Onko tämä laillista? Taloyhtiöstä
Meillä oli rivariyhtiön kokous, jossa meidän perhe esitti että ostaisimme kunnon keinut ja kiipeilytelineet pihalle. OSakkaita on yhteensä 15, ainoastaan kolme lapsiperhettä. No, sanomattakin lienee selvää että olimme varautuneet itsekkäiden lapsettomien vastustavan tätä ja esitimme asian niin että yhtiö antaa itsestään lapsiystävällisen kuvan, jolloin alueen haluttavuus nousee. Arvatkaa mitä tapahtui? Naapurin uranainen vilkaisi silmiään pyöritellen muita ja totesi sitte, että ehkä tänne ei niin haluta niitä lapsiperheitä! Muut nyökkäilivät. ELI: onko minulla oikeus haastaa taloyhtiöni oikeuteen syrjinnästä lapsiperheitä kohtaan? Minun mies on ihan raivona, suunnitteli jo jotain pikkupilaa naapurin postilaatikkoon
Kommentit (47)
ja mun läheisyyteen tulis lapset likaisin käsin, lähtisin karkuun.
Mieti mikä meteli tulee siitä, kun lapset leikkii pihalla. Kiljutaan ja nauretaan ja kun lapset voivat olla pihalla keinuissa 18 h vuorokaudessa. Pitkät kesälomat, ei pääse kiljumiselta milloinkaan karkuun.
Ja pitäis vielä tutustua naapureihin.
Mä olin just todella ärsyttävä pikkutyttö. Olin hyvää pataa kaikkien kanssa ja menin ihan pokkana vaan kylään naapuriin. Ajattele, jos sun lapsista tulee samanlaisia ja nyt se uranainen joutuu kuuntelee niitä typeriä me tänään kerhossa keinuttiin - juttuja.
Tosiasia on että perheet, joissa on pieniä lapsia on pieni osa asuntomarkkinoilla ja pihat, jotka ovat tehty lapsiperheille ovat enemmän negatiivinen kuin positiivinen juttu valtaväestölle.
kumpi on taloyhtiölle parempi. Vuorotyötä tekevä aikuinen vai leikkivä lapsi ?
Oikeesti, muuttakaa pois.
Muistan kun olin ravintolassa töissä ja heräsin klo 9 siihen että joku kauppas jotain me naisia. Arvaa tilasinko ?
Ei tietenkään vuorotyöläinen teidän leikkivistä lapsista välitä, eikä pidäkään
pohjatyöt, pehmusteet ja itse välineet ja niiden ylläpito. taloyhtiö on vastuussa, jos joku loukkaa itsensä leikkipaikalla esim liian kovaan keinun alustaan ja siitä voi tulla todella iso lasku.
Ja sori, mutta aika roskasakilta vaikutatte, kun uhkailet jo kepposilla muita asukkaita, he kun eivät nyt tanssikaan sun pillisi mukaan ja heillä on (ajatella!) ihan omatkin mielipiteet taloyhtiön asioista. Heillä on siihen oikeus. Että mietis nyt vähän, tai homma voi mennä sitten aika vakavaksikin. Nostapa tosiaankin joskus se persauksesi tuolilta ylös, ja vie ne lapsesi leikkipuistoon purkamaan energiaansa, kun itsehän sanoit että niitä puistoja just siinä lähellä on!!!
Ja vielä... mene vaikka joskus itsekin töihin, niin ehkä tajuat että riittävän rauhallinen asuinympärstö on aika tärkeä asia, jotta työssä jaksetaan ja tämä maa pysyy pystyssä ja asiat hoituvat. Vaikutat aika rasittavalta tapaukselta!
T. äiti, mutta en ole koskaan ajatellut maailman pyörivän meidän perhe-elämämme ympärillä.
on niin provo. Ap:n vika viesti viimeistään paljastaa. Ei tollasta ole...
..ja nyt on pihapiiriin tulossa vauvaperheitä. Meillä on vain 6 taloutta yhtiössä, mutta piha-alue on iso ja jaettu naapuritaloyhtiön kanssa.
Hän, joka sai tenavan, teki itse turvallisen uudistetun hiekkalaatikon ja materiaalikulut laitettiin puokkiin. Ei ollut iso kulu.
Miksei voi ehdottaa leikkipaikkaa, ehdotetaanhan kokouksessa myös kakkosautojen katosta, minkä hinta on varmasti aika paljon enemmän kuin hiekkalaatikon ja keinun.
Miksi lasten ulkonaleikkimiseen suhtaudutaan näin nurjasti? Onko aikuisten kännäämisen äänet sen viihdyttävämpiä? Pitääkö Suomessa ulkona olla täysin hiljaista, tai muuten ihmisiltä menee hermot - miten ihmiset eivät kestä enää elämää ympärillään, lasten naurua ja iloa, välillä suruakin?
..piha-alueelle, mutta kakaralaumaa en halua. Kyllä asunnon arvo alskee, jos piha-alue on täynnä kaikenlaisen möyrimisen jälkiä ja pikkupyöriä ja palloja jne...
Monilla monilapsisilla perheillä piha on kuin sikolätti.
että seuraavissa grillijuhlissa tuot makkarat kaikille jotka täytät syanidillä ja katselet kevyesti hymyillen kun naapurisi syövät niitä.
Pienen hetken kuluttua saat paljon uusia naapureita. Hehheh
..asuu puolen vuoden ikäinen vauva. Oletan, että kaikki ovat mielissään, kun taloon tuli vauva. Mutta naama taitaisi venähtää, jos niitä olisi kuin Vilkkilän kissoja. Ja köyhillä aluella mukeloita riittää. Ja mikä tästä on seuraus. Geeniperimä heikkenee.
he voisivat haluta jotain muuta sillä rahalla
Ymmärrän täysin heidän kantansa. Tuollaisessa tilanteessa äänestetään ja enemmistö voittaa. Ja ei se ole mikään itseisarvo, että on lapsiperheitä yhtiössä. Minä en itse ainakaan halua yhtään lapsiperhettä tänne enää
koska heillä (ja monella muulla osakkaalla) On kaksi autoa, joten sen toisnekin saisi suojaan. Mielestäni on vain jotenkin hyvä osoitus kylmästä ja itsekkäästä maailmasta missä lasten hyvinvointi jää autojen jalkoihin=/
että kirkuvia kakaroita ei ole piha pullollaan.
koska heillä (ja monella muulla osakkaalla) On kaksi autoa, joten sen toisnekin saisi suojaan. Mielestäni on vain jotenkin hyvä osoitus kylmästä ja itsekkäästä maailmasta missä lasten hyvinvointi jää autojen jalkoihin=/
ne sun lapset käyttävät niitä telineitä muutaman vuoden ja sitten en jää käyttämättä. Oikeasti ymmärrän, jos joku taloyhtiö haluaa profiloitua lapsettomaksi, sallittakoon se heille.
Kirkuvia lapsia, joille pitää syytää yhtiön rahaa. Ja lisäksi perheenisä, joka suunnittelee "pikkupiloja" naapurien postilaatikoihin.
Tietysti haluan lapsiperheitä meidän yhtiöön :D
Silti ymmärrän hänen kantansa ja mieipiteensä; hän haluaa asua rahallisessa taloyhtiössä ja haluaisi taloyhtiön profiloituvan sen mukaisesti. Ei ilmeisesti tse asu ns. perheasunnnossa, joten hänen asuntonsa myyntiin ei keinut vaikuttaisi mitenkään.
Ymmärrän kyllä sinun ja miehesi suuttumuksen, asian olisi todella voinut ilmaista paljon korrektimmin.
MINÄ olen sentään yrittänyt ottaa muutkin ihmiset, eli LAPSET (myös muiden perheiden, en vain omiani) huomioon tarjoamalla heille leikkipaikan!!!!!!! ONKO itsekästä se että huolehtii maailman pienistä???? Mielestäni nämä lapsettomat urahullut ovat itsekkäitä, kun eivät jonkun yövuoron takia halua keinuja tms pihalle. Juttelin siis äsken toisen naapurin knassa, joka sanoi tekevänsä vuorotyötä ja muka nukkuvansa päivällä joten lasten leikkien äänet häiritsivät häntä. V**** mitä sakkia, mies saa keksiä heillekin kepposia!!!!!!!! Jos ihminen on vuorotyössä, se on oma valinta mutta leikki on lasten työtä