Miksi tupakoivia VIHATAAN niin kovasti?
Olen polttanut 12 vuotta. Takana yksi lopettamisyritys, joka epäonnistui. Nyt olen ollut muutaman viikon tupakoimatta Champix-lääkityksen avulla. Keskustelupalstoilla on pinnalla ihmisten tupakointi. Tupakoivia haukutaan paskoiksi luusereiksi, siis ihan kaikkia tupakoivia. Tupakoivat ovat pahimpia ihmisiä kaikista, edes alkoholisteja ja narkkareita ei vihata näin paljoa. Sanomalehdet ovat täynnä kirjoittelua tupakasta. Miksi? Tuntuu todella pahalta lukea tuollaista halveksuntaa. Riippuvuus voi olla vaikea, ja ainakin minä haluan ja yritän lopettaa. Tuntuu vain niin pahalta olla "vihattu", koska tupakoi. Millään muulla ei ole väliä. Toivottavasti onnistun tällä kertaa lopettamaan.
Kommentit (36)
Onnea valitsemallasi tiellä, ap, toivottavasti onnistut! Huomaat varmasti eron jo viikossa :)
nyt ollut 9kk ilman, eikä ole mitään tapahtunut, ei mitään luvatuista palkinnoita. Makuaistin parantumista, ihon paranemista jne. Ikinä ei ole ollut näin paljon kipeänä ja karsea tupakkayskäkin on tullut parin viime kk:n aikana.
syöpäkääryleiden röökaaminen??
Jos on 40 vuotta polttanu,ni ku on niin tyhmä,että luulee,että 9kk päästä on itse puhdas-keuhkoinen ja terve ! ikinä eivät keuhkot kokonaan parane,varsinkaan 40v jälkeen !
Onnea valitsemallasi tiellä, ap, toivottavasti onnistut! Huomaat varmasti eron jo viikossa :)
nyt ollut 9kk ilman, eikä ole mitään tapahtunut, ei mitään luvatuista palkinnoita. Makuaistin parantumista, ihon paranemista jne. Ikinä ei ole ollut näin paljon kipeänä ja karsea tupakkayskäkin on tullut parin viime kk:n aikana.
siinäpä hieno idea, kas kun ei ole itse hoksannut..
kerroin vaan totuuden, ei se aina elämä ruusuiseksi muutu, kun sen lopettaa..
ei se tupakka ilman sitä typerää ihmisenkuvatusta huulille mene.
rumaa ja likaista kielta sielta ah niin puhtaasta suusta. Halveksin tuollaista ihmista joka ei edes saa kieltansa kuriin.
tupakoinninvastainen ilmapiiri Suomessa on varmaankin voimakkaampi jos moneen muuhun maahan verrataan. Tervetuloa Suomeen tutustumaan, mikä täällä on meininki.
Jos on 40 vuotta polttanu,ni ku on niin tyhmä,että luulee,että 9kk päästä on itse puhdas-keuhkoinen ja terve ! ikinä eivät keuhkot kokonaan parane,varsinkaan 40v jälkeen !
tästä ei ole kauaa kun hänen keuhkot katsottiin aj ei olisi ikinä uskonut että hän on niin kauan tupakoinut. Samoin maksa priimakunnossa, vaikka on täyjuoppo. Tosin siitäkin pitänyt pitkiä taukoja.
siinäpä hieno idea, kas kun ei ole itse hoksannut.. kerroin vaan totuuden, ei se aina elämä ruusuiseksi muutu, kun sen lopettaa..
Ehkä tuo kyyninen asenne kertoo vain siitä vahvasta psyykkisestä riippuvuudesta, mikä vuosikymmenten tupakoinnin aikana on kehittynyt. Kun yhtäkkiä jää ilman sitä "tuttia", lohduttajaa (=tupakkaa), niin ei osaa löytää korvaavaa ilonlähettä elämästään ja katkeroituu.
Inhoan kyllä yhtälailla juoppoja, narkkareita ja tupakoitsijoita. Inhoan siksi, että ovat tyhmiä, koska haittaavat ja häiritsevät muita ja pilaavat muidenkin elämää. Törkeää. Haju on niin kuvottava eikä ole kiva altistua sellaiselle tahtomattaan. Tupakassa ei yksinkertaisesti ole mitään positiivista.
satunnainen röökinlehahdus kaupan edessä? Ymmärrän, jos parveketupakointi vituttaa, mutta että oikein kovasti häiriinnytään jos kadulla vähän haisee tupakka.. hohhoijaa. Nipottajia, pikkusieluisia. Menkää vaikka afrikkaan niin näette oikeita ongelmia.
tupakan hajua, siitä tulee huono olo ja pää kipeäksi. Lisäksi ajatus, että joutuu jonkun tyypin takia hengittämään tupakansavua, suututtaa. Monesti myös tuntuu, että tupakoivat eivät ajattele muita ihmisiä yhtään. Ajavat kaupan pihalle, painelevat oven edustalle polttamaan ja viskovat tupakantumpit pihalle. Minusta ihan käsittämätöntä toimintaa. Kaikki ei varmasti noin toimi, mutta ihan liian moni tupakoiva tekee just noin.
tupakan savu häiritsee tupakoimattomia. On hengitettynä epätreveellistä ja hajuna tupakoimattomasta epämiellyttävä. Ei siis häiritse tietyn ihmisen tupakointi vaan siitä ulkopuolisten luo kantautuva savu. Esim todella ikävä laittaa lapsi nukkumaan parvekkeelle ja huomata hetken päästä että naapuri polttaa parvekkeellaan ja savut tulevat omalle parvekkeelle.
Tai kaupungilla kun ihmiset kulkevat tungoksessa tupakka kädessään, on muutaman kerran osunut rattaisiin, onneksi ei lapseen.
Siis tupakointi tai tuoakoitsija ei aiheuta vihaa kuin vasta jos tupakoinnin vaikutukset siirtyvät sivullisten ongelmiksi.
satunnainen röökinlehahdus kaupan edessä? Ymmärrän, jos parveketupakointi vituttaa, mutta että oikein kovasti häiriinnytään jos kadulla vähän haisee tupakka.. hohhoijaa. Nipottajia, pikkusieluisia. Menkää vaikka afrikkaan niin näette oikeita ongelmia.
ne rahat jotka laittavat savuna ilmaan. Tiedän kyllä varsin hyvin Afrikan ongelmat. Ja myös etelä-Amerikan ongelmat, kun sademetsiä tupakan vuoksi hakataan.
Huomaat varmasti eron jo viikossa :)
Mutta... Se himo... Mieheni on ollut nyt 2,5v polttamatta. Ja vieläkin tekee mieli. Mutta onneksi pitää näppinsä kurissa :) Sivusta seuranneena tiedän millaista se on. Joten en mene tuomitsemaan. Ja painotetaan, että omasta tahdostaan mies lopetti :)
sen sotkemisen voisitte oikeasti jättää vähän vähemmälle. Ei muutkaan ihmiset voi heitellä ympäriinsä roskiaan missä nyt kulloinkin sattuvat seisomaan. Otti esimerkiksi päähän hiekkarannalla missä neliömetrillä oli valehtelematta ainakin askillisen verran tupakantumppeja kun vähän hiekkaa kaiveli. Ällöttävää! Ja niitä tumppeja heitellään ihan joka paikkaan!
sen sotkemisen voisitte oikeasti jättää vähän vähemmälle. Ei muutkaan ihmiset voi heitellä ympäriinsä roskiaan missä nyt kulloinkin sattuvat seisomaan. Otti esimerkiksi päähän hiekkarannalla missä neliömetrillä oli valehtelematta ainakin askillisen verran tupakantumppeja kun vähän hiekkaa kaiveli. Ällöttävää! Ja niitä tumppeja heitellään ihan joka paikkaan!
Ja mua ottaa päähän ihan sama asia. Jos polttaa, pitää osata ne tumpit laittaa roskiin. Itse ainakin julkisilla paikoilla poltan vain siellä, missä on ihan oikea tupakki paikka. Ja ns. tupakkiroskis. Rannoilla tms. en polta, koska siellä on lapsia. Pienet lapset tuppaavat peräti syömään niitä tumppeja (siis ihan pienet) ja sitä en halua.
mutta jos olet läski, niin et ole edes halveksunnan arvoinen.
te ette edes itse tajua,että te tupakoitsijat ette haise pelkästään sille tupakalle,vaan todellakin pahanhajuiselle. hyi saatana.