Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuosi ja -14kiloa --- tässä ohje:

Vierailija
30.07.2010 |

eli 1. elokuuta "aloitin" mun uusi elämä. Ruokavalio ollut suht normaali paitsi etten ole syönyt keksiä eikä karkkia (jätskiä kyllä ja sillooin tällöin pullaa/kakkua). Tähän vuoteen mahtuu treenitunteja noin

104h reipasta kävelyä (= n 2kertaa viikossa 6,5 kilsaa)

spinningtunteja noin 104kpl (myös 2kertaa viikossa) ja

90 tuntia bodypumppia

OLEN NIIN TYYTYVÄINEN

Kuulostaako mahdottomuudelta (kysyn siis teiltä jotka haluaa pudottaa painoa)??? On oikeesti ollut kivaa, hikistä ja välillä toki ottanut vastaankin. Nyt en enää voi lopettaa, olen kohta lähdössä pumppiin. Jiiiihaaa

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta, 2 koulussa ja nuorin 5v.

Mies pyöräilee työmatkat (20km päivässä) ja käy juoksemassa joskus iltaisin kun minä olen kotona.

Itselläni vuorotyö, jos menen iltavuoroon niin käyn aamujumpassa ja siitä jatkan töihin. Toisinaan käyn myös iltaisin jumpassa/lenkillä kun mies kotona. Ja sit tietenkin viikonloppuisin ehtii liikkua jos haluaa (itse tykkään aamujumpista,sit on koko loppupäivä olla perheen kanssa jne). Talvella käydään uimassa koko perheen kanssa.

Kyllä se on paljon omasta halusta kiinni ja viitsimisestä. Mullakin on sellaisia kavereita jotka valittaa ettei ehdi harrastaa liikuntaa.

Niin..sitten katsovat telkkaria, kodin pitää olla tip top koko ajan, yhdessä pitää käydä ruokakaupassa miehen kanssa (eihän mies osaa yksin hoitaa asiaa???! ;)jne, milloin on huono sää ja milloin mitäkin.

Perheellisen on se aika vaan otettava, itse en vois elää ilman liikuntaa.

Vierailija
2/50 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ymmärrän, miksi minäkin aina harmittelen, miksi minulla ei ole aikaa liikuntaan. Minä olen asettanut sen edelle lasten kanssa olemisen, lasten harrastukset ja niihin kuljettamisen, nukkumisen ja ruoan perheelle. Omat menot tulee vasta sen jälkeen, ja on selvä, ettei niihin paljon aikaa jää kun on töissäkin käytävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin minun pitää kynsin ja hampain tapella, että saa pidettyä 2 liikuntaharrastustani viikossa. Paikallisia liikuntatunteja on täällä tarjolla vain yksi, muihin täytyisi lähteä 25km päähän.

Vierailija
4/50 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituspaino 80, nyt 60, pituutta 168 cm.

Vierailija
5/50 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapas olikin erilainen resepti. Otin ja erosin, eikä tarvinnut enää syödä suklaata pahaan oloon :)

Toki yksinhuoltajana on vaikeampi päästä liikkumaan, koska lapset ovat vielä alle kouluikäisiä. Mutta minulla se, että suklaa ja muut herkut jäivät pois, teki muutoksen. Harrastan liikuntaa vähän, juurikin sen pari kertaa viikossa, kun lapset ovat isällään. Nyt painonpudotus on tyssännyt, seuraavaksi pitää alkaa miettiä annosten kokoja ja koostumusta.

Vierailija
6/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies on reissutyössä?

Jätätkö lapset keskenään kotiin? Hoitaako mummo tai joku muu lapsia vai ovatko lapset kuntosalin lapsiparkissa (4x viikossa!!!) sen aikaa kun liikut?

Tähän lisäksi vielä se, että aikaa jää muka kotitöihin ja ruualaittoon niin hohhoijaa. Et taida käydä töissä lainkaan?

Jokaisella arvojärjestyksensä, mutta jos isä on käytännössä enimmän aikaa pois kotoa ja äiti jumppaamassa useamman illan viikossa ja viikonloppuina niin koska teillä vietetään perheaikaa?

Taidat olla eräs tuttuni, jolla riittää myös aikaa liikkumaan useita kertoja viikossa? Ylirasittunut mummo hoitaa lapsia iltaisin ja viikonloppuisin. Loma-ajat lapset ovat päivähoidossa kun vanhemmat haluavat olla lomalla.

Ei se mitään, pääasia, että äiti ehtii jumppaan ja saa omaa aikaa.

Vierailija
7/50 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko liikkua, kenenkään ei ole pakko laihduttaa. Olkaa millaisia haluatte. Harmi vain, että rivien välistä paistaa se tyytymättömyys omaan itseensä ja ehkä siksi tämäjnkin ketjun keskustelu on käynyt näin kiivaaksi.

Itse laihdutin vuoden alusta huhtikuuhun 12 kiloa 68kg ---> 56kg. Enkä liikkunut kuin sohvalta jääkaapille. Syömisten katselu ei minusta ole mikään varsinainen vaiva kun syötävä kuitenkin on. Liikunta on alkanut uudelleen kiinnostaa vasta nyt kun kilot ovat karisseet.

En minäkään halua heilua salilla. En ole koskaan tykännyt sellaisesta. Mutta rakastan kaikkea pelaamista ja sellaiseen on lasten kanssa AINA mahdollisuus. Uiminen ja marjastus tähän päälle, niin liikuntaa tulee kyllä oikein mukavasti viikkoon, eikä lasten isältä vaadita tällöin yhtään ylimääräistä lastenhoitominuuttia.

Vierailija
8/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä perheellinen työssäkäyvä ihminen repii ajan tuohon? Itse kun haluan elää perhearkea yhdessä lasten ja miehen kanssa enkä siten, että vanhemmat ovat joka ilta harrastamassa.

Sen vuoksi liikun maltillisemmin ja olen laihduttanut ruokavalion avulla.

Vierailija
9/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset siis nyt 18,16,kohta 15 ja 6,5v. Suunnittelemalla onnistuu kyllä. Teen kolmivuorotyötä ja esim jos iltavuoro tai vapaapv niin nuorin on ollut eskarissa joten silloin päässyt hyvin. Kunhan PÄÄTTÄÄ koska menee, minä esim suunnittelen treeniviikkoani joka sunnuntai ja SEURAAN sitä.

Kun isommat olivat pieniä juoksin paljon, sekin onnistui koska esim lähdin aina kun olivat päiväunilla (ja mies kotona) tai illalla kahdeksan jälkeen kun olivat jo nukkumassa. Uskon myös että paljon kiinni päättäväisyydestä. Esim ehtiihan miehenkin kanssa olla illalla vaikka satsaa tunnin ekaksi siihen treeniin. Vai?

Vierailija
10/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi tilanne kuin useimmilla, että voit treenat päivällä kun lapset ovat hoidossa/ koulussa tms. Lisäksi lapsesi (yhtä lukuunottamatta) ovat sen verran isoja, ettei niitä vanhempien seura paljoa luultavasti kiinnostakaan.

Meillä molemmilla vanhemmilla työaika 8-16.

Tarhan kautta kotiin, ruokailut, kauppa jne niin ei siinä paljon aikaa jää. Ehdin toki harrastaa, mutta tuollainen määrä on näillä työajoilla mahdoton mikäli haluaa nähdä perhettään ja ehtiä nukkumaan tarpeeksi.

lapset siis nyt 18,16,kohta 15 ja 6,5v. Suunnittelemalla onnistuu kyllä. Teen kolmivuorotyötä ja esim jos iltavuoro tai vapaapv niin nuorin on ollut eskarissa joten silloin päässyt hyvin. Kunhan PÄÄTTÄÄ koska menee, minä esim suunnittelen treeniviikkoani joka sunnuntai ja SEURAAN sitä.

Kun isommat olivat pieniä juoksin paljon, sekin onnistui koska esim lähdin aina kun olivat päiväunilla (ja mies kotona) tai illalla kahdeksan jälkeen kun olivat jo nukkumassa. Uskon myös että paljon kiinni päättäväisyydestä. Esim ehtiihan miehenkin kanssa olla illalla vaikka satsaa tunnin ekaksi siihen treeniin. Vai?

Vierailija
11/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt saman n.5-6kk aikana ja ihan ruokavaliolla ja kuntosalitreeneillä, eikä kilot ole tuleet takaisin. Nykyään en enää vaakaa katso, koska lihasta alkaa olla sen verran ettei vaaka kerro totuutta. Mutta hienoa että olet liikkumalla saanut painoa pois, moni vetää itsensä täysin lihaksettomaksi kituuttamalla nälkäkuurilla ja se ei ole hyvä se

Vierailija
12/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi tilanne kuin useimmilla, että voit treenat päivällä kun lapset ovat hoidossa/ koulussa tms. Lisäksi lapsesi (yhtä lukuunottamatta) ovat sen verran isoja, ettei niitä vanhempien seura paljoa luultavasti kiinnostakaan.

Tarhan kautta kotiin, ruokailut, kauppa jne niin ei siinä paljon aikaa jää. Ehdin toki harrastaa, mutta tuollainen määrä on näillä työajoilla mahdoton mikäli haluaa nähdä perhettään ja ehtiä nukkumaan tarpeeksi.

tarvits ejoka päivä jos osaa vähän ennakoida. Selityksiä. Mulla on 6v, 7v ja 16v lapset ja käyn salilla 4 kertaa viikossa, 1-1,5h kerrallaan. Ei varmaan ole mahdotonta sinullekaan.

Vierailija
13/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvittelet, että päivätyötä tekevä ehtii käymään 2h salilla 4krt/vko. Enkä edes halua olla poissa lasteni luolta niin paljoa!

Minä ehdin salille, kun lapset ovat isompia. Minulle riittää pyöräily 6-12km päivittäin + jumppa 2/vko salilla.

t.lapset 4-v. ja 6v. itsellä päivätyö, miehellä vuorotyö

Vierailija
14/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa riittää. Siihen päälle lasten karrastukset (viime talvena 2 iltaa viikossa) ja miehen harrastus 2 kertaa viikossa.

Lisäksi mummolassa käymiset ja Ystävien/ ystäväperheiden tapaamiset ja se, että perheen pitää viettää aikaa ihan myös keskenään. Tämän jälkeen olen saanut rutistettua itselleni harrastusaikaa 2 kertaa viikossa, 4 olisi jo pois jostain muusta.

Nämä tosiaan riippuvat hyvin paljon jokaisen omista prioriteeteistään. Itse laitan etusijalle perheen, unen ja sosiaalisen elämän, liikunta tulee vasta niiden jälkeen.

tarvits ejoka päivä jos osaa vähän ennakoida. Selityksiä. Mulla on 6v, 7v ja 16v lapset ja käyn salilla 4 kertaa viikossa, 1-1,5h kerrallaan. Ei varmaan ole mahdotonta sinullekaan.

Vierailija
15/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvittelet, että päivätyötä tekevä ehtii käymään 2h salilla 4krt/vko. Enkä edes halua olla poissa lasteni luolta niin paljoa!

Minä ehdin salille, kun lapset ovat isompia. Minulle riittää pyöräily 6-12km päivittäin + jumppa 2/vko salilla.

t.lapset 4-v. ja 6v. itsellä päivätyö, miehellä vuorotyö

salille menee 5 min, treeni päälle max 1,5h ja isä touhuaa lasten kanssa sen aikaa tai lapset ovat omissa harrastuksissaan. Ja kummallakin on päivätyö. Ja kun lapset ovat jo tuon ikäisiä niin ovat ne kavereillakin, joten sen ajan voi käyttää hyödyksi.

Vierailija
16/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa riittää. Siihen päälle lasten karrastukset (viime talvena 2 iltaa viikossa) ja miehen harrastus 2 kertaa viikossa.

Lisäksi mummolassa käymiset ja Ystävien/ ystäväperheiden tapaamiset ja se, että perheen pitää viettää aikaa ihan myös keskenään. Tämän jälkeen olen saanut rutistettua itselleni harrastusaikaa 2 kertaa viikossa, 4 olisi jo pois jostain muusta.

Nämä tosiaan riippuvat hyvin paljon jokaisen omista prioriteeteistään. Itse laitan etusijalle perheen, unen ja sosiaalisen elämän, liikunta tulee vasta niiden jälkeen.

Ja jos sä valitat ylipainoa ja silti istut mielummin kavereiden luona kahvipöydässä pullaa syömässä niin silloinhan kyse on todellakin omista valinnoista...

Vierailija
17/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa ja mieskin mukana, siinä sitä perheaikaa saa samalla. Suomalaisten yhteinen kotiaika tuntuu nykyään tarkottavan sitä että pönötetään telkan tai tietokoneen ääressä ja sisällä nyt ainakin. Lähtekää yhdessä lenkille ja ulos johonkin, muksu(t) vaikka rattaisiin, selkäreppuun tai omilla fillareilla isompina.

Vierailija
18/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa ja mieskin mukana, siinä sitä perheaikaa saa samalla. Suomalaisten yhteinen kotiaika tuntuu nykyään tarkottavan sitä että pönötetään telkan tai tietokoneen ääressä ja sisällä nyt ainakin. Lähtekää yhdessä lenkille ja ulos johonkin, muksu(t) vaikka rattaisiin, selkäreppuun tai omilla fillareilla isompina.

Vierailija
19/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että valitan ylipainoa? Olen laihduttanut ihan onnistuneesti vaikka en ehdikään juosta salilla joka päivä.

Suosittelen teille muillekin sosiaalisen elämän hankkimista, piristää varmasti enemmän kuin salilla rehkiminen. Kavereita voi tavata muutenkin kuin kahvipöydässä pullaa syöden. Toisekseen omaan parisuhteeseen satsaaminen kannattaa, tunti silloin tällöin ei riitä meille ainakaan.

Vierailija
20/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että valitan ylipainoa? Olen laihduttanut ihan onnistuneesti vaikka en ehdikään juosta salilla joka päivä.

Suosittelen teille muillekin sosiaalisen elämän hankkimista, piristää varmasti enemmän kuin salilla rehkiminen. Kavereita voi tavata muutenkin kuin kahvipöydässä pullaa syöden. Toisekseen omaan parisuhteeseen satsaaminen kannattaa, tunti silloin tällöin ei riitä meille ainakaan.

Meillä käydään salilla yhdessäkin, se on meille yhteistä aikaa, kun tykätään kumpikin treenaamisesta. Myös koko perheen voimin liikutaan eri tavoin, mm. golffataan, lasketellaan, fillaroidaan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme