Pitääkö koirien tulevaisuudessa päästä ravintolaan?
Minusta ehdottomasti EI...kamala ajatuskin että sinne haisevia ja kuolaavia koiria tuotais räksyttämään ja touhottamaan. Entä kaikki allerkigot ja astmaatikot? Koira tai muuten vaan vahva eläinpöly ravintolassa voi aiheuttaa pahan astmakohtauksen astmaatikolle ja siitä on leikki kaukana puhumattakaan vain surkeasta olosta kun henki kulkee vaivoin ja nenä vuotaa,aivastuttaa ja yskittää. Samaan syssyyn kai sitten vois roudata ravintolaan kaikki lemmikit...kanit, marsut, kissat yms...kohta kai Rekut ilmestyis sitten teattereihin, kauppoihin. Nyt niitä viedään sääntöjen vastaisesti jo yleisille uimarannoille ja lasten leikkipuistoihin.
Kommentit (71)
että olisi muutamia, selkeästi merkittyjä ravintoloita joihin koiran (tms.) kanssa saisi mennä ja suurin osa olisi eläimettömiä?
paikalla istunut. Et vaan ole seurannut miten heillä silmät vuotaa ja henki vinkuu...onneksi me suomalaiset olemme fiksumpaa sakkia (ainakin osa meistä).
luulevat että se oma Rekku pitää saada joka paikkaan mukaan viis siitä että viereisen pöydän allerginen ihminen kärsii.
Mieheni on allerginen koirille ja taannoin eräs koiranomistaja tokaisi minulle hävyttömästi, että "se puhuu vaan paskaa, kun ei oikeesti vaan tykkää koirista!". Miehelläni on ollut astma lapsuudesta asti.
Niitähän olisi siellä joukoittain ja pitkin päivää! Herätkää pahvit!
meikä ottaa kisuliinini mukaan. Äksöniä tiedossa ja koiralla saattaa olla vekkejä, mutta lemmikit on sitten kaikki valitettavasti sallittuja. Luuletko koiranomistaja olevasi jotenkin parempi, kuin muut?
olen kissalle niin allerginen ja vielä astmaatikko että mua vietäis puolen tunnin päästä piipaa-autolla pois. Aika ikävä asenne tuo asian vähättely...
Ne vois vedellä ne pikku hurtat välipalaksi siellä :)
Ei siinä mitään koirien joukkoryntäystä tulisi. Ei tule muuallakaan, vaikka ihmisiä ja koiriakin on paljon enemmän. Eivät ihmiset veisi ravintoloihin kuin ne parhaiten koulutetut koirat, joiden kanssa se yleensäkin onnistuu.
Me Suomessa ollaan totuttu sivistykseen eli kunnon äitiyslomiin, sosiaaliturvaan ja koirattomiin ravintoloihin ja niin tulee olla jatkossakin.
Eikö sellainen systeemi toimisi jossa joihinkin, selkeästi merkittyhin ravintoloihin saisi viedä (jotain) eläimiä, ja muihin (suurimpaan osaan) ei?
Sen takia ne päästetään tuolla vapaanakin jolkottelemaan ja varmasti tunkisivat sinne ravintolaankin. Yksi sellainen hyväkäytöksinen kiltti Rekku just yritti purra mua sääreen viime viikolla iltalenkilläni...sitä paitsi se eläinpöly jää pitkäksi aikaa leijumaan tiedoksi vaan.
minusta ajatuksenakin ällöttävä kun miettii miten koirat sotkevat, haisevcat, kuolaavat, levittävät karvaa...
Kun koirat ovat niin ällöttäviä, niin voiko koiraperheen vieraana syödä? Tai jos koiranomistaja tuo töihin vaikka kotona tekemäänsä pullaa, niin voiko sitä syödä?
ihan edes esimerkiksi. Koira on sosiaalisilta kyvyiltään ja myös sosiaalisilta tarpeiltaan hieman eri tapaus.
-ja joo, on mulla joskus ollut kissakin, uskokaa tai älkää.
-se saksassa kahvittelija-
yksityiskotien ja ravintoloiden hygieniatasoja EI VOI verrata keskenään, koska ne ovat kaksi erillistä asiaa! Kuinka tyhmä olet, jos muka työskentelen terveydenhoitoalalla etkä tiedä tuollaisesta?? Uskomatonta!
Ravintoloissa tarjoilijat kulkevat keittiön ja asiakkaiden väliä koko illan, joten se, mikä mahdollisesta koirasta tarttuu työvaatteisiin mukaan (puhumattakaan esim. käden nuuhkaisusta käteen tai ystävällisestä "pikku" nuolaisusta), tarjoilija vie keittiöön mennessään joka ikinen kerta.
Luuletko, että kokeilla on aikaa desinfioida käsiään joka kerta, kun tarjoilijan lappu on poistettu "pyykkipojasta" ja heitetty keittiön puolella roskiin, kun annos on valmistettu?
Kaikki kiertää, eikä varmasti yhdelläkään ravintolalla ole tarkoitus riskeerata omaa bisnestään. Aiemmin ehdotettu koiraravintola olisi hyvä keksintö.
Koiraihmisten kotona olen ollut syömässä monen monta kertaa, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Mutta Yksityiskotien hygieniaa ei kuitenkaan yksinkertaisesti voi verrata laitoshygieniaan; ei keittiön saati muunkaan tilan yhteydessä.
mä en mene koira- tai kissa- tai jyrsijäperheisiin, enkä menisi sellaiseen ravintolaankaan. Eläimistä kyllä pidän, mutta enemmän pidän siitä, että hengitys kulkee, silmät eivät vuoda ja nenä ei ole tukossa, eikä iholla ole kutisevia näppylöitä. Jos koirat pääsisi ravintoloihin ja kahviloihin niin ihan taatusti siellä olisi niitä päivän mittaan enemmän kuin yksi kappale, mikä sekin jo siis estäisi menoni sinne. Enkä taatusti ole ainoa. Mulla ei edes ole astmaa vaan ihan tavallinen allergia. Ja kukaan ei varmaankaan ottaisi kotiinsa 20 koiraa hygienia- ja siisteyssyistä, joten miksi ne ravintolaan pitäisi tuoda?
Joo, kyllähän Tallinnassa parissa kahvilassa ötökät juoksenteli pitkin leivoksia, eikö ookin siistiä? Miksei meillä oo noin vapaata?
Voisitte joskus ajatella muitakin kuin itseänne "No kun oli niin helppoo istuu siellä sairaan kivassa kahvilassa koiran kaa kesken lenkin, ihan liian vaikeeta viedä koira ensin kotiin, ei mua haittaa vaikka kaikki muut tukehtuis.."
Aika typerää on myös maalailla kauhukuvia siitä, mitä tapahtuu, jos koira vaikka tarjoilijan kättä nuuhkaisee. Eivät tarjoilijat koiria tapaa Keski-Euroopassakaan töissä ollessaan silitellä, ei se tule kenellekään edes mieleen. Mutta sinun kauhukuvasi siitä, että kokkien pitäisi desinfioida käsiään, koska ravintolasalin puolella pöydän alla makaa koira on myös täysin kaukaa haettu ja typerä.
saati että pitäis niiden seassa ravintolassa syödä. Eikä se koirien käytös ole se syy miksi niillä ei ole asiaa ravintolaan joten sinne ei kuulu koirat, kissat eikä muutkaan elukat! Tai voishan kai sinne sitten viedä lemmikkipapukaijankin raakkumaan! Tai vaikka h yvin koulutetun lemmikkiapinan!
Jos ravintolassa yhden pöydän alla nukkuu koira, ollaan sitä mieltä, että koko ravintola on saastunut, eikä siellä voi syödä. Jos jonkun kotona asuu koira ja kävelee myös keittiön puolella, niin voiko siellä sitten syödä? Onko asunto saastunut? Vastatkaahan nyt joku, jättäisittekö syömättä, jos teidät kutsuttaisiin syömään koiraperheen asuntoon?