Mä aion vaihtaa alaa ja opiskella lähihoitajaksi. Mitäs siihen sanotte?
Kommentit (30)
Vaikka olet Ammatinvaihtaja ja omaat Elämänkokemusta, sä et silti osaa oikeasti hoitotyötä vielä yhtään. Etkä osaa vielä läheskään kaikkea, kun valmistut. Anna nuorempien ja hoitajina kokeneempien neuvoa ja opi kokeneemmilta. Opettele kuuntelemaan ja noudattamaan ohjeita, lukeminen ja kirjoittaminen on myös hyvä hallita ennen työelämään siirtymistä. Äläkä mene oppisopimuskoulutukseen vaan käy kunnon hyvämaineinen koulu.
kunhan nyt on töitä ja palkka enemmän kuin viimeksi saamani ansiosidonnainen (n. 700 €/kk) :)
ap
elämänkokemuksestakin on hyötyä hoitotyössä, usein ne mitä ei osaa ovat "temppuja".
Sen lisäksi että osaa kuunnella ja noudattaa ohjeita on osattava kysyä ja paljon, harvassa harjoittelupaikassa on aikaa kokoajan selittää, kannattaa olla aktiivinen ja kysyä ja ihmettellä, siitä on oppia meille kauemmin alalla olleillekin.
ja paskavaippoja vaihdellessa, niin lähihoitajaksi ehdottomasti.
Mielikuvassani sh:n töistä on jotain sellaista, jonka omaksuminen itselleni ominaiseksi asiaksi vaatisi enemmän ajattelutapani muuttamista.
Jos olet äiti siitä on oikeasti hyötyä hoitotyössä, elämänkokemuksestakin on hyötyä hoitotyössä, usein ne mitä ei osaa ovat "temppuja".
Sen lisäksi että osaa kuunnella ja noudattaa ohjeita on osattava kysyä ja paljon, harvassa harjoittelupaikassa on aikaa kokoajan selittää, kannattaa olla aktiivinen ja kysyä ja ihmettellä, siitä on oppia meille kauemmin alalla olleillekin.
Nämä Elämänkokemustaan mainostavat lähäriopiskelijat on kaikista rasittavampia ja vaikeimpia ohjata. Äitiydestä ei ole muuta hyötyä, kuin ehkä syöttäminen ja vaipanvaihto on tuttua ennestään. Muuten hyötyä ei ole. Tarkoitus on opiskella hoiva-AMMATTIIN ja omaksua ammattilaisen identiteetti. Se on ihan eri asia kuin äitiys tms.
Mulle ainakin kelpaa reilun kahden tonnin lähihoitajan palkka.
mistä saa reilu pari tonnii lähärit ? itse turun kaupungilla muutaman vuoden työskennellyt ja siis lähäri minäkin palkka reilu 1800 kk lisät tietty lisäks mut kuitenki (toiv tulevaisuudessa sh) :)
vuorolisät päälle.
Pikkukaupunki Turun liepeillä.
Ammatillisuutta sieltä koulusta haetaankin.
Väitän että en oppinut mitään uutta lähihoitajakoulutuksessa verrattuna siihen mitä olin oppinut lukion terveystiedontunneilla 1980-luvulla tai itseopiskellut lastentauteja lasten olleessa pieniä, sydänsairauksia isäni sairastuttua jne, kyllä ne ovat elämänkokemusta, koulutus oli niiden kertausta ja syventämistä.
6v sitten valmistunut ammatinvaihtaja/lähihoitaja, joka ei kuvittelekaan olevansa kaikki tietävä työssään, vaikka ammattillinen olen varmasti.
ainakin minä tunnen kantavani ihan tarpeeksi vastuuta lähihoitajana, meillä ei ole kuin yksi sairaanhoitaja ja eihän hän ole aina vuorossa eli silloin vastuun kantaa mahdollisesti ainoa vuorossa oleva lähihoitaja.
Ainoastaan lisätiedon takia voisin kuvitella lähteväni opiskelemaan sairaanhoitajaksi, tosin silloin joutuisin mahdollisesti vaihtamaan työpaikkaa ja sitä en haluaisi tehdä.