Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinnöstä - kuka oikeassa?

Vierailija
27.07.2010 |

Miehellä on ulosotossa noin 20 000 e, mitä maksaa, jos sattuu olemaan tuloja. Nyt mies peri isoisältään saman verran. Miehen äiti muistutti, että se menee voudille kaikki. Jos mies kieltäytyy siitä, antaa rahan suoraa meidän lapsille (2 kpl), menee perintövero, mutta vouti ei saa euroakaan.

Nyt minun siskon mies väittää, että me ei saada sitä rahaa kuitenkaan, vaan se menee lasten sulkutilille ja siitä täytyy tehdä jonnekin joka vuosi selvitys, mitä ostettu ja tehty. Ei saa vaihtaa autoa, ei saa matkustaa, ei saa tehdä mitään. Kun lapset on 18v, ne saa rahat.

Koska lapset on vasta 3v ja 4v niin eikö se raha tule käytännössä minulle. Olen lasten huoltaja ja silloin lasten omaisuus on minun. Jos meillä ei ole tilillä kuin 10 e ja laskut täytyy maksaa, niin onhan se lasten raha meidän rahaa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat ovat kerta lasten rahoja, silloin ne myös ovat. Eivät sinun laskunmaksurahoja! Höhlä! Kehtaatkin tollata kysyä!

Vierailija
2/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perivät tuon summan, sen töytyy löytyä lasten täyttäessä 18 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjoitatte lapsille rahat, niin sitten ne ovat todella lasten eikä niillä voi maksaa sähkölaskua. Silloin tekee petoksen.

Tuossa linkissä on aika hyvin selitetty asia.

https://www.op.fi/op?cid=150813502&srcpl=3

Vierailija
4/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teidän tilannetta voisi auttaa se, että perintö lyhentäisi velkaa. Kun velkaa ei ole niin ulosottoon kuukausittain menevät rahat jäävät muuhun käyttöön.

Lasten omaisuutta ei saa käyttää perheen elatukseen,

Vierailija
5/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillä ei saa maksaa lasten ruokaa tai asunnon sähköjä.

Vierailija
6/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi käyttää niitä tekemättä selvitystä niiden käytöstä, joka sentistä. Perheen laskuihin ET voi käyttää rahoja!

Vierailija
7/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset eivät ole velvollisia elättämään perhettään eivätkä edes itseään niin kauan kuin heillä on vanhemmat. Kyllä teidän täytyy miettiä muita keinoja elättää perheenne kuin käyttää lasten rahoja.

Vierailija
8/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se hullua, että on 20000 e pankissamutta sillä ei saa maksaa lasten ruokaa tai asunnon sähköjä.

kuuluu maksaa se ruoka ja se sähkö. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
9/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se hullua, että on 20000 e pankissa mutta sillä ei saa maksaa lasten ruokaa tai asunnon sähköjä.

Mutta ethän voi käyttää työkaverisikaan rahoja, etkä siskosi. Tai naapurin tai serkkusi, vaikka heillä enemmän rahaa olisikin kuin sulla.

Sun lastesi perintö on sun lastesi omaisuutta. Ei sun.

Vierailija
10/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä ulosotosta mihinkään pääse?

Lasten perintöä ette tietenkään voi käyttää itse.

Vierailija
11/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertyy koko ajan korkojakin? Kannattaisi varmaankin maksaa pois?

Saatte alkaa kerätä ihan omaa omaisuutta joka jää aikanaan niille lapsille.

Vierailija
12/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sitten sossuun, että ei ole vaatetta tms. ja rahaa pitäisi saada lasten tililtä, tekevät lapun, että sulla ei ole rahaa, mutta lasten tarve menee nyt edelle eli rahat tililtä. Tietty voit itse pitää ne myyntitulot, koska ne vaatteethan sä olet itse maksanut.

Vierailija
13/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset perivät rahat ovat vain ja ainoastaan heidän. Sinä et saa käyttää rahoja mihinkään. Tuossa linkissä joka oli jo aikaisemmin on asia selitetty oikein selkeästi. Lasten omaisuus ei todellakaan ole sinun ap. Se on lastesi. Sinulla ei ole minkäänlaisia oikeuksia niihin elleivät sitten lapsesi kuole ilman perillisiä. Piste.

Miksei sitä rahaa voisi nyt sitten maksaa suoraan sinne ulosottoon? Miehellä ei olisi enää ulosotossa laisinkaan rahaa ja kaikki rahat mitä mies sattuu tienaamaan tulee teidän perheen käyttöön.

Vierailija
14/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sitten sossuun, että ei ole vaatetta tms. ja rahaa pitäisi saada lasten tililtä, tekevät lapun, että sulla ei ole rahaa, mutta lasten tarve menee nyt edelle eli rahat tililtä. Tietty voit itse pitää ne myyntitulot, koska ne vaatteethan sä olet itse maksanut.

Vierailija
15/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä tietämättömiä tunareita ilmaantuu?

Vierailija
16/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia tehdään, niin niistä myös maksetaan.

Vierailija
17/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tytär jäi leskeksi, hyvin tarkkaan seuratttiin maisraatissa, piti tehdä selvitys. Nyr ,kun ovat täyttäneet 18 vuotta saavat omaan käyttöönsä rahat. En tiedä ovatko nostaneet kaikki rahansa, hyvä olisi jos olisi osakin säästössä.

Vierailija
18/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten raha on lasten rahaa. Piste. Rahaa saa käyttää vain lapsen omiin hankintoihin, mikä ei tarkoita ruokaa ym. asumiskustannuksia tai muita laskujanne. Käytännössä siis siskosi mies on oikeassa.

Vierailija
20/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa tietysti elatusmaksuja, eikä huvittais maksaa niitä. Jos lapsia tehdään, niin niistä myös maksetaan.

Veikkaan että ukolla on kymmenisen vuotta lapsen elatusmaksuja tai jos kaksi lasta kyseessa niin vaikka viis vuotta elatusmasuja pystyssä. Pelkää että joutuvat nyt rahoittamaan sitä exän paskaa.

Ei se mene se ulosotto enää exälle, se on saanut jo elatustuen kunnalta tai nykyään Kelalta. Raha menee kunnalle tai Kelalle.

Ja kun miehesi maksaa ulosottonsa hän voi aloittaa puhtaalta pöydältä ja mennä töihin. Miehen mahdollisuus työssäkäyntiin olisi ihan hyvä juttu koko teidän perheelle. Eikö totta.