Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äideillä on yleensä käytössä se huonompi ns kakkosauto?

Vierailija
28.07.2010 |

Lapsia kuljetetaan. Miksi teillä on näin?

Mainitaan nyt vielä se, että meillä on kaksi autoa ja kumpikaan ei ole ns kakkosauto. Molemmat uusia/uudehkoja ja ei mitään pieniä autoja.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä naiset osaa sanoa ääneen, että he haluavat ison auton. Sen saa, minkä tahtoo saada.

Vierailija
2/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ajelee mies, joka tekee firmalle töitä. Minilla, äidillä on se ainut perheen oma auto. Pieni ja edullinen eikä vie paljoa bensaa.

Minusta ajotaito suurin onnettomuuksiin vaikuttava asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on käytössä isompi (parempi) auto, johon mahtuvat lasten turvaistuimet. Mies käyttää työmatkoillaan pienempää autoa, joka on meillä se kakkosauto.

Vierailija
4/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellyt tätä.

Jotkut naiset kokevat pienen kotteron helpommaksi ajaa, olen kuullut tällaisen selityksen.

Samalla rahalla kun ostaa uuden tuliterän huippuauton ja kauppakassin lasten kuljetuksia varten, ostaisi kaksi perusturvallista perheautoa.

Useinhan on siitä kyse, että perheen isä ei kehtaa ajaa työpaikan parkkipaikalle Golfilla tai Nissan Micralla ja siksi käyttää isoa volvoa työpaikalle ajamiseen. Sitten niitä kaikkein kalleimpia kuljetetaan pikkukotterossa.

Vierailija
5/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä perheissä missä tiedän olevan toisinpäin on yleensä syynä se että mies ajaa työkseen tai hänellä on pitkä työmatka, kun taas äiti ja lapset ajelee lähinnä lyhyitä kaupunkimatkoja.

Vierailija
6/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisariauton ehdot eivät tietenkään tarkoita sitä, että puoliso ei saisi autolla ajaa, päinvastoin hän voi olla jopa pääasiallinen kuski.

Vierailija
7/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vain lyhyitä matkoja

Vierailija
8/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi tietysti perheillä, joissa on vain yksi auto/ei autoa ollenkaan, heitä on myös paljon.

Mutta kahden auton perheissä liki aina autot on ns. samanarvoisia, ja jos jollakulla on lisäksi pikkuauto, sitä ajaa perheen aikuinen lapsi.

Näin siis pk-seudulla. Oletko ap maalta?

Vierailija
9/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin se ykkösauto on miehen ostama.

Vierailija
10/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suostuisi ajamaan millään pikkuisella kotterolla. Anteeksi ilmaisuni. Keskiluokan perheauto on minimivaatimus minkä autolleni asetan. Sama on myös ukolla.

Vierailija
11/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni miehen ostama auto, vm2005, joten en mä nyt sitä ihan kuppaiseksi sanoisi

Vierailija
12/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa pikkuruisella kolmeovisella vm -99 Opelilla(diesel) ja minä uudehkolla yhdeksänpaikkaisella Mersun "pikkubussilla".

Vierailija
13/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajan kakkosautolla, koska mies joutuu päivittäin ajamaan pitkiä matkoja töihin. Myöskin tämä ns. ykkösauto on miehen itse maksama. Itse olisin voinut ostaa itselleni paremman auton, mutta en nähnyt sitä tarpeelliseksi.

Vierailija
14/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies ajelee päivittäin motaria ja kehä kolmosta 80-120 km/h. Minä ja lapset ajelemme taajamassa nopeuksilla 30-50, muutaman kerran viikossa. Mies on tärkeä minulle ja lapsille, haluamme hänelle turvallisen työmätkan. Siksi mies ajelee uudemmalla ja paremmalla.

Jos minä ja lapset satutaan lähtemään kauemmas vaihdamme autoja.

Vierailija
15/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole valmiita laittamaan autoon rahaa, ja monilla ei edes ole omaa rahaa, koska ovat kotiäitejä. Itse olen työssäkäyvä, maksan oman autoni ja siihen menee noin 600e kuussa kaikki maksut ja bensat mukaan lukien. Minusta se on ihan normaalia mutta veikkaan että aika moni mamma on eri mieltä.

Jos siis äiti haluaa itselleen hyvä auton, ostakoon sen itse!

Vierailija
16/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä että joidenkin miesten ego vaatii upean auton, naisilla ei niin ole väliä mikä kottero alla surraa. Eikä kaikilla ole varaa/ halua hankkia perheeseen kahta upeaa autoa, vaan toinen on se kalliimpi "perheauto" ja toinen sitte nse, mitä käytetään kun on pakko lähteä kahdella autolla.

Meillä minulla on tällä hetkellä käytössä se "ykkösauto", tosin rahoituskin on minun nimissäni eikä mies kustannuksiin suoranaisesti osallistu. Mutta aiemminkin auton käyttö on määräytynyt tasapuolisesti tarpeen mukaan; se jolla on enemmän lapsia tai tavaraa kyydissä ottaa isomman auton. Toisaalta meillä mies on luvattoman viehättynyt "vanhoista romuista", siis reippaasti yli 10 vuotta vanhoista yksinkertaisista autoista, eikä minua oikein nappaa niiden ajaminen :)

Vierailija
17/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos meille tulisi toinen sitä varmaan ajaisi mies, koska minä olen vasta saanut kortin näin kypsässä 28v iässä ja mies taas on ajanut 13v pidempään.

En tahtoisi rutata uutta autoa huterilla kyvyilläni.

Vierailija
18/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on volvo. Mies huolehtii omasta kotterostaan. Meillä on eri tilit, koska mies yrittäjä ja helpompi seurata tiliä, koska siellä on oltava välillä paljon rahaa.

Yleensä se on niin, että mies ostaa naiselle pienen ja halvan auton, koska nainen ajaa myös vähemmän. Ja moni nainen ei halua isoa autoa, koska sitä on vaikeampi saada parkkiin : )

Itse tykkään vain isoista autoista ja mun autolla tehdään kesälomareissut, koska siinä on tilaa.

Vierailija
19/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto on perheen oma. Isä on yleensä töissä ja saa käyttöönsä firman auton, äitille jää omistusauto.

Vierailija
20/33 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti halusin itselleni pienen auton. Työpaikkani parkkipaikalle ei yksinkertaisesti mahdu kovin isoja autoja. Eikä nyt ole ajotaidosta kiinni, vaan ihan jumalattoman pienistä parkkiruuduista. Lyhyt auto on aina helpompi pysäköidä löysemmissäkin paikoissa.

Iso auto perheeseen tarvitaan perhematkoja varten. Pitää olla paljon tavaratilaa.

Minulle merkillä ei ole ihmeemmin väliä. Käy siis halvempikin merkki. Miehelle taas se merkki on statusasia. Tiettyä merkkiä pitää saada "kun kaikilla kavereillakin on" ;) .

Mainittakoon että silloin kun meillä oli vain yksi auto mies kävi bussilla töissä vuosikausia.