Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako mielestäsi 3v istua rattaissa bussissa?

Vierailija
29.07.2010 |

Otettiin tänään kaupunkireissulle rattaat mukaan, kun en saisi kantaa selkäni takia edes käsilaukkua. Oli eväitä ja juotavaa pari litraa. Eri kaupoissakin käytiin, joten lopulta tavaroita oli noin 10 kg verran. Lapsi oli välillä rattaissa, erityisesti niillä vilkasliikenteisillä alueilla,ison ojan ajasta kuitenkin käveli. Välillä kun piti odottaa ja oli tylsää, niin paremmin meni lapsella aika, kun sai istua siinä kaikessa kuumuudessa ja lukea kirjoja, tai leikkiä autoilla.

Useampi tunti meni asioidessa, ei mitään lapsille mukavaa. Rattaat otin myös osaksi siksi mukaan, että jos tulee kovin väsy, saa niissä yrittää ottaa päivätorkkuja. (Päiväunet ovat jäämässä kokonaan lapsella pois, mutta välillä vielä nukahtaa)

Bussissa pari äitiä rupesi morkkaamaan minua, että rattaita raahaan isolle lapselle vain sen takia, että saan ilmaisen bussimatkan. Ja että tuonikäisen tulee jo aina kävellä.

Mitä mieltä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, jos joku kehtaa sellaisesta bussissa ruveta urputtamaan. Ja vaikka kyse olisi myös ilmaisen matkan saamisesta, niin kyllä sekin käy syyksi. Kyllähän pikku vauvojen työntäjätkin usein matkustavat bussilla ihan huvikseen, kun kerran ilmaiseksi pääsee. Mielestäni lapset väsyvät pitkillä kauppareissuilla aina sinne viisivuotiaiksi.

Vierailija
22/25 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaunuissa/rattaissa saa B

HKL:n liikenteessä kuljettaa alle 7v lasta? Voi olla, että olen ihan väärässäkin. Muistan vaan ihmetelleeni yläikärajaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt isompiakin lapsia rattaissa ja taatusti vain ilmaisen matkan takia.

Vierailija
24/25 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapset väsyvät pitkillä kauppareissuilla aina sinne viisivuotiaiksi.

Vaikkapa matka julkisilla Helsingin keskustaan ja pitkä kävely Töölönlahdella, kiertely Suomenlinnassa, Korkeasaaressa, Linnanmäellä jne. vasta väsyttääkin ja kotimatka eli kävely julkiselle liikennevälineelle, mahdollinen vaihto ja sigtten kävely kotiin, on monelle 3-vuotiaalle haaste.

Vierailija
25/25 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan minulla on kuukausikortti bussiin ja lapsi otetaan ihan muista syistä bussiin rattailla ;)