Ympärileikattu kikkeli
Onko suomessa tosiaan niin harvinainen jos on ympärileikattu. Menet jonnekin uimahalliin niin katsotaan pitkään ja hymeksitään.Miten naiset suhtautuu ympärileikattuun suomi mieheen taitaa olla vaan aika harvinaisia sellaset suomessa.
Kommentit (92)
Terskan alla olevaa jännettä ei katkaista missään kulttuurissa ympärileikkauksen yhteydessä koska se tekee vehkeestä toimimattoman yhdyntään!
Siihen mitään jänteitä tarvi.. Mulla on esari poistettu aikoja sitten. Mikään muu ei muuttunut kuin että herkkyys hiukan katosi, sehän oli vain hyvä juttu. Käyn uimahallissa viikottain, eikä kukaan ole ikinä huomauttanut mitään. Ei edes tuijottanut. Naiset tykkää kun esarin alle ei kerry mitään ylimääräistä. Sitä nahkaa ei poisteta yhtään enempää kuin se terskan yli menevä osa. Eli ihan tarpeeksi jää käyttöön. Pienen arven siitä voi nähdä, mut tarkkaan on kateltava. Kumma homma että näin pienestä ja yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä tämmöinen vääntö. Mokoma nahankappale, multakin poistettiin vain lääketieteellisistä syistä; oli vaan liian ahdas.
Myös minut on ympärileikattu aikuisena, kun esinahka ahtautui tulehdusten vuoksi. Totuttelua on vaatinut, vaan en koe, että olisi haittaa. Tosin välillä vähän mietin, miten muut suhtautuvat.
itse leikattu jo 3 vanhana nyt 42 aika pitkään kattovat uimahallissa ei oikein kivaa...............
KAIKKI SUOMALAISET MIEHET PITÄISI YMPÄRILEIKATA. JOTKUT JOPA PIKKUPOIKANA NI EI ESINAHKA YLETY TERSKANPÄÄLLE. ON SE PALJO PAREMMAN NÄKÖSTÄ MYÖS. T: MARJAANA
Ei muuta kuin häppärit veke vain, mitä niillä muka tekee...
Suomalainen mies on erittäin harvinainen näky ympärileikattuna. Ei se kuulu suomalaiseen kulttuurin semmoinen homma. Joillekkin tehty lääketieteelisestä syystä mutta ei monille. Vaikea sanoa huomaako sitä helposti kun en ole nähnyt kellään .
Yhden miehen kanssa olen ollut joka on ollut leikattu, vissiinkin uskonnollisista syistä. En kyllä tykännyt, käsihoito oli jotenkin hankalaa mun mielestä ja suihinottaessakin tuntui erkoiselta. Toisekseen sillä kesti ikuisesti tulla, siis liiankin pitkään kun tunto oli mennyt
Minut on ympärileikattu 3 vuotiaana. Todella noloa olla uimahallissa alasti huomaa kuinka tuijottavat leikkausta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2010 klo 03:00"]
Mieheni ei välitä katseista. Leikkuutti aikuisiällä ahtaan esinahan vuoksi.
Päädyin myös aikuisiällä siihen, että ympärileikkautan itseni. Pidin sitä ennen esinahkaa taakse vedettynä vuosikaudet. Katseista en välitä, tulokseen olen erittäin tyytyväinen, kuten myös naisystäväni. Mikäli joku asiasta minulta kysyy, niin sanon suoraan, että minut on ympärileikattu.
Naiselle paras.
[/quote]
Kyllä katseisiin saa varautua jos leikattu, ite olen ympärileikattu ja huomannu että uimahallissa saa tuijotuksia . En tiedä huomaako leikkauksen silmällä kukaan. Harvoin näkee leikattuja suomessa kai se kiinnostaa porukoita.
ite olen ympärileikattu ja huomannu että uimahallissa saa tuijotuksia . En tiedä huomaako leikkauksen silmällä kukaan.
Mistä ne sitten tietää että olet ympärileikattu, jos sitä ei silmällä näe? Huudatko heti pukkarin ovella "Olen ympärileikattu -kattokaa!"
Luulenpa, että olet trolli.
Minä olen ympärileikattu, eikä kukaan, ei mies eikä nainen, ole koskaan sanonut mitään.
Koulukiusattukin olen ollut, mutta silloinkaan ei syy ollut ympärileikattu penis.
Kun penis on sisällä niin ei siitä todellakaan voi erottaa onko se leikattu vai ei. Höpöjuttuja moiset! Ei emättimen sisäpuolella ole kellään niin hyvää tuntoaistia.
Ei mua haittais vaikka miehellä olisi leikattu (jos lääketieteellisistä syistä) mutta kyllä se leikkaamaton vaan tuntuu paremmalta ihan siellä sisällä. Leikkaamattoman käsittelykin on kivempaa.
KAIKKI SUOMALAISET MIEHET PITÄISI YMPÄRILEIKATA. JOTKUT JOPA PIKKUPOIKANA NI EI ESINAHKA YLETY TERSKANPÄÄLLE. ON SE PALJO PAREMMAN NÄKÖSTÄ MYÖS. T: MARJAANA
Kyllä katseisiin saa varautua jos leikattu, ite olen ympärileikattu ja huomannu että uimahallissa saa tuijotuksia . En tiedä huomaako leikkauksen silmällä kukaan. Harvoin näkee leikattuja suomessa kai se kiinnostaa porukoita.
Kun itselle joku asia on "arka" niin luulee että muut tuijottaa. Minä en saunoissa ikinä tuijottele muiden munia.
Yök
Ei sitä ympärileikkausta kyllä silmällä näe oli huoleti uimahallissa ei voi huomata onko esinahkasi poistettu. Luulevat et esari takana.
Minulle on tehty esinahan poisto 16 vuotiaana. Minulla oli ahdas esinahka. Halusin asian kuntoon sillä eihän sillä tuppikullilla ainakaa olisi ollu mitää virkaa naisten kans. Hiukan niinku olis nahkainen kortsu ollu aina päällä. Hyvä tällä nyt on ollu touhuta. Pelannu ihan mukavasti kymmeniä vuosia. Eikä ole vaimo ainakaa valittanu sen takia.. Missään uimahallis yms. Ei ole aiheuttanu mitää ihmeempää ihmettelyä. Eikä sitä nyt yleensä toisen kaluja niin kauheasti siellä vahdata jollei ole jotenki homon vikainen. Kerran oon saanut huomiota minkä olen huomannu kun olin eräällä mökillä porukalla saunomas ja oltiin aika vapautuneessa tunnelmassa. Loppu illasta ei enää viittitty uimahousujen kans pelata ja oltiin kaikki alasti joka paikas. Naiset kyllä hieman pidempään katsoivat mun kalua kuin kavereiden. Eräski nuorempi nainen kurkki aina kun luuli etten huomaa. Mulla rupes osoittamaan seisomisen merkkejä sellainen niin menin järveen. Kyllä se siellä rauhoittui.. Runkkausta korkeintaan voi hiukan haitata suhtees luomuihin mutta ei ole miksikää ongelmaksi sekää tullu. Onnistuu kyllä ihan hyvin! :) ja sitte on kumminki se hyvä puoli että kestää enemmän stimulointia kun on terskanpää tottunut hankaukselle. Meinaan naisille ajattelis olevan pidempi ilo sellainen..
minulta on leikattu liian ahdas nahka 4 tai 5 vuotiaana. Muistan vieläkin miten kipeää pissalla käynti tuntui ennen operaatiota. Leikkauksesta jäi omasta mielestä aika selvät arvet.
Nahan puutteesta ei ole koskaan kukaan huomauttanut enkä ole huomannut kenenkään katsovan uimahallissa. Teininä se silti vähän hävetti ja yritin aina pitää jotain pyyhettä tai shampoopulloa edessä, tosin niin teki puolet muistakin.
Nykyisin olen enemmän ylpeä kuin harmissani lookista, vaikka sitä en esittelekään muille naisille kuin vaimolleni. Käsityöt kyllä vaativat liukastetta.
aikuisiällä tapahtuva esinahan ahtautuminen voi johtua ihosairaudesta. Kyse on valkkojäkälästä, joka on autoimmuunisairaus (ei siis sp-tauti, eikä tartu) ja voi tehdä esim. ohuen kiristävän rengasmaisen kohdan esinahkaan. Urologit järjestään ehdottavat esinahan poistoa, mutta kyseinen nimenomainen pulma poistuu ihotautilääkärin määräämällä takrolimuusivoiteella ihan kokonaan ilman kirurgin veistä.
Esinahalla on oma tehtävänsä yhdynnässä, se toimii "laakerin tavoin" ja toisaalta esinahassa on paljon hermopäätteitä. Suojatta vaatteita vasten hankautuva terska menettää tuntoaan ja siten laukeaminen voi kestää kauammin kuin aikaisemmin. Joillekin pidempi kesto voi olla toivottu tulos, joillekin ei.
Eli jos nyt joku aikuisiällä ahtauman saanut tätä lukee, niin mars vielä ihotautilääkärille ennen mitään ratkaisuja, ellei sitten nimenomaan tahdo nahastaan eroon. Käsittääkseni jo synnynnäisesti liian ahdas esinahka on sitten ihan eri asia ja varmasti aikuisiälläkin ahtautumiseen voi olla muitakin syitä, mutta tässä nyt kuitenkin yksi syys, johon oikea hoito on takrolimuusivoide.
mutta minut on tampereen yliopistollisessa sairaalassa ympärileikattu...
Tottakai se ulkonäkö lepotilassa riippuu siitä että paljonko on nipsaistu + paljonko on venynyt. Mulla vanha ukko ja ympärileikattu usk.syistä., ei kukaan erota jos on lepotilassa koska on sen verran syystä tai toisesta venähtänyt nahka.
Myöskin leikkaustekniikka vaihtelee, joten tulos ei aina ole ihan samanlainen vaikka perusidea on aina sama eli jonkunlainen pätkä esinahkaa poistetaan.
Kun penis on sisällä niin ei siitä todellakaan voi erottaa onko se leikattu vai ei. Höpöjuttuja moiset! Ei emättimen sisäpuolella ole kellään niin hyvää tuntoaistia.
Kun on kyse muusta seksistä niin leikattu on helpompi pitää siistinä, eli mitään sissijuustoja tuskin sieltä löytää. Lepotilainen leikkaamaton voi olla aika hmmm. jos ruttunahkaa roikkuu senttikaupalla peniksen päästä - ehkä se näyttää suuremmalta, mutta näyttääkö paremmalta?