Ootko lukenut Stieg Larssonin kirjan "miehet jotka vihaavat naisia"?
Mitä pidit?
Kommentit (29)
Olen lukenut kaikki kolme kirjaa trilogiasta. Ja pidin. Sen jälkeen katsoin kaikki elokuvat. Nekin oli ok, mutta kyllä kirjat olivat mielestäni parempia.
Ei ehkä aina niin realistisia, mutta eihän hyvän viihteen tarvitse ollakaan. Hieno underdog-tyyppinen naissankari, jota kaikkivoipien miesten sekaan välillä on kaivannutkin. Ei imeliä romansseja vaikka läheltäpiti-tilanteita siinä suhteessa kirjoissa olikin.
olihan se erilainen, jännittävä ja kohtuullinen kokonaisuus. Seksuaalisella väkivallalla mässiltiin vähän liikaa minun makuuni.
Lisbeth on varsin erikoinen hahmo, kukaan muu ei ole vielä keksinyt tollaista sankaritarta.
Kiinnostusta lisää se että paikat on tuttuja, asun Lisbethin "naapurissa"
Luin kyllä kaikki kirjat ihan mielelläni, mutta eiväthän ne mitään oivalluksia herättäneet. Ei viihdekirjallisuuden pidäkään muuta tehdä kuin viedä ajatukset pois arjesta ja rentouttaa. Hyvää viihdettä, minun makuuni tosin vähän turhan väkivaltaista.
En tykkää yhtään kirjoitustyylistä, jotenkin todella aneemista ja väkisinväännettyä tekstiä. Jouduin pakottamaan itseni lukemaan kakkososan loppuun asti ja kolmosen kohdalla luovutin suosiolla puolessavälissä. Elämä on liian lyhyt huonojen kirjojen lukemiseen. Sori vaan, fanit. T: 1-2 kirjaa viikossa lukeva kolmen lapsen äiti
Kuten DaVinci-koodi ovat suoraan jenkkileffakäsikirjoituksia. Luin ekan väkisin loppuun vaikka muuten tykkään ruotsalaisesta dekkariskenestä.
ja musta ne olivat ok-kategoriaa. Eivät mitenkään erikoisia. Mutta makujahan on monia.
lajityypissään loistavia kirjoja, viimeisen päälle viihdyttäviä. Toisin kuin esim. Potterit jotka minusta lajityyppinsä tylsimpiä vrt esim Kultaiseen kompassiin.
Toimintakirjoissa on aina ylivertainen sankari ja Lisbethissä on kerrankin jotain uutta ja raikasta. Kirjoissa on myös loistavaa yhteiskunta krittiikkiä mikä harvinaista vastaavissa kirjoissa.
Tähän asti mun toimintakirja sankari on ollut Jack Reacher, mutta Lisbeth pesi sen kyllä täysin.