G:Tärkeimmät asiat, joita opit isovanhemmiltasi?
Kommentit (9)
Äidinäiti on opettanut vaatehuollon tärkeyden, äidinisä kahvihetkistä nauttimisen.
Isänäiti opetti tekemään maailman parhaat korvapuustit ja isänisä laittamaan madon koukkuun.
"Elä sitä yhtä sure joka jättää, ota toinen!"
Tällä on menty.
ja sen että käytetyt alusvaatteetkin kannattaa laittaa kiertoon ja että hiusväristä riittää moneen kertaan, on sillä lailla edukasta ;)
paljon matkustelevat naiset lumppuja, isäni on luuseri (se oli kyllä totta), olemme köyhiä ja suvun mustia lampaita, yms.
toinen kun oli 1½v, sairasti koko minun elinikäni, mutta minulla on nalle, jonka hän on minulle antanut. Samoin hän on käynyt minulle itse yksin ostamassa ulkoilupuvun, tumman harmaa poikien puku, mutta isoäidin sanojen mukaan kukaan ei raaskinnut sairaalle miehelle sanoa että se ei oikein tytölle sovi, lapsuuden talvikuvissa siis näytä pojalta, tietenkin puvussa oli reilusti kasvunvaraa.
Toinen isoäiti opetti että "pittää olla napakka", tarkoittaa pukeudu siististi, sano ääneen mielipiteesi, pidä kotisi siistinä, kanna vastuusi.
Toinen isoäiti, ei kannata tuhlata energiaa suuttumiseen, siinä vaan nousee verenpaine.
Äidin äidiltä: Tee asiat ajallaan, myös levolle on oma aikansa lounaan jälkeen (ennen päiväkahvia) ja illalla riittävän ajoissa, jotta jaksaa nousta, koska aamu hetki kullan kallis. Myös vuotuiset asiat riittävän ajoissa, niin kiire on täysin vieras asia. Ole säästäväinen, mutta itselle mieluisista asioista saa tykätä.
Äidin isältä: Olet hyvä tyttö.
Isän äidiltä: Kun haluat jotain, mene vaikka läpi harmaan kiven ja ole ahkera.
Isän isältä: Hellittele lapsia, hoida lasten pieniäkin kolhuja ja älä unohda iloa, kaikki ei ole niin vakavaa.
"Elä sitä yhtä sure joka jättää, ota toinen!"
Tällä on menty.
vanhemmiltani en noita oppinut, mutta mummolta opin ja ne ovat olleet elämäni tärkeimmät opetukset. Onneksi tapasin miehen, joka ajatteli samoin:)