Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa boheemi perhe?

Vierailija
30.07.2010 |

Mitä se tarkoittaa?

Onko teidän perheenne boheemi ja miten?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erikoisuuden tavoittelua

Vierailija
2/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipa nayta sivistyssanakirja olevan vakiovaruste av-mammojen (ah, niin halveksituissa) kirjahyllyissa. ja Wikin kayttokin vahan niin ja nain.

Sanaparsi "boheemi perhe" kun nyt ei kuitenkaan viittaa siihen, että vanhemmat olisivat boheemeja sanan varsinaisessa merkityksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli boheemiperhe ei käy kirkossa eikä rukoile ravinnon edessä, eikä usko jumalaan.

Pukeutuvat miten sattuu yleensä streetisti ei kuten nuoret mummot. Isät eivät definedly käy dressmanilla.

Vierailija
4/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muiden työkiireiden vuoksi ei jakseta siivota, niin sit ei siivota. Muuten kyllä rakastetaan kauneutta ja järjestystä. Eli koti on kyllä yleensä siisti ja kaunis :).

Lapsilla on oikeus mielipiteisiinsä ja heitä kuunnellaan. Heistä on tarkoitus kasvattaa vahvoja aikuisia.

Vierailija
5/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se pelkkää "joskus siivoamattomuutta" tarkoita? Lasten kuuntelukaan ei musta ole mitenkään erityisen boheemia.

jos muiden työkiireiden vuoksi ei jakseta siivota, niin sit ei siivota. Muuten kyllä rakastetaan kauneutta ja järjestystä. Eli koti on kyllä yleensä siisti ja kaunis :). Lapsilla on oikeus mielipiteisiinsä ja heitä kuunnellaan. Heistä on tarkoitus kasvattaa vahvoja aikuisia.

Vierailija
6/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muiden työkiireiden vuoksi ei jakseta siivota, niin sit ei siivota. Muuten kyllä rakastetaan kauneutta ja järjestystä. Eli koti on kyllä yleensä siisti ja kaunis :). Lapsilla on oikeus mielipiteisiinsä ja heitä kuunnellaan. Heistä on tarkoitus kasvattaa vahvoja aikuisia.

Vierailija
7/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että mekin olemme boheemi perhe kun haluaisimme elää autottomaa arkea.

Eli musta tuntuu, että mikä tahansa normista poikkeava mielletään helposti boheemiksi vaikka muuten olisikin "normaali".

Vierailija
8/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkuinen ja siivoton???

Vierailija
10/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kurjuuden ihannointi"

Rauta romantiikka,eletään saarella ilman sähköä ja vettä mutta lämpöä silti sängyssä kahta enemmän.

Vierailija
11/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli elämää maaseudulla pitäisi kertoa jo jotakin boheemista luonteesta.Nätti tyttö vetää saappaat jalkaan ja koskee lehmään jne!

Vierailija
12/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

termi!

Ei tarvitse näytellä boheemia jos luonne on sellainen.En tiedä mutta just noi kaikki termit vapaamielisyys sun muu sopii boheemiin henkilöön.Perhettä tuskin voi sanoa kokonaan boheemiksi kyllä se vaan on toinen aikuisista joka viettää "epäsovinnaista" elämää.Tokihan on pakko että se toinen aikuinen pitää tästä,saattaa itsekin olla taiteellinen mutta eri tavalla.Vaikeaa selittää-joka tapuksessa.Boheemi henkilö ei ainakaan ole paha tyyppi,hänet voidaan yrittää napata mukaan hullutuksiin juuri hieman luonteensa vuoksi.

Vierailija
13/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmistönä täällä.

kaiken materialismin vastakohta, jota nykyään harrastaa suurin osa perheistä.

boheemi perhe ei ostele meandi tai muuta kallista trendikästä vaaatetta, ei edes mieti vaatetta. tai mieti rahaa.

boheemi perhe tekee sitä mikä tuntuu kivalta. on yhdessä. boheemilla perheellä ei ole tuliterää autoa tai merenranta-asuntoa.

Vierailija
14/34 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaksi lasta tarkoituksella yksin (tosin lasten isä on suostunut järjestelyyn), ei vietetä mitään perinnejuhlia, menen nukkumaan vasta myöhään yöllä, päivisin nukun päiväunia, lapset saavat valvoa kunhan vain jaksavat nousta aamulla, syödään silloin kun on nälkä, ei olla katettu pöytää varmaan vuoteen, olen aina myöhässä joka paikasta, mua joko rakastetaan tai vihataan, harrastan kuvataiteita, opiskelen yliopistossa, ei olla rikkaita mutta ympäristö on kaunis, pukeudun pitkiin värikkäisiin hameisiin tai pikimustaan, pidän isoja, roikkuvia korvakoruja ja kaulakoruja.

Vierailija
15/34 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain jaksavat nousta aamulla kouluun. Muuten nukutaan niin pitkään kun nukuttaa. Matkustelen paljon lasteni kanssa pitkin maailmaa myös.

Olen tehnyt kaksi lasta tarkoituksella yksin (tosin lasten isä on suostunut järjestelyyn), ei vietetä mitään perinnejuhlia, menen nukkumaan vasta myöhään yöllä, päivisin nukun päiväunia, lapset saavat valvoa kunhan vain jaksavat nousta aamulla, syödään silloin kun on nälkä, ei olla katettu pöytää varmaan vuoteen, olen aina myöhässä joka paikasta, mua joko rakastetaan tai vihataan, harrastan kuvataiteita, opiskelen yliopistossa, ei olla rikkaita mutta ympäristö on kaunis, pukeudun pitkiin värikkäisiin hameisiin tai pikimustaan, pidän isoja, roikkuvia korvakoruja ja kaulakoruja.

Vierailija
16/34 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/34 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tervetulleita, ainoa paska juttu on vaan se kun pitää ottaa eukko kaupan päälle. Sitten lähdetäänkin jo pettämään ja kylvämään siementä muualle.

Aika kiva mies. Missä tällaisia kasvatetaan?

Vierailija
18/34 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaasti halveksua. Eikä ole oma valinta- vaihtaisin joskus erittäin mielelläni elämäni järjestelmälliseen, ennakoitavaan ja sovinnaiseen, mutta kun tuo ominaisuus on sisäsyntyistä.

Ja toisaalta on ihanaa kulkea omia teitään tällaisena aikana kun keskivertoelämäntapa on arvoton, sieluton, typerä.

Lapsilla on ruoka-ajat, käyvät normikoulussa, heitä kasvatetaan, heiltä vaaditaan asioita, raha-asiat ovat kutakuinkin kunnossa (vaikka ovatkin vaikeita hoitaa) ja pyrimme pitämään kodin siistinä. (ei sekään aina kovin hyvin onnistu) Naapureiden kanssa ollaan hyvissä väleissä. Mut se mikä ei kiinnosta pätkääkään on mitä muut meistä ajattelee- kaikki asiat tehdään itsestä käsin, ei siksi että joku tekee tai niin kuuluu tai sitten tulee hyväksytyksi.

Elämänrytmimme on työajoista johtuen epäsäännöllinen ja ulkopuolisten silmissä elämämme näyttää varmaan erikoiselta. Ehkä olen keskiluokkainen boheemi, koska en jaksa yhtään siipeilijäkolleegoita. Ne "boheemit" joiden mielestä elämä on hengailua, itse ei viitsitä kasvaa ollenkaan vaan katkeroidutaan muille ja katsotaan oikeudeksi sosialisoida muiden elämää saavat niskakarvat pystyyn. Mun mielestä boheemius on ehkä rohkeutta kulkea omia teitään, tehdä ratkaisuja sisäsyntyisesti, ja se vaatii ihmisenä myös rohkeutta kasvaa.

Vierailija
19/34 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen lisäksi surkea lastenkasvattaja. lapset tarvitsevat rajoja kehityksensä tueksi ja tunteakseen olonsa turvalliseksi. kaoottinen arki syö heidän voimavaroja persoonallisuuden kasvulta. ja vaikka sua ei kiinnostaisikaan mikään, niin lapset joutuvat käymään koulunsa ja ehkäpä myös tekemään töitä elämänsä eteen 8sulta tuskin jää perintöä millä mällätä)

Lapset tarvitsevat lisäksi tunteen että aikuinen johtaa heitä ja tekee päätökset - muuten he alkavat itse ottaa vastuuta- sen sijaan että saisivat olla huolettomia lapsia ja kuluttaa kaiken energiansa kasvuun ja elämäniloon

Mun mielestä monesti itsekkäät ihmiset selittelee elämäänsä boheemiudella. Mullakin on vaikeuksia olla missään ajoissa, mutta se ettei piittaa aikatauluista voi olla toisesta todella loukkaavaa ja luo vaikutelman siitä, ettet sä arvosta toista ihmistä. ja hänen aikaansa.

Vierailija
20/34 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain jaksavat nousta aamulla kouluun. Muuten nukutaan niin pitkään kun nukuttaa. Matkustelen paljon lasteni kanssa pitkin maailmaa myös.

vielä matkusteleekin...????!!!! Yhteiskunnan rahoillako?

Jokainen saa mun puolesta elää niin boheemisti tai epäboheemisti kuin ikinä haluaa, mutta muiden maksettavaksi niitä omia valintojaan ei pidä jättää. Yhteiskunnan pyörien pitää pyöriä, ja jokaisen pitää osallistua siihen omalla panoksellaan.

Pahoittelen jos tän vastaajan osalta sohaisin turhaan, mut ainakaan kirjoituksesta ei selviä että missä välissä tää olis tehnyt töitä.