Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joille helle laukaisee päänsäryn?

Vierailija
29.07.2010 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo tarpeeksi niin ei tule pääpipiksi.

Minulla ukkonen laukaisee hirveen päänsäryn.

Vierailija
2/26 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo tarpeeksi niin ei tule pääpipiksi.

Minulla ukkonen laukaisee hirveen päänsäryn.

Eli vaikka kuin juon useamman litran vettä ja syön suolaista niin silti päätä särkee jokaisena päivänä kun mittari ylittää +27

Särkylääkettä saanut siis vetää koura kaupalla ja vatsa kiittää :(

Loppuis jo nää helteet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumat säät tehneet sitä että oon koko ajan pää kipeänä. Siis ei auringonpaiste, vaan ihan puhtaasti se jatkuva kuumuus. Nyt tänä keväänä aloitin migreeniin estolääkityksenä Lisinopril-verenpainelääkkeen (minulla ei siis ole oikeasti kohonnut verenpaine, päin vastoin aika matala) ja yllättäin nyt hellejakson aikana olen huomannut sen auttavan myös tähän "hellesärkyyn". Pääni on ollut tasan kerran kipeä tänä aikana, aiempina kesinä särky on saattanut jatkua useita päiviä kerrallaan, kuukaudenkin ajan ihan helposti niin että välissä on vain muutamia päiviä taukoa.

Sen verran lienee kuitenkin syytä lisätä, että lämmönsietokykyäni lääke ei kuitenkaan ole parantanut. Kestän heikosti kuumaa muuten ja tulen muuten voipuneeksi ja huonovointiseksi jos vähänkään rasitan itseäni lämpimällä säällä. Mutta päähän ei satu :)

Vierailija
4/26 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen ottanut 2 x 800 mg ibumaxia ja kohta taas uusi satsi. Ja tällaista se on joka ikinen hellepäivä. Juon kyllä paljon ja vaihtelevasti mehuja, kivennäisvesiä ja vettä, joten liian vähästä nesteestä se ei johdu.

Vierailija
5/26 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoim lapsellani on ollut useampi migreenikohtaus nyt hellejaksolla. Tosin on hänellä muutenkin monta kertaa kk migreeni.

Minulla ei auta vesi tai suolainen. Tosin jos vettä ei muista juoda on se satavarma migreenin aiheuttaja. Loppuisi jo helteet!! Kohta pitäisi jaksaa töissä olla kun loma loppuu...

Vierailija
6/26 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis eihän se särky toki ihanaa ole, eikä sitä kenellekään toivo, mutta että on kohtalotovereita!

Vierailija
7/26 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesäkin oli melkoinen, täytyy tästä lähteä hakemaan vahvempia troppeja

Vierailija
8/26 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää

Vierailija
9/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä 😥

Vierailija
10/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on migreeni helteellä.

Vierailija
11/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen ottanut 2 x 800 mg ibumaxia ja kohta taas uusi satsi. Ja tällaista se on joka ikinen hellepäivä. Juon kyllä paljon ja vaihtelevasti mehuja, kivennäisvesiä ja vettä, joten liian vähästä nesteestä se ei johdu.

Huomioithan että ibuprofeenin suurin sallittu vuorokausiannos on 3200mg. Jos mahdollista, ota ibuprofeenin kanssa parasetamolia (max. 3000mg/vrk) niin ibuprofeenin vaikutus tehostuu ja voit jakaa maksimimäärän useampaan annokseen.

Vierailija
12/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ja paranna kuntoa.

Suolanpuutetta ei ole kellään suomessa,edes helteillä.

Vierailija
13/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi paremmin elektrolyyttitasapainosta. Sokeria, suoloja ja nesteitä ennakoivasti.

Vierailija
14/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suolan puutetta ei varmasti mutta suolot voivat olla sekaisin. Solujen toiminnan kannalta olennainen natrium-kaliumpumppu ei välttämättä helteellä toimi hyvin kaikilla ja silloin suola voi olla hyvä ensiapu. Kannattaa kokeilla niitä nesteytysvalmisteita, niissä on muitakin suoloja mukana, esim. juurikin kalium, magnesium muistaakseni ja ym.

Luulen, että tuon päänsärynkin takana on tämä natrium-kaliumpumpun häikkä.

Kuten johonkin ketjuun kirjoitin, itsellä hyvä ensiapu on pieni määrä vetta, jossa sekä suolaa että sokeria. Jostain syystä tämä auttaa paremmin. Ja varmsti sokeriaineenvaihdunnalla on osansa kehon nestetasapainonkin kannalta.

Vierailija
15/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luuleeko joku oikeasti että hikoaa litrakaupalla vaikkei tee ees mitään fyysistä ?

Ehkä jos painoa se sata kiloa .

Vierailija
16/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei helle, mutta nestehukka tai suolojen puute.

Ukkonen kylläkin aiheuttaa vihlovaa särkyä päähän

Vierailija
17/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natriumkloridi ei ole se ainut suola, jota keho tarvitsee.  Kroppa tarvitsee myös muita mineraaleja.

Vierailija
18/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätila on ainoa asia, mistä ei voi valittaa. Se on mitä on. 

Vierailija
19/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta

Hillitse ilmastonmuutosta. 

Vierailija
20/26 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioithan että ibuprofeenin suurin sallittu vuorokausiannos on 3200mg. Jos mahdollista, ota ibuprofeenin kanssa parasetamolia (max. 3000mg/vrk) niin ibuprofeenin vaikutus tehostuu ja voit jakaa maksimimäärän useampaan annokseen.

Muistaakseni meni niin että 600mg enempää buranaa kerralla ei ole hyötyä napsia koska teho ei lisäänny.

Itsellä ei muuta aiheuta kuin että väsyttää eikä viitsi siivota koska ikkunaa ei huvita avata (imuroinnin vuoksi) päiväsaikaan, mutta jos menisi sellaiseksi että lääkettä tarvisi niin ostaisin kyllä ilmastointilaitteen. Mikäli ostaa siirrettävän, kaksi putkea syytä olla joista toinen tuo ilmaa ja toinen vie ja semmonen styroxi tms. tuuletusikkunaan. Ovat kovaäänisiä joten kaikille ei sovi. Ulos laitettavat nykyisin hyväksyvät kerrostaloihinkin jos on parveke, mutta maksavat enempi.

Osalla voi olla että eivät syö tarpeeksi helteellä mikä sekin väsyä aiheuttaa. Omakohtaisesti syön tukevan aamiaisen ja reippaan iltapalan ja päivällä vaan ei ole nälkä lämpösellä, laihtuukin aina kesällä vähäsen. Ei se nyt aamullakaan nälkä ole mutta syötävä jotta jaksaa.