Mikä hemmetti on MIEHEN huomenlahja?
Kommentit (9)
sellaisen, mistä se ilahtui kovin ;)
Tottakai saa ihmiselle ostaa lahjoja silloin kun huvittaa, oli huomen tai ei. Miksi se pelkästään naiselle kuuluisi?
oltii etukäteen asiasta sovittu, että kellot kummallekin, johon kaiverrettu hääpäivä. Tietty ostettiin "salassa" toisiltamme.
ettei nainen ole enää aviomiehensä omaisuutta tai ota väistämättä miehensä sukunimeä. Miksi ihmeessä nykyaikaisessa liitossa annettaisiin lahja ensimmäisenä avioaamuna vain naiselle?
sen koko lahjan idea on nykypäivänä vähän korni. Ei miehen tarvitse mua hyvitellä siitä, että hän "saa" mua panna tai että mä "joudun" siivoamaan tai tekemään taloustöitä, synnyttämään lapsia ja mitä niitä nyt onkaan. Siteitä omaan sukuunkaan ei ole tarvinnut laittaa poikki "miehelään menoa" varten.
kun ajattelin, että tyhmää, jos mä vaan saan lahjan, halusin siis tasa-arvoa peliin.
No, mies sai lahjan, josta tykkäsi kovin ja mä en saanu mitään. Sellasta tasa-arvoa meillä. Mieskin tosin nykyään ex.
kun mies aamulla herrää niin lahjoo piteis olla että jaksoo uamulla nousta. Muuten ei tapahu mittään koko päivänä. Tämä tapahtuu joka uamu avioliitossa.
muutenkin kaikkia perinteitä orjallisesti? Tiedätkö edes mikä on NAISEN huomenlahjan merkitys?
Meillä ei kyllä kumpikaan ostanut, sovittiin etukäteen niin...