Mies ei halua koiraa (tai lapsia) koska ei halua/uskalla ottaa vastuuta
Mitä mieltä? Pitäisikö juosta karkuun? Esimerkki: kävimme eräs päivä keskustelua koirasta ja minä sanoin, että tottakai voin ottaa päävastuun koirasta. Mies sanoi että joo mutta hänenkin pitäisi sitä ulkoiluttaa. Minä sanoin, että olisiko se niin iso vaiva, johon mies kommentoi että "Ei olisi iso vaiva, ei se vaiva mua ahdista vaan se että olisin siitä koirasta vastuussa ja sitten jos sille jotain sattuisi niin sä olisit mulle vihainen".
Oi arvon av:n köykkipsykologit, mikä persoonallisuushäiriö tässä on kyseessä?
Kommentit (10)
voihan tuotakin harjoitella, mutta aika arveluttava alkuasetelma, jos suuttuminen noin pelottaa.
voihan tuotakin harjoitella, mutta aika arveluttava alkuasetelma, jos suuttuminen noin pelottaa.
Että mies on kotoisin perheestä, jossa suuttuminen ei tarkoita sellaista normaalia riitelyä, vaan menee ihan yli. On kertonut jotain juttuja siitä, millaista heillä oli kotona lapsena kun vanhemmat riiteli IHAN järkyttäviä riitoja ja on kai siitä jotenkin traumatisoitunut. Itsessään on kyllä tosi ihana mies, huolehtiva ja kunnollinen jne. Harmi, kun olen tosi ihastunut....
halua jotain. Koirastakin on iso ja monivuotinen vastuu, ei sitä pidä ottaa hetken mielijohteesta.
mieshenkilö. Hommatkaa ensin vaikka kultakala ja pyydä miestä ruokkimaan. Ehkä saa itseluottamusta jos siitä selvityy :D
Ehkä miehelläkin vielä perheenperustamisvietti nousee esiin, mutta jos ei niin parasta etsiä uus mies jos ikinä perheen haluat...
koita saada miehesi vakuutetuksi että hän pystyy vastuutakin ottamaan. Ja yritä saada hänet myös uskomaan että vaikka joskus vähän suuttuisit, se ei tarkoita maailmanloppua! Aika vaikea tilanne kyllä.
ja koiran kanssa onkin hyvä opetella vastuunottoa ja yhdessä hoitamista. On vaan paha juttu jos mies nostaa kädet pystyyn eikä halua edes yrittää.
mieshenkilö. Hommatkaa ensin vaikka kultakala ja pyydä miestä ruokkimaan. Ehkä saa itseluottamusta jos siitä selvityy :D
Ehkä miehelläkin vielä perheenperustamisvietti nousee esiin, mutta jos ei niin parasta etsiä uus mies jos ikinä perheen haluat...
Siis on kuitenkin kyse jo 30-vuotiaasta miehestä. Töissä hän on erittäin vastuullisessa asemassa ettei nyt ihan täydellinen vastuunpakoilijakaan ole.... Hmm on kyllä hankala päättää, mitä tekisi. Hän on NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN ihana mutta toisaalta sitten epäilyttää, että josko itse haluaisin esimerkiksi lapsia.
mutta toisaalta sitten epäilyttää, että josko itse haluaisin esimerkiksi lapsia.
Ei sulla ole tullut mieleen että koirat ja lapset on kaksi aika eri asiaa?
Minullakin (mies) on aika iso kynnys koiran ottamiseen (taistelen sitä vastaan kyllä viimeiseen asti) mutta lapsia vastaan mulla ei ole mitään, mukavia kuin mitkä ovat ne.
Pointsit miehelle! Vastuullinen..
Jos haluat joskus perustaa perheen tai edes hankkia koiran, vaihda nyt miestä...huhhuh.