Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä menieren taudin kanssa?

Vierailija
28.07.2010 |

Miehelläni nyt suurella todennäköisyydellä puhjennut menieren tauti. Kohtauksia ollut 3 puolen vuoden sisään, alkaa aina toisen korvan tukkoisuudella/paineen tunteella, tätä voi jatkua muutama päivä, sitten seuraa voimakas kiertohuimaus ja raju oksentelu n1vrk. Tutkimukset yms vielä kesken, joten varmaa leimaa ei vielä otsaan ole lyöty, mutta kyllä tämä menieren taudilta vahvasti vaikuttaa. pelottaa, jos kohtauksia alkaa tulemaan useammin, miten sitten käy töissä pärjäämisen ja arjen pyörityksen. Näiden kohtausten takia ollut ainakin monta päivää huonossa kunnossa ja etukäteen ja jälkeenpäin tosi väsynyt. Onneksi ei enää ihan vauvaikäisiä lapsia talossa. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asentohuimauksiin erikoistunut lääkäri. En tiedä saako täällä kertoa nimiä, ottaa vastaan ykstyisellä lääkäriasemalla Tampereella. Huippu hyvä ja monet ovat saaneet pysyvän avun kun jaksavat tehdä hänen antamien ohjeiden mukaan.

Vierailija
2/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on Menieren tauti.Minulla on molemmissa korvissa.Kohtaukset vievät kuulon,eikä se parane koskaan.Menieren taudista ei pääse eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menieren tauti. Pysyy kurissa tiukalla ruokavaliolla. Suolaa ei saa olla yhtään. Eikä oikein muitakaan mausteita. Eikä alkoa.

Vierailija
4/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti vaivannut yli parisenkymmentä vuotta. Elää kohtuullisen normaalia elämää. On täysillä mukana työelämässä.

Vierailija
5/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin eräällä tuttavalla. Täysin normaalia elämää elää, kunhan muistaa ottaa lääkkeensä.

Vierailija
6/36 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös nuori nainen jolla tutkimukset käynnissä ja menieren taudin epäily tai ainakin jotain sen kaltaista kuulemma. Opiskelut jäi multa kesken tämän takia, koska koulussa en pystynyt moniin kuukausiin käymään joten koulu oli sitä mieltä että parempi vain lopettaa koulut ja sitten uudestaan opiskelemaan kun elämäntilanne paranee. Lääkärin kanssa kannattaa keskustella mitä mieltä hän on siitä että oletko kyvykäs työskentelemään tuolla alalla. Periytyvää voi kuulemma olla. Itsellä siis tosiaan myös molemmissa korvissa sykkii/tinnittää ja pahoinvointia ja rajua huimausta, suolaton ruoka on isoin apu, lääkitys ei itsellä ainakaan ole auttanut _vielä_. Oon ehkä huono vastaamaan tuohon miten menieren kanssa eletään koska itse mietin ihan samaa jos kyseinen tauti sitten todetaan !

Vierailija
7/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös todettu menierin tauti.vasen korva soi todella lujaa ja kaikki kovat äänet melkein sattuvat.osaako joku neuvoa mikä helpottaa.lääkäri ei tiedä mitä tehdä.

Vierailija
8/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio remonttiin, stressi pois elämästä. Liikuntaa ja lepoa ja lääkitys.

Pahimmillaan voi kyllä viedä sairauseläkkeelle.

Vierailija
9/36 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei . Täällä yksi menierin tautia sairastava mies henkilö . Minulla alkoi taudin oireeet nyt reilu 5 viikkoa sitten aivan järkyttävillä huimaus sekä korvan tukkoisuudella sekä kuulon alenemalla . Oireet on ollu nyt jokapäivästä elämää eli ei päivääkää ole ettei huimaa . Huimaus kohtauset kestää muutamasta minuutista reiluun tuntiin ja useesti päivässä . Kävin oys.ssa tutkimuksissä pariviikkoa sitten kuin sain kiireisen lähetteen terveyskeskuksesta lääkäriltä . Korvapolilla erikois korvalääkäri tutki ja tutki ja sanoi oireiden ja löydösten olevan menierin taudin . Lääkäri määräs heti lääkitysen alotettavan . Nyt olen ollut sairaslomalla 5 viikkoa yhteen pötkyyn ja 2 viikkoa on vielä jäljellä . Seuraava oys.n käynti on reilun pariviikon päästä ja siellä tutkitaan myös kuulon alentumaa tarkemmin vielä . Kuulen jotain vasemmalla korvalla mut se on sellasta särisevää ääntä ja kaikki äänet ottavat korvaan ja saa aikaan huimausta . Karmeeta käydä esim .kaupassa kun siellä tulee heti huimaus ja samoin on myös autolla ajokin . Lääkäri uhkasikin että kirjottaa ajokiellon mutta sain puhuttua lääkärille etten aja autolla juurikaan nyt , sama ajokielto asiaa puhui jo oys .n lääkärikin . Tämmömen minun tarinani näin lyhykäisyydessä ois . Ois vielä pitkä työ aika jäljellä ennen kuin eläkeelle pääsee mut saa nähdä miten selviää työ asiat jos paljon sairaslomaa joutuu pitämään .

Vierailija
10/36 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin eräällä tuttavalla. Täysin normaalia elämää elää, kunhan muistaa ottaa lääkkeensä.

Lääkkeillä tauti on "parantunut" täysin, eli siis kohtauksia ei ole ollenkaan. Hänellä kohtaukset olivat niin rajuja, että joka kerralla meni taju ja joutui ihan ambulanssilla sairaalaan. Alussa epäilynä olikin pari kertaa aivoinfarkti, samankaltaisia olivat oireet.

Vierailija
11/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös leikattu korva kahteen kertaan,sitä leikkausta ei enää tehdä sen vaarallisuuden vuoksi.Läääkäri toivotti onnea että kun on kulunut kymmenen vuotta niin ei se enää tule toiseen korvaan.Toisin kävi, meni lähes 2 vuotta kun se tuli toiseen korvaan.Tressi on se pahin vihollinen ja alko tietenkin.Mutta en ole koskaan siirtynyt ihan suolattomaan ruokaan ja silti jotenkin pärjäillyt.Se leikkaus auttoi ei ensimmänen vaan toinen, kun se ensimmäinen kerta alkoi hylkii sitä titaania.Menieriä on monen eri tapaista,ei kaikilla ole esimerkiksi kovaa kiertohuimausta ja oksentelua niin kuin minulla oli.Tämän toisen korvan kanssa on veilä ainakin hieman parempi.Mutta kuulo on mennyt niin etten esim.kuule televisiota lainkaan muuta kun infapuna laitteella.

Vierailija
12/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia elämää elää, kunhan muistaa ottaa lääkkeensä.

Äidilläni ja tädilläni on tuo ja elävät ihan tavallisesti lääkityksen avulla. Suolaa, alkoholia ja kahvia välttävät kyllä jonkin verran (eivät tiukasti). Jos lääkkeen jättää ottamatta niin heti alkaa pyöryttää.

Vierailija
13/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin miehellä on. Pärjää hyvin työssä ja arjessa ruokavaliolla ja alkoholia ei voi käyttää enää yhtään.

Vierailija
14/36 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puhkesi menierin tauti muutama vuosi sitten. Sain lääkityksen ja se on toiminut,huimausta ei enää lainkaan. Yleensä menierin taudin diagnoosiin syödään vuosi lääkettä ja lopetetaan, jos huimaus alkaa taas niin lääkkeet takaisin käyttöön ja jos huimaus häviää niin diagnoosi on valmis. Joillain ihmisilla vuoden lääkkeen syönti voi kuulema parantaa taudin mutta jotkut syövät sitä koko loppuelämän,niin kuin minä. Kyllä taudin kanssa pärjää heti kun saa siihen lääkityksen. 94-vuotiaalla mummollani on myös menierin tauti ja hyvin on pärjännyt ja asuu vielä ihan yksin omakotitalossa. =) Joten tsemppiä ja parempia vointeja sinne!!! =)

Vierailija
15/36 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava tietää mikä lääke on kellekin auttanut. Nimittäin itselläni ei beetahistiini tunnu auttavan.

Vierailija
16/36 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:25"]

Olisi mukava tietää mikä lääke on kellekin auttanut. Nimittäin itselläni ei beetahistiini tunnu auttavan.

[/quote]

Mullakaan ei tehonnut beetahistiini, mutta välikorvan lääkeruiskutus auttoi onneksi.

Vierailija
17/36 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain diagnoosin n 15 vuotta sitten, ku. Elämäntilanne oli hirveän stressaava. Toisella puolella, kulonalenema oli n 30  %. 

Minulla tauti on lievä. Alussa söin lääkettä, mutta ene enää tarvitse sitä. Ruokavalio on tärkeä, ei suolaa, ei tulisia mausteita, ei paljoa alkoholia. Ei stressiä.

Vierailija
18/36 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betasercillä mennään, en tosin syö sitä säännöllisesti vaan aloitan lääkkeen silloin kun tuntuu että maailma alkaa taas keinumaan.

Vierailija
19/36 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2011 klo 15:10"]

Kyllä sinulla on Menieren tauti.Minulla on molemmissa korvissa.Kohtaukset vievät kuulon,eikä se parane koskaan.Menieren taudista ei pääse eläkkeelle.

[/quote]

Pääsee jos tauti riittävän paha http://www.studio55.fi/tositarina/article/rajut-pahoinvointikohtaukset-veivat-tyokykyni/137590

Vierailija
20/36 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Olen hiemman hämmentynyt nuori nainen. Viimeviikolla kerrottiin että mitä todennäköisemmin minulla on menierentauti, korvassa tinnittää, huimaa ja pahoinvointikohtaukset on pahimpia. En oikeastaan tiedä mitään tästä taudista muuta kun netin kauhutarinat. Opiskelen vielä ja tarkoitus olisi päästä työelämään ikä ihmisten hoitajaksi. En ole varma mitä minun pitäisi kysyä joten aloitan että miten tämän kanssa eletään? Vaikuttaako työkykyyni, mites kun tulee perheenlisäystä? Periytyvääkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä