Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herpeksestä! Miesystävä väittää ettei tiennyt

Vierailija
29.07.2010 |

hänellä olevan sukupuoliherpes. Eikä tiedä mistä ja milloin on sen saanut.

Tartutti sen siis minuun kun aloimme seurustella. Itselläni se herpes tekee nyt alapäähän rakkuloita n. joka toinen kuukausi (tosi nastaa).

Mies väittää ettei muista että hänellä olisi ikinä ollut mitään vaivaa, joskus ollut yksi näppylä silloin tällöin kalussaan ja luullut sitä joksikin muuksi kuin sukupuolitaudiksi.

Uskoisitko?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei sitä verikokeella tiedä kummassa päässä se herpes muhii. Joten testaaminen on aika turhaa, koska yli 90 %:lla se virus on. Oireet on ihan samat on se sitten tyyppiä I tai II.

Vierailija
22/32 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä nimittäin saattaa olla just tuollainen,pikkuinen punainen pisku,eikä tiedä sitä herpekseksi.

Lohdutan sinua sillä että se lievenee ja "vanhenee" ajan kanssa. Voit vaikuttaa siihen myös itse:

- pidä vastustuskykysi hyvänä: syö hyvää ravintorikasta ruokaa,ota vitamiinit,sinkki pitää ihoa kunnossa ja vahvistaa soluseinää. liiku ja ulkoile. Älä stressaa.

- pidä alapään iho kunnossa: älä raavi tai hankaa koskaan alakertaa,käytä ainakin aluksi seuraavat puoli vuotta puuvilla pikkareita ja ÄLÄ SHEIVAA tai muutenkaan poista karvoja, koska herpes iskee AINA siihen mistä iho on rikki tai ärtynyt-> puolustuskyky on laskenut. Tämä on nyt ehdoton juttu, anna majavan kasvaa. Huolehdi muuten hygieniasta mutta älä käytä saippuaa.

- hae lääkäriltä esto lääkitys esim puoleksi vuodeksi

Tässä konkarin ohjeet jolla on noin 7 vuotta edellisestä rakkulasta ja mulla ei muutenkaan tullut usein niitä sen alun jälkeen.

Eikä ole muuten tarttunut nykyiseen kumppaniin vaikka ei olla kortsua käytetty.

PS mulla on tullut se herpesrakkula kaksi kertaa pakaran iholle, kun olen raapinut jotain näppyä. Tarkkana siis niiden kanssa. Ja jos käyt veskissä ja koskettelet sitä niin aina huolellinen käsien pesu ettet lebitä sitä muualle kehoosi tai muihin ihmisiin.

Lopuksi kyllä sen kans oppii elämään,eiole kuolemaksi, mutta muista sanoa neuvolassa kun menet raskauden vuoksi, koska et voi synnyttää alakautta jos herpes aktiivinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole puhjennut raskausaikana.

Lopuksi kyllä sen kans oppii elämään,eiole kuolemaksi, mutta muista sanoa neuvolassa kun menet raskauden vuoksi, koska et voi synnyttää alakautta jos herpes aktiivinen!

Vierailija
24/32 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen siitä iloinen. Ex:n siskolla tarttui huuliherpes vastasyntyneeseen ja ja vauva sai enkefaliitin, on nyt enkelien joukossa. En kyllä synnyttäisi vaikka lupaisivat. Mulla oli kyllä tuo riski v90.

Vierailija
25/32 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on tapauksia jossa huuliherpes on tarttunut vastasyntyneeseen kätilöltä tai isältä. Silloin on paljon vaarallisempi, koska vauvalla ei välttämättä ole lainkaan vasta-aineita.

Äidin tauteihin vauvalla on yleensä vasta-ainesuoja.

ja olen siitä iloinen. Ex:n siskolla tarttui huuliherpes vastasyntyneeseen ja ja vauva sai enkefaliitin, on nyt enkelien joukossa. En kyllä synnyttäisi vaikka lupaisivat. Mulla oli kyllä tuo riski v90.

Vierailija
26/32 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on tapauksia jossa huuliherpes on tarttunut vastasyntyneeseen kätilöltä tai isältä. Silloin on paljon vaarallisempi, koska vauvalla ei välttämättä ole lainkaan vasta-aineita. Äidin tauteihin vauvalla on yleensä vasta-ainesuoja.

Sai synnärillä asikloviirikuurin ja suusuojan mutta ehti tarttua.

Vierailija
27/32 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni sukupuolitauti voi olla miehillä täysin oireeton. Joten uskoisin. Mutta eikö miehesi ole käynyt testeissä? Ikinä?

Olen mies. Olen aloittamassa uutta seurustelusuhdetta. Kävin eilen lääkärissä ja pyysin päästä sukupuolitautitesteihin, jotta voisin aloittaa uuden suhteen ns. puhtaalta pöydältä pelkäämättä tartuttavani tauteja rakkaalleni. Lääkäri laittoi minut pelkästään klamydia ja hiv-testeihin. Hän sanoi, että kondylooma ja herpes-infektiot diagnisoidaan oireiden (näpyt) perusteella, ei automaattisesti.

Eli olen mies. Olen käynyt testeissä ja EI, minulta ei ole testattu onko minulla herpestä, koska lääkäri ei suostu testauttamaan sitä ilman oireita. Voin siis olla herpes viruksen kantaja, mutta jos olen, niin en ole tietoinen siitä.

Vierailija
28/32 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herpes ei ole sukupuolitauti

Vierailija
29/32 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tartutatte herpestä kumppaniinne myös silloin kun itsellänne ei ole herpes päällä. Lopun ikäänne.

Vierailija
30/32 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla. Tajusin herpeksen vasta, kun nykyinen mieheni sen sai ja tajusi mennä lääkäriin, itselle ei sukupuolitauti tullut edes mieleen, kun joskus oli joku kipeä näppylä alapäässä, luulin sen olevan finni (koska en todellakaan harrastanut seksiä ympäriinsä, olen saanut sen joltain ex poikaystävältä, joka ei syystä tai toisesta asiasta minulle myöskään kertonut).

Ikävä tauti se herpes on, mutta ei se jatkuvasti ole aktiivinen, itsellä ei moneen vuoteen ole ollut siitä mitään ongelmia, siis ehkä yli kymmeneen vuoteen tai jotain sinne päin. Joskus kun olin kovin stresaantunut, se vaivasi enemmän. Ja siihen on nykyään ihan hyviä lääkkeitäkin.

Vierailija
31/32 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pitkään herpes ennenkuin hoksasin mikä oli kyseessä. Toisilla ilmeisesti kivuliaampi kuin toisilla.

Vierailija
32/32 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi myös niin, että sain herpeksen mieheltä, jolla ei ole omien sanojensa mukaan ollut ikinä mitään oiretta. Sain ensimmäiset oireet 2 viikkoa ensikontaktista. Oli kuumetta ja kipuja niinkuin olisi ollut flunssa tulossa, mutta samaan aikaan alapäähän alkoi tulla tosi kivuliaita rakkuloita, jotka hävisivät vasta muutamassa viikossa.

Hanki asikloviiri-estolääkitys, jos herpes uusii jatkuvasti. Sitä asikloviiriä pitäisi syödä joka päivä noin puoli vuotta ja sen jälkeen oireiden pitäisi harventua.

Todella moni sukupuolitauti voi olla miehillä täysin oireeton. Joten uskoisin. Mutta eikö miehesi ole käynyt testeissä? Ikinä?

Nykyajan ihmiset on niin irstaita sikoja että seksiä harrastetaan vastuuttomasti joka vastaantulijan kanssa joka vain haarusväliään raottaa. Sitten järki ei sano sitä että kun sukupuolikumppaneita alkaa olemaan jo useampi kymmenen, (sata) niin voi ehkä olla paikallaan käydä testaamassa ne taudit.

Eikö sitä opeteta jo yläasteen terveystiedon tunnilla että jokaisen uuden kumppanin välissä pitää käydä testeissä, ja jos ei ole varma, niin silloin sitä pilluakin nuollaan kondoomin läpi!

Ja sinä olet tietenkin käynyt sukupuolitautitesteissä ennen jokaista uutta suhdetta, myös ennen ensimmäistä suhdettasi, ja vaatinut sitä myös jokaiselta kumppaniltasi kirjallisten todistusten kera? Herpestartunnalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, monenko kanssa on ollut. Siihen ei tarvita kuin yksi kumppani, jolla se on eikä sekään kumppani ole välttämättä "huora".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän