Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikelaskenta! Apuja?

Vierailija
27.07.2010 |

Luin tuolta toisesta ketjusta tällaisesta liikelaskennasta, mutta siellä ei kerrottu, kuinka pitkällä raskauden pitäisi olla, että tuo laskentatoimi olisi ns.toimiva ja kertoisi mitään sikiön olosta?

Olen rv 28, mutta ei mun sikiö liiku juuri ollenkaan nykyään, dopplerilla tiedän että on hengissä, mutta jos mun pitää maata tunti kyljellään ja yrittää laskea liikkeitä, niin EHKÄ max. 3 humpsausta tuntuu..

Olin pari viikkoa sitten viikon lomalla, ja tuona aikana sikiö oli todella vilkas ja mujusi minkä kerkesi, mutta töihin paluun jälkeen en ole kauheena mitään tuntenu edes iltaisin kotona..

Milloin kannattaa huolestua? En oikein tiedä miten se vauva tuolla mahassa on, enkä uskalla kovin painella, etten satuta sitä vahingossa..

Yritän kyllä kuunnella kehoa päivisinkin, enkä siitä huolimatta tunne liikkeitä. Koska tämä on ensimmäiseni, ei minulla ole mitään vertailupohjaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä muuta, mutta meillä liikelaskentaa käskettiin tehdä vasta yliajalla.

Vierailija
2/3 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mitään hätää vielä noilla viikoilla. Liikelaskenta on luotettava vasta sitten kun vauvalla on niin paljon kokoa, ettei pääse enää "piiloon" masussa. Tuossa vaiheessa vaikuttaa vielä paljon esim. istukan sijainti ja sikiön asento (jos esim. potkii selkääsi kohti, et välttämättä tunne mitään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain engl.kielisessä rask.kalenterissa juttua siitä,että sikiö nukkuu paljon..

Yritä ottaa vaikka lasi mehua ja odota kylkimakuulla.Yleensä neuvottiin että iltaisin pitäis muistella,onko sikiö liikkunut.

Mullaki tuossa vaiheessa oli välillä rauhallista,mutta loppuunpäin mennesssä toivot jo että rauhoittuisi.Niin kova mylläri meidän poitsu oli loppuaikana,et yölläki piti jumpata masussa.Dopplerilla mäki aina kuuntelin jos oli hiljaisempaa.Tsemppiä viimeiseen jaksoon!