Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätätkö lapsen autoon odottamaan?

Vierailija
08.07.2010 |

Nyt kun kysellään, että onko lapsesi yksin ulkona, niin kysytään tätäkin.

Eli jätätkö koskaan lastasi yksin autoon, kun juokset kauppaan etc?

Itse en jätä. Vaikka menisin vain postiin sisälle. Eilen tosin jätin auton parkkiin, avasin pojan puoleisen oven autosta ja kävelin 6m postiluululle ja tiputin kirjeen sinne. isompi lapsi 7v haluaisi jäädä pikaisilla kauppareissuilla autoon, mutta en halua jättää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma, jos tuon ikäisiin ei voi yhtään luottaa. Käveleväthän he kouluunkin ilman aikuista.

Vierailija
2/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon, kun haen rahaa automaatlta ja saan auton ihan siihen viereen. Silloin jätän, muuten en koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä. Osaa itse tulla turvavyöistuimesta pois ja menee ajamaan autoa eli on tarkkaan katsonut mitä isi tekee autossa.

Vierailija
4/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä ajattelet että joku nappaa sen sieltä autosta niin sä varmaan kaupassa pidät lastasi koko ajan kädestä kiinni etkä päästä yksin hyllyjen väliin???

Kyllä meillä poika on odottanut autossa kun vihaa kauppoja, mutta toki siis vasta sen ikäisenä että tiedän että ei lähde minnekään.

Vierailija
5/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tähän mennessä jättänyt. Lapsi 9kk.

Vierailija
6/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajatellut että 10-vuotias osaa jo tulla itse autosta pois jos tulee hätä. Ei tuo lapsi silloinkaan tosin pitkiä aikoja ole ollut, lähinnä sellaisia että käy maksamassa bensat tms.

Vierailija
7/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset ja eläimet kuolleet yli kuumiin autoihin. Ja ikävä kyllä maailma on muuttunut sellaiseksi, että lapsiakin kaapataan. Sieltä autostakin.

Eli en jätä.

Vierailija
8/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa en jätä.

Minusta on hassua, ettei joku uskalla jättää lähemmäs 10-vuotiasta autoon odottamaan. Sen ikäinenhän osaa jo käydä siellä kaupassakin yksin. Ehkä voisitte ensi kerralla laittaa lapsen kauppaan ja jäädä itse autoon? ;)

Vierailija
9/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v ja 6v jäävät halutessaan odottamaan autoon. Ja heille on myös opetettu mitä pitää tehdä jos vaikka auto syttyisi tuleen.

Vierailija
10/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vain jos jonkin jutun tosi nopeesti kaupasta. Auto jää käymään ja ilmastointi on päällä. Asumme maalla ja kaupan ikkunasta näkee auton.

Vierailija
11/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkeksi kaupan pihalle odottamaan. Saman ikäinen voi jo hyvin odottaa autossakin. Ja itse asiassa vaikka vuotta nuorempikin, koska autossa on kuitenkin turvallisempaa kuin auton ulkopuolella.

Vierailija
12/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joku muutama juttu vaan haettavana kaupasta, niin mä laitan lapset ne sieltä hakemaan ja itse odotan autossa. Menee paljon mukavammin niin päin!

Vierailija
13/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto tietty varjoon. Mielummin niin kuin lapseni sai vatsataudin apteekkireissulla.

Vierailija
14/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua tulla mukaan jos piipahdan nopeasti esim. kiskalla. Istuu autossa ihan nätisti ja valittamatta, koska muuten en lainaisi sille autoani illaksi.

Vierailija
15/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos olen unohtanut lompakon sisälle ja huomaan sen vasta jo köytettyäni lapset turvaistuimiinsa. Voisin myös jättää ne autoon hetkeksi esim. käydäkseni tiputtamassa postiin hihnalle paketin (aikaa siihen kuluu alle minuutti) mutta en jos siellä postissa pitää hoitaa jotain sellaista asiaa johon saattaa kuulua jonottelua ja odottelua.

Vierailija
16/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon uskallan jättää maks n. minuutiksi.

Minusta hyvä mittari on se, minkä ikäisen voisin jättää hetkeksi kaupan pihalle odottamaan. Saman ikäinen voi jo hyvin odottaa autossakin. Ja itse asiassa vaikka vuotta nuorempikin, koska autossa on kuitenkin turvallisempaa kuin auton ulkopuolella.