Usein harmittaa miehen tyttären puolesta
kun isoveli saa aina pelata enemmän pelikonsolilla. Syy on se, että koska hän osaa paremmin. No tietysti hän osaa paremmin, koska hän on 2v vanhempi ja pelannut jo silloin, kun tyttö ei vielä ollut edes kiinnostunut pelaamisesta.
Ja kun tyttö alkoi olla kiinnostunut, hän ei ensin edes halunnut pelata, vain leikkiä peleillä. Eli hän ei välttämättä halunnut edetä pelaamisessa mihinkään, vaan esim hänen hahmonsa vain käveli pitkin poikin, ei taistellut eikä kerännyt pisteitä (hän oli silloin 5v). Myöhemmin hän alkoi pelaamaan oikeastikin, mutta vieläkään hän ei tykkää taisteluista, haluaa tehdä tehtäviä.
Mutta tämän takia hän on nyt jotenkin asetettu huonon pelaajan kastiin. Isoveli nälvii ja haukkuu koko ajan siskoa tämän pelatessa. Sisko tosin on aika voimakas luonne, eikä mitenkään alistu siitä tai ainakaan näytä sitä, että pahoittaisi mielensä. Se vain on kurjaa kuunnella, kun veli räpättää AINA siskolle tämän pelatessa "etsä osaa, etsä tajua, etkö sä osaa vai etkö sä tajua, sä oot niin tyhmä tyhmä idiootti, miten sä voit olla noin tyhmä".
Mies aina puuttuu kyllä tuohon haukkumiseen, mutta hän ymmärtää myös sen, että poikaa harmittaa se, että tyttö pelaa "huonosti". Mutta hän ei koskaan ole saanut pelatakaan edes puolta siitä määrästä kuin mitä veli pelaa. Ei kai hän sen kummempi voi ollakaan tuolla harjoituksella. Mutta ei hän minusta huono ole, monet meillä vierailevat paljon pelaavat pojat ovat huonompia.
Mutta ei oo mun lapsia, olen tästä puhunut tuhat ja yksi kertaa :( Tyttö on kyllä kaikissa muissa elämänalueissa taitavampi, tämä on se ainut, missä poika loistaa. Ja kai juuri siksi miehen mielestä onkin hyvä, että edes jossain päihittää itseään nuoremman siskon.
Kommentit (3)
jonkinverran, mutta täytyy sanoa, että isoveli pysyy usein paremmin aisoissa, kun hänet ikäänkuin kytkee koneeseen kiinni. Olen pessyt käteni lasten "kasvatuksesta" siltä osin, että kerron aina miehelle, mitä olen mieltä (en lasten edessä), mutta annan miehen määritellä miten omat lapset saavat olla. Toki puutun sellaiseen, mikä oikeasti on todella haitallista ja vaarantaa.
Meidän yhteisemme on vielä vauva ja hänelle on luonnollistakin pitää aina eri sääntöjä kuin 10v vanhemmille sisaruksille.
Isoveljellä on paljon häiriökäytöstä ja valitettavasti siksikin pelistä on tullut kasvattaja.
Mun mielestä SE on ok, että veli on parempi, mutta on se vähän tylsää, kun tyttö kysyy saako pelata, vastaus on melkein AINA se, että ei ei ei.... ja kun hän saa pelata, se on sitten vain pikku hetki.
ei se sen vaikeampaa ole.
Ja sinä olet perheen toinen aikuinen, kyllä sullakin pitää olla valtaa vaikkei omista lapsistasi olekaan kyse.
ole ok, että haukkuu tuolla lailla siskoaan ja omii pelipäätteen itselleen. Teidän vanhempien tehtävänä on panna moiselle stoppi, myös rajoittaa ison veljen peliaikaa.