Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeni ja hormonaalinen ehkäisy?

Vierailija
27.07.2010 |

Onko tosiaan niin etten saa hormonikierukkaa (jos siihen joskus päätyisin) kun mulla on aurallinen migreeni. Satuin vain lukemaan jonkun mielipiteen ja näin totesi. En tarvitse ehkäisyä nyt kun olen raskaana:)mutta joskus sitten. Jaa koska olen jo 34v enkä enää tän jälkeen ajatellut lapsia tehdä olen miettinyt tota vaihtoehtoa.. Mut juu onko näin ettei tarvitse edes miettiä. Siitä olen tietoinen ettei yhdistelmäpillereitä sais,oon ilmeisesti ollu ihan pöllö kun en ole tullut ajatelleeks kierukkajuttua sen kummemmin. Viimeks käytin cerazettea synnytyksen jälkeen mut migreeni oli niin useasti että lopetin sen mielummin,ja kas kummaa migreenikohtauksetkin helpottuivat. Eikö vaihtoehtoja ole kuin kortsu siis,apua:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin aurallisesta migreenistä ja minulla on hormonikierukka ollut vajaa 2 kuukautta. Missään vaiheessa ei edes kysytty onko minulla migreeniä.

Raskausaikana oli pahimmat migreenikohtaukset.

Vierailija
2/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa sitä tai muutakaan hormonaalista ehkäisyä jos on aurallinen migreeni.Silloin kohottaa omaa riskiään saada aivoveritulppa huomattavasti.Muutenkin jo migreenipotilailla on suurempi riski sairastua aivohalvaukseen!Mulle tuli e-pillereistä migreeniä ja kokeilin viittä merkkiä.Silloin ei vielä asiasta puhuttu,eikä nytkään kaikki lääkärit tiedä asiaa..Mulle tuli myös ehkäisyrenkaasta ja minipillereistä migreeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on aurallinen migreeni niin ei saa käyttää yhdistelmäpillereitä tai muita yhdistelmäehkäisyvalmisteita, siis ehkäisyrengas ainakin pillerien lisäksi on.

Minulla on aurallinen migreeni ja kierukka käytössä. Tosin ei monikaan lääkäri tiedä vaikka pitäisi tietää, ettei auralliseen migreeniin saa käyttää yhdistelmäehkäisyä.

Vierailija
4/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molempien kanssa joka kuukausi 5pv migreeni. Ihan helvettiä.

Sitten otin kuparikierukan ja ihanaa kun ei ole enää kuukausittaisia kohtauksia.

Migreeniä edelleen silloin tällöin, mutta ei säännöllisesti niinkuin oli pillereiden kanssa.

Mulla ei siis edes minipillerit (jotka sama kuin hormonikierukassa) sopineet.

Kuparikierukkana uudempiaikainen ja paljon pienempi kierukka (flexi-t 300) kuin perinteinen Nova-T, mitään sivuoireita ei ole ollut. Kuukautiset kestä yhden päivän pidempään mutta ei kipuja eikä mitään välivuotoja ym.

Vierailija
5/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sit asian ollessa ajankohtainen sanoa migreenistä lääkärille. Tosiaan en haluis kohottaaa riskiä aivohalvaukseen,huh!