Kutina emättimessä ja peräaukolla! Pitkä selostus
Mulla kutisee tuo emättimen seudusta. Mitään kokkareista valkovuotoa ei ole, ainakaan vielä. Kondyloomaa mulla kyllä on ollut aiemmin ja joskus ajoittain vaivaa sekin esim. kutisemalla. Voiskohan olla sitä vaikkei mitään nyt näykään ulkoisesti? Yleensä oireillut näppyinä. Peräaukkokin kutiaa vähän vaikka olen pessyt ulostamiskertojen yhteydessä ja tietysti muutenkin hygieniasta huolehtinut ja välttänyt liialllista pesemistä. Ummetustakin jonkin verran oli ja huomasin haavauman peräaukon suulla n. viikko sitten. Johtuisko haavauman parantumisesta tuo kutina? Enää ei haavaumaa muuten kai ole.. ja olen nyt huolehtinut paremmin kuitujen saannista.
No, laitoin eilen illalla maitohappobakteeripuikon emättimeen josko nyt joku bakteeritasapainon häikkä olisi kutinan aiheuttaja.. en tiedä oikein vielä auttoiko. Kokkareista valkovuotoa ei tosiaan ole (hiivan tunnistan kyllä, jollei sitten ole alkava hiivatulehdus) eikä vuoto kai sen kummeman väristä tai hajuista ole kuin ennenkään. Ehkä lievähkö oudompi tuoksu tuli eilen? Ei kalamainen kuitenkaan :).. Sitten laitoin ulkosiin häppäreihin ja peräaukon suulle canesten-voidetta. Niin ja olen raskaana vko 17.
Kommentit (8)
Hyvä ihminen, sinä olet raskaana ja sinulla on joku määrittelemätön sairaus etkä ole menossa lääkäriin?!? Jos et itsestäsi ole huolissasi, niin ole edes vauvastasi.
Kutina saattaa viitata vaikka emättimen bakteeritulehdukseen, joka on yleensä helppo hoitaa. Hoitamattomana se sitten saattaa olla sitten kohtalokas. Kohtalokkaalla tarkoitan keskenmenoa tai kohtukuolemaa.
Eikä tää ole tosiaan eka kerta. Välillä kutittelee ja menee itsekseen ohi, kunnes taas joskus tulee uudelleen. Kai tää on sit kondyloomaa tai alkava hiiva ja tuskin tuosta maitohappobakteeripuikosta ainakaan haittaa oli. Minkäänlaisia emätintulehduksia mulla ei oo koskaan ollut, siis muuta kuin hiivan aiheuttamaa.
Mut olis kiva jos muillakin kokemuksia liki liippaavasta vaivasta..?
ap
tulivat peräaukosta ja vaelsivat myös emättimen alueelle, peilistä kerran kauhukseni huomasin, sen jälkeen kun olin käyttänyt hiivalääkkeitä ja maitohappoja ja testauttanut sp-taudit ja käynyt lääkärissä.. kuivuus kutittaa myös, apuna ceridal intim.
eikö se raskauden aikana ole yleisempää?
ap
Peräpää:
Kihomatoja 🐍, olet syönyt huonosti pestyjä juureksia!
Tai sitten yksinkertaisesti vain olet homo 😲!
Etupuoli:
Pimppi kuivunut, liian harvaan kunnon mällinuohousta 🤭!
Jos canesten auttaa, niin hyvä.
Jos ei, niin kysy lääkäriltä saatko syödä pyrviniä kihomatoihin. Se pitää tehdä kahdesti, parin viikon välein.
Ummetuskin on voinut tehdä sen haavauman ja sen paraneminen kutiaa.
Kyllä se siitä.