Ite en pysty luottamaan enää ihmisiin. Epöilen kokoaika ja aina että joku juonii jotakin, aikoo pahaa ja jatkuvasti erilaisia vainoharhaisuuksia.
Kommentit (14)
Onko sinulla tapahtunut jotain, mikä on saanut näin ajattelemaan? Muuten kuulostaa masennukselta tai joltain sairaudelta. Sinulla olisi aihetta mennä lääkäriin.
Äidilläni diagnosoitiin harhaluuloisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni diagnosoitiin harhaluuloisuushäiriö.
Pääseekö tuolla diagnoosilla sairaseläkkeelle?
Kyllähän ihmiset kuspäitä keskimäärin tuppaavat olemaankin...
Kyllä tuo nyt vaikuttaa siltä ettet luota itseesi ja se on aika paha olotila.
Lopeta median seuraaminen, se pahentaa sitä. valheita joka suunnasta.
Onneksi kuitenkin vielä tiedostat että nuo ajatukset eivät ole totta.
Muistutan kuitenkin varuilta vielä: Yleensä ihmisillä on ihan tarpeeksi handlaamista ihan arkisissa asioissaaan, että ehtisivät tai viitsisivät mitään juonia. Ihan tavallista arkea sitä vaan eletään ja yritetään saada pyykit ripustettua.
Päivystykseen mars. Enteilevä psykoosi.
Ei kai ihme tämän palstan jälkeen. Tai jos muualla elämässä kohtasit joskus ikäviä ihmisiä. Toivottavasti ne kivat näkyvät joskus.
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen mars. Enteilevä psykoosi.
Joillakin tuo voi tulla stressistä, alkoholi, jokin lääke tai savut. Eli stressiä pois. Joillakin myös toistoajatuksia, mutta niidenkin pitäisi helpottaa, jos ei käytä mitään aineksia.
Mulla on vahva ja pitkä kokemuspohja siitä että ihmiset tosiaan ovat aika pskoja. Ja ihan tutkitusti olen täyspäinen.
Onhan sitä vehkeileviä ihmisiä. Ja joskus työpaikalla/ ystäväpiirissä kieroilu ja pahan puhuminen on olleet paljastuessaan vielä epäilemääni paljon pahempia.
Mieti kuitenkin pystytkö mainitsemaan lähipiiristä myös rehtejä tyyppejä- minulla niitä on kyllä aika ollut. Ja miten suhtaudut uusiin ihmisiin, oletko valmiiksi epäluuloinen vai pääosin luottavainen.
Käännyhän lääkärin puoleen, kuulostaa kovasti psykoosin ensioireilta.