäreille eli hain klo 14:00 heti päikkäreiden jälkeen. Perjantaina sama juttu.

Seuraava viikko oli jo ihan "normaaliviikko". Tosin meillä normaali tarkoittaa 8-14:30 joka tapauksessa koska teen lyhyttä työaikaa yhä (lapsi nyt 4v). Jos normaali olisi meillä ollut pitkä päivä niin olisin tehnyt varmaan tällaista lyhyttä ainakin 2-3 viikkoa.

Meillä tämä toimi. Jollain muulla ehkä ei. Lapseni on erittäin avoin, utelias ja ulospäinsuuntautunut. Jos olisi ollut ujompi niin olisimme harjoitelleet varmasti pitempään/eri tavalla. Kuvaavaa lapsesta on ehkä se että kun olimme jo etukäteen jutelleet mitä päiväkodissa tapahtuu niin kun menimme harjoittelemaan sinne ensimmäistä päivää lapsi koitti ovelta samantien heilutella minulle että "heihei äiti, nähdään sitten" ja oli harmissaan hetken että miksi äiti tänne tunkee. No, tulin sitten kuitenkin mukaan ensimmäisiksi päiviksi. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla