Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko miestä kieltää juomasta kaljaa?

Vierailija
18.03.2023 |

Tai naista?

Minulla alkaa olla keinot lopussa. Mies juo vähintään kolmena päivänä viikossa, humalahakuisesti, kotona, enkä jaksa. En oikeasti jaksa.

Olen pyytänyt ja anellut, mikään ei auta. Voiko ihmistä yksinkertaisesti KIELTÄÄ juomasta kaljaa? En ole kokeillut, koska en uskalla. Eikä siis minkään väkivallanuhan takia, vaan yleisen ilmapiirin rikkoutumisen takia.

Onko se sen arvoista? Oletteko kokeilleet?

Erolla uhkailua, jotain, mitä vain?

Kiitos.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä mies sinulla. Eroa. En minä ainakaan katsoisi kaljasieppoa yhtään, sillä en usko, että hänellä olisi jutut kovin mielenkiintoiset.

Vierailija
2/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Hyväksy hänen huonot elämäntavat tai lähde.

Itse olen eronnut saman asian takia.

Raittiita tai todella harvoin juovia miehiäkin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit sanoa että älä juo, mutta eihän miehen tarvitse totella eikä siis todennäköisesti lopeta juomista. Voit uhkailla erolla tai millä vaan, mutta varaudu siihen, että valitsee alkoholin.

Vierailija
4/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla juovan miehen kanssa, ole. Älä silloin kiellä, jos haluat elää sovussa.

Jos haluat erota hänestä, kerro, ettet jaksa juomista ja että se on eron syy. Jos alkoholi on miehelle oikeasti tärkeää, hän tulee valitsemaan sen.

Vierailija
5/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kieltää syömisenkin tai käskeä tanssimaan käsillään. Mikään mahti ei estä kieltämästä tai käskemästä.

Vierailija
6/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kaljaa se olisi päivässä, jos ne kolmen päivän jurrikaljat jakaisi seitsemälle päivälle?

Vierailija
7/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi; esimerkiksi vankiloissa, varuskunnissa ja monissa muissa suljetuissa laitoksissa alkoholijuomien nauttiminen on pääsääntöisesti kielletty. Omassa kodissaan sen sijaan, no ainahan voit kieltää, mutta ei kenenkään tarvitse sellaista kieltoa ottaa kuuleviin korviinsa.

Vierailija
8/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas samanlaista keskustelua, kuin se, että päästätkö miehesi poikien mökkireissulle! Minkä nuttuskehvelin kanssa ootte naimisiin menneet, jos häntä pitää kieltää, käskeä ja hänen pitää pyytää lupa käydä lounaalla työpaikan ruokalassa..

Jos sua häiritsee se oluen lipitys, niin kerrot sen hälle, ja jos se ei häntä kummemmin kiinnosta, niin tee oma ratkaisusi. Uhkailu, lahjonta ja kiristys, saattaa toimia jonkun uhmaikäisen kanssa, mutta niin alas en itse vajoaisi mieheni suhteen. Hän tehköön oman valintansa, minä omani..

Vierailija
9/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kieltää.

Vierailija
10/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta et voi estää.

Vierailija
11/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlain voi kieltää  toista lihomasta. 

Vierailija
12/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalle, peleille, vieraille naisille ja huumeille häviää aina. Miestä voi kieltää, hän voi sanoa lopettavansa, mutta luultavasti vain peittelee tai valehtelee tarkemmin.

Suosittelen nopeaa eroa.

Vierailija
13/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kieltää, mutta totteleeko hän? Epäilen. Mitä jos sinulta kiellettäisi meikkaaminen tai vaikka pissalla käyminen jonain tiettyinä aikoina, tottelisitko kumppanisi mieliksi? Alkoholin himo (ongelmaksi asti kehityttyään) on verrattavissa vessahätään, joka pitää "tyydyttää". Uskokaa pois, kokemuksesta tiedän.

Vierailija
14/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä yrittää.

Vierailija
15/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluessa on se hyvä puoli, että se heikentää libidoa. Haluttoman naisen kanssa asuessa se turvaa perherauhan

Vierailija
16/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että älä tee uhkauksia, joita en ole valmis pitämään. Älä siis möläytä, että "Jos nyt korkkaat oluen, minä otan eron", jos et ole oikeasti valmis tekemään sitä. Muuten kaikesta sanomisesta lähtee teho.  

Vierailija
17/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta itsesi, mitä pikemmin sen parempi!

Vierailija
18/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun mies on monesti uhannut. Juon kuten ennenkin. Siitä vaan mutta ei eroa ole silti tullut 16 vuoden aikana. Enkä lopeta. Lähteköön jos juominen häiritsee.

Vierailija
19/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään voi kieltää. Voi ilmaista ettei asiasta pidä ja ei esimerkiksi halua tämänkaltaista elämää missä toinen on humalassa ja pyytää muutosta. Toinen joko tekee asian eteen jotain tai ei näe sitä niin merkittävänä, jolloin kannattaa vaan lähteä kävelemään. Kiellot on turhia ja oma motivaatio pitäisi muutokseen olla.

Vierailija
20/20 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyvin hämilläni sun maailmankuvasta. Siis jos et tykkää miehen elintavoista, niin miksi roikut kyseissä kuviossa? Sinä et voi aikuiselta ihmiseltä kieltää mitään, mikä ei ole rikollista (ja rikollisestakin voit siviilinä lähinnä tehdä rikosilmoituksen). Sen sijaan kukaan ei pakota sinua olemaan juuri juovan miehen kanssa. Ota vastuu omista ratkaisuistasi ( = eroa tai elä sitä, minkä valitsit).