Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ettekö te todellakaan tajua, että nyt eletään lopun aikoja?

Vierailija
27.07.2010 |

Ihmiset käyttäytyvät juuri niin kuin on ennustettu.

Minä ainakin turvaan itseni uskomalla Jeesukseen ja rukoilen kyllä teidänkin puolestanne.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pääasia ole että jokainen saa uskoa tai olla uskomatta

Vierailija - 29.07.10 06:22 (ID 10881604)

Ja vieläpä kukin omalla tyylillään.

Vierailija
82/102 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit luetella vaikka kuinka pitkän listan asioita, jotka ovat nykymaailmassa todella hyvin, yhtä pitkä lista löytyy niitä asioita, jotka eivät ole.

täällä missä olisi kaikki syyt olla tyytyväinen, maristaan vaan siitä miten kaikki on surkeeta ja lopun ajat lähellä? Minulla esim. on kummilapsi kehitysmaassa ja koetan muutenkin osallistua keräyksiin mitä vähistä varoista on antaa. Mutta se että suren täällä surkeuttani ei auta kehitysmaalaista tippaakaan. Ja tosiaan, enpä ole huomannut että uskovaiset eroaisivat mitenkään muusta väestöstä kulutustottumuksiltaan. Samat farmarit niillä on satojen tuhansien omakotitalojen pihoissa kuin muullakin väestönosalla, eikä uskovaisten lapset mitenkään erotu vermeittensä puolesta taviksista. Jollei sitten lestadiolaiset siitä syystä ettei koko katraalle ole mitenkään varaa ostaa jokaiselle hienoa kännykkää, mutta taatusti ostettais jos vaan olis varaa.

Tottakai kehitysmaitten ihmisiä täytyy auttaa, ja siihen on jokaisella keinoja, esim. reilun kaupan tuotteet. Ja kun olen tehnyt vaatimattoman osani asioitten auttamiseksi, aio tasan nauttia elämästäni ja tästä hienosta yhteiskunnasta, joka tänne meille on muodostunut. Ja kehitysmaalaisilta voisi kyllä itseltäänkin vaatia jotain. Vaikkapa voisivat aloittaa naisten aseman parantamisesta ja korruption kitkemisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa rakkaat ystävät, pian, hyvin pian meidän oma rakas kallis Jeesuksemme saapuu hakemaan meidät täältä kotiin!! Siis valvokaa!

Vierailija
84/102 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitäisi myös elää niin, että se neulansilmä, jonka läpi me menemme, olisi edes hitusen isompi? Minun mielestäni pelkällä uskolla ei ole merkitystä, jos usko ei muutu teoiksi. Me uskovatkin pidämme yllä sitä itsekästä ja irstasta yhteiskuntaa. Miksemme nouse isona rintamana vastustamaan kehitystä?

Siksi, että emme mekään ole valmiita luopumaan hyvinvoinnistamme. Ja siksi on meidänkin vaikea taivaaseen päästä.

Vierailija
85/102 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa rakkaat ystävät, pian, hyvin pian meidän oma rakas kallis Jeesuksemme saapuu hakemaan meidät täältä kotiin!! Siis valvokaa!

Tuskin kuitenkaan meidän elinaikanamme. Saattaa tulla valvoessa väsymys sinullekin:)

Vierailija
86/102 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä turvaan Saatanaan.

Vierailija
87/102 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Raamatussa myös kerrotaan se, että suurin osa sulkee korvansa ja kääntää silmänsä pois, eivätkä siten hyväksy näitä merkkejä. Haluavat elää illuusiossa. Sinänsä hauskaa, että monet tällaiset tuttavani ajattelevat, että minä elän illuusiossa :)

Sinä olet siis ikäänkuin "ylemmän" ymmärryksen tasolla, kun uskot Raamatun sanaan, etkä kuulu niihin, jotka sulkevat korvansa ja kääntävät silmänsä pois? Onnittelut, pääset taivaaseen ja olet nero, kun vakuuttelet että oma subjektiivinen uskosi on se ainoa oikea uskonto johon kaikkien maailman ihmisten olisi parempi uskoa.

Vierailija
88/102 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi raamatusta: Aika tietämätön sinä Raamatun tuntiana olet. Mieti nyt ketkä sen kokosivat ja miksi. Miksi jätettiin ja poistettiin tiettyjä asioita...

Mitään tärkeää eikä olennaista ole jäänyt pois. Raamatun tärkein sanoma eli se, kuinka pelastutaan, on säilynyt kirkkoisien ym. vääntelyssä muuttumattomana halki aikojen. Ja lisäksi raamattua saa apokryfikirjojenkin kanssa:

http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.storefront/?ObjectPa…

Vierailija
89/102 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rukoile meidän puolesta.

Vierailija
90/102 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin TV7:lta löytyy ohjelmia, joissa henkilöt itse kertovat, kuinka ovat aiemmin olleet jollain lailla kiinnostuneita erilaisista new age-liikkeen edustamista asioista ja kääntyneet sitten kristinuskoon.

Tässä vain muutama äkkiseltään haettu esimerkkiohjelma, jossa mm. amerikkalainen entinen joogaopettaja (Ohjelma: Yliluonnollista - Vieraana Mike Shreve), suomalainen automaattikirjoitusta harrastanut nainen (Ohjelma: Kosketus - Anneli. Pelastuin automaattikirjoituksen koukusta)ja eräs entinen new age'läinen (Ohjelma: Kosketus - Kaisa. Jeesuksen rakkaus mursi New Agen voiman)kertovat oman tarinansa.

Kanavan ohjelma-arkistosta löytyy muitakin vastaavia tarinoita eri nimisten ohjelmien alta. Suosittelen niille, jotka aidosti hakevat yhteyttä universumin Luojaan ja Jumalaan. Et todellakaan tarvitse yhteydenpitoon Jumalan kanssa minkäänlaisia "kehityksessään edistyneempiä" välikäsiä, meedioita, henkioppaita, Neal Donald Walshin kirjoja sun muita new age juttuja.

http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=7911

http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=11027

http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=9570

Raamattu ja Jeesus ovat yliluonnollisinta, mitä ihminen voi löytää elämässään ja lisäksi täysin luvallista Jumalan silmissä. Lisäksi rajatiedon parissa tapahtuvat parantumiset, ihmeet ja muut temput kalpenevat pelkiksi varjoiksi uskovien yliluonnollisten kokemusten rinnalla, joten on selvää, ettei rajatiedon moninaisten ilmiöiden takana todellakaan vaikuta sama Jumala, vaan ainoastaan Jumalaa apinoiva heikompi taho.

Vierailija
91/102 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ei kukaan tiedä. Siksi olen ajatellut, että uskon, vaikka ihan varmuuden vuoksi. En siinä mitään häviä. Olen päätökseni jälkeen opetellut laittamaan kädet ristiin ja pyytämään apua, turvaa ja ohjausta Jumalalta. Mielestäni olen kaikkia näitä saanut. Olen nähnyt omin silmin ihmeen tapahtuvan ja ajattelen sen olevan lahja paitsi ihmeen kohteelle, myös minulle. Nyt todellakin uskon!

Mitä sinä häviät jos uskot? Et menetä mitään.

Vierailija
92/102 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli elämänarvoja muuttava retki. Hän sanoi että huolimatta siitä että siellä olot oli toista kuin täällä, hän kohtasi iloisia, rentoja, positiivisia ihmisiä, jotka osasivat nauttia elämästä.

On se nyt traagista jos täällä oikeasti lintukodossa ja yltäkylläisyydessä istutaan suu mutrussa, ja varsinkin se on traagista jos se tapahtuu siksi, että MUUT IHMISET ajattelevat erilailla kuin minä, eivät tee niin kuin minä käsken eivätkä palvo elämänkatsomustani. Että tulisipa jo Jeesus ja heittäisi nuo elämäni pilaajat helvettiin...

Vierailija
93/102 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä vieläkään ole näkynyt niin viisasta, joka osoittaisi huomaavansa ne yhtä lukuisat puutteet, viat ja vaikeudet, joita on niin kotimaassa kuin muissakin maissa! Oma "valtaisa" hyvyys kyllä on huomattu. Suurin osa maapallon väestöstä kuitenkin elää edelleen ja joka hetki olosuhteissa, joista he eivät taatusti nauti, siinä vähän realismia teille, jotka märehditte yhden kummilapsen auttamisella tai Afrikan reissun silmiä avaavalla kokemuksella,jossa paikallisten hymynaamat saavat tyhmän länsimaalaisen täysin vakuuttuneeksi onnellisuudesta! Kierräppä välillä jotain muita kuin turistikujia, niin näet vähän muutakin. Veikkaan, ettet edes uskaltautuisi todellisten köyhien ja kurjien asuinalueille. Enpä ainakaan ole kuullut turisteista, jotka vierailisivat hökkelikaupungeissa. Kuunteleppa esim., mitä kerrottavaa lähetyssaarnaajilla, jotka menevät sinne, missä apua todella tarvitaan, on ihmisten oloista, niin alkaa maailman todelliset olot valaistua sinullekin. Mutta ei, mieluummin näette vain sen kääntöpuolen asiasta, jonka haluattekin. Kivasti siis pesette omantuntonne puhtaaksi faktoista. Eikö loppuja maailman ihmisiä tarvitse enää murehtia, kun oma osuus on jo tehty, vai? Sitten voi jo rauhassa köllötellä luksussohvalla ja päivitellä, miksi toiset niin helkkaristi näkevät vaivaa maailman epäkohtien näkemiseen ja korjaamiseen! Se, että joku kiinnittää jatkuvasti huomiota huono-osaisiin ei ole mitään suu mutrussa istumista, se on realismia. Esim. juuri uskovat ovat jatkuvassa avustustyössä ympäri maailman, koska he tietävät, että avustettavat ihmiset eivät yhteen viikkoon tai kummilapseen pääty. Penni avustustyöhön on valitettavasti pennin arvoinen, ei se tuhanneksi taalaksi muutu, vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
94/102 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä marinassa ei kyllä ikinä mainita kehitysmaita sanallakaan, vaan katkeruuden kohteena on populan käytös ihan omissa piireissä. Vai afrikkalaisen nälkäänäkevän hiv-orvon käytöstäkö ap tällä aloituksessa paheksuu?

Vierailija
95/102 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä paheneva ja laajeneva nälänhätä ja pandemiat kuuluvat kyllä lopun ajan merkkeihin nekin, ja kaikki uskovat ne tietävät, eli ainakin uskovien kesken näistäkin merkeistä puhutaan. Loppujen lopuksi nämäkin merkit tulevat laajenemaan myös ns. hyvinvointivaltioihin. Jo nyt ihmiset auttavat liian vähän toisiaan, rahasta on jatkuvasti pulaa, milloinkaan ei ole tarpeeksi kaikille (tai juuri meillä hyvinvoivilla kyllä on) ja koko ajan kumminkin tulee aina vain lisää autettavia. Eräs ennustus onkin, että ihmiset tulevat yhä itsekkäämmäksi tässäkin asiassa ja että rahastot lopulta tyhjenevät avustuksista, itsekkyys tulee voittamaan. Keskustelupalstat ovat hyvin suppeita foorumeita näiden asioiden perinpohjaiseen setvimiseen, eikä täällä jaarittelulla muutenkaan auteta niitä,jotka sitä apua joka ikinen päivä nälässä tai sairaana esim. kehitysmaissa odottavat. Katastrofien, kuten sotien, maanjäristysten yms. ilmeisesti herättävät ihmisiä paremmin kuin afrikkalaisen lapsen hädästä kertominen, siksi kait keskustelupalstoilla keskitytään niihin merkkeihin enemmän, lopun ajaoista puhuttaessa.

Vierailija
96/102 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä vieläkään ole näkynyt niin viisasta, joka osoittaisi huomaavansa ne yhtä lukuisat puutteet, viat ja vaikeudet, joita on niin kotimaassa kuin muissakin maissa! Oma "valtaisa" hyvyys kyllä on huomattu. Suurin osa maapallon väestöstä kuitenkin elää edelleen ja joka hetki olosuhteissa, joista he eivät taatusti nauti, siinä vähän realismia teille, jotka märehditte yhden kummilapsen auttamisella tai Afrikan reissun silmiä avaavalla kokemuksella,jossa paikallisten hymynaamat saavat tyhmän länsimaalaisen täysin vakuuttuneeksi onnellisuudesta! Kierräppä välillä jotain muita kuin turistikujia, niin näet vähän muutakin. Veikkaan, ettet edes uskaltautuisi todellisten köyhien ja kurjien asuinalueille. Enpä ainakaan ole kuullut turisteista, jotka vierailisivat hökkelikaupungeissa. Kuunteleppa esim., mitä kerrottavaa lähetyssaarnaajilla, jotka menevät sinne, missä apua todella tarvitaan, on ihmisten oloista, niin alkaa maailman todelliset olot valaistua sinullekin. Mutta ei, mieluummin näette vain sen kääntöpuolen asiasta, jonka haluattekin. Kivasti siis pesette omantuntonne puhtaaksi faktoista. Eikö loppuja maailman ihmisiä tarvitse enää murehtia, kun oma osuus on jo tehty, vai? Sitten voi jo rauhassa köllötellä luksussohvalla ja päivitellä, miksi toiset niin helkkaristi näkevät vaivaa maailman epäkohtien näkemiseen ja korjaamiseen! Se, että joku kiinnittää jatkuvasti huomiota huono-osaisiin ei ole mitään suu mutrussa istumista, se on realismia. Esim. juuri uskovat ovat jatkuvassa avustustyössä ympäri maailman, koska he tietävät, että avustettavat ihmiset eivät yhteen viikkoon tai kummilapseen pääty. Penni avustustyöhön on valitettavasti pennin arvoinen, ei se tuhanneksi taalaksi muutu, vaikka kuinka haluaisi.

ovat krääsällään (jeesus paidoillaan) tappaneet satoja kulttuureja. Millä helvetin oikeudella kauppaatte omaa elämäkatsomustanne? Kanava 7:llä olen nähnyt kuinka faanattinen pappi saa afrikkalaiset ihmiset taputtamaan ja rukoilemaan pastorin kotikaupugin puolesta kuinka he ovat maailman pelastajia sanallaan ja plaap, plaap, plaap ... kuinka kotikaupinki, oma seurakunta on päässyt maailmankartalle. Eivät ne nälkäiset ihmiset ymmärrä että pappi on sairas narsisti.

Sivutuotteena kaupataan elämänkatsomusta joka tuottaa rahaa seurakunalle ja antaa mahdollisuuden enenevään vallankäyttöön. Hädässä olevaa ihmistä on helppo manipuloida "saat sitä ja tätä kun uskot kuten minä uskon"

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että uskonnon kaupittelu pois avustustyöstä.

Vierailija
97/102 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskovaisten ongelma onkin etteivät he näe asiota tai pohdi kokonaisuutta vaan nielevät asiat sokeasti itsensä pelastaakseen." Vau, hämmästyttävää - montako minuuttia elämästäsi olet tarkalleen ottaen viettänyt tutkimassa tai kuuntelemassa uskovien uskomuksia, ajatuksia tai kertomuksia siitä, miten he ovat päätyneet uskomaan niinkuin uskovat??? Kovasti ainakin "tiedät" väittää, etteivät he "näe tai pohdi asioita ja kokonaisuuksia"? Kerronpa sinulle, että erittäin moni uskova on tullut erinäköisten sontakasojen kanssa räpiköityään uskoon, moni esim. rajatiedon eli new age-uskomusten kanssa kymmeniä vuosia puuhastellut on tullut uskoon, moni rikkauden ja kuuluisuuden keskellä elävä on tullut uskoon jne., eli uskossa olevia ihmisiä on joka alalta ja joka elämäntilanteesta. Mutta heillä kaikillako ei sinusta ole "kokonaiskuvaa" asioista, vain koska he kaikki ovat tulleet uskoon? Saanko kysyä, minne näiden ihmisten henkilöhistoria, ammatillinen pätevyys, hankittu elämänkokemus ym. kokemukset ja elämänvaiheet sinusta muka katoavat uskoontulossa?

Se on täyttä rajatidettä, astrologiaa astronomiaa, numerologiaa, salatiedettä joka perustuu vertauksiin joka voidaan tulkita astronomian/astrogian avulla.

Pakanakansojen kootuista tarinoista on kopioitu koko opus.

Aika tietämätön sinä Raamatun tuntiana olet. Mieti nyt ketkä sen kokosivat ja miksi. Miksi jätettiin ja poistettiin tiettyjä asioita...

Mieti ensin kahdesti kun arvostelet muiden sontakasoja. Nimittäin samakaltaisuus eri uskontojen ja uskomusten kanssa on suuri. Eli oma uskosi mitä todennäköisemmin kuuluu samaan sontakasaan.

Lue vielä kertaalleen viesti mitä usko on. Se on ajatusta.

Vierailija
98/102 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se afrikkalainen siellä hymyilee onnellisena?! Yhtäkkiä se onkin jotain manipulointia, jos se hymy tuleekin Jeesus-uskosta! Tuosta "kaupallistamisesta" en tiedä, siitä saa se kuvan, että lähetyssaarnaajat muka myyvät Jeesus-paitoja riisitautisille nälkäänäkeville, saadakseen kotimaansa seurakunnalle rahaa... Nauraisko vai ei. Juu, kyllä naurais. Ja voiko jotain kulttuuria muka kukaan ulkopuolinen tappaa, varsinkaan pari lähetyssaarnaajaa, jollei muutokseen olla halukkaita? Kaukana savanneilla elää heimoja hyvin alkuasukasmaisesti, yllään kuitenkin t-paidat. Jos he haluaisivat kaislahameen t-paitansa tilalle, niin eivätkö yksinkertaisesti laittaisi? Miksi alkuasukas ei muka yhtä lailla haluaisi elämässään eteenpäin ja lisää ylellisyyksiä, mahdollisuuksia, uusia asioita... haluaahan länsimainenkin ihminen. Ovatko afrikalaiset jotenkin erilaisempia maailmassa olevien asioiden suhteen? Eikö länsimaalaisetkin ole aikoinaan olleet villempiä, kunnes oppivat uutta? Ja eivätkö alkuasukasheimot sentään tappelisi kynsin hampain vastaan, jos joku pakosti heille jotain veisi? Ja varmaan he parin lähetyssaarnaajan voittaisivatkin, jos haluaisivat. Vähemmän on kuitenkin enää nykymaailmassa pataan jouduttu, sivistys lienee tehnyt tehtävänsä syrjemmissäkin paikoissa. Ellet sitten todellakin ole sitä mieltä, että ihmisen kuuluu olla kuin villi alkuasukas. Avustustyötä voivat muut tehdä ilman uskonnon kaupitteluakin, mutta uskovilla on annettu lähetyskäsky.

Vierailija
99/102 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastit juuri itse, ettet tiedä Raamatusta mitään! Jos tietäisit, tietäisit ssenkin, mitä siellä sanotaan mm. mainitsemistasi asioista. En ole kenenkään sontakasoja arvostellut, ymmärrä lukemasi. Mitään merkittävää samankaltaisuutta ei ole uskontojen välillä, tämä on täyttä rajatietohöppää, jossa itse olen ollut 23 vuotta ennenkuin tajusin kääntää kelkkani.

Vierailija
100/102 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastit juuri itse, ettet tiedä Raamatusta mitään! Jos tietäisit, tietäisit ssenkin, mitä siellä sanotaan mm. mainitsemistasi asioista. En ole kenenkään sontakasoja arvostellut, ymmärrä lukemasi. Mitään merkittävää samankaltaisuutta ei ole uskontojen välillä, tämä on täyttä rajatietohöppää, jossa itse olen ollut 23 vuotta ennenkuin tajusin kääntää kelkkani.

elämää eri muodoissa.

Video joka valaisee sinulle uskontojen vaikutuksesta ja niiden synnystä ja ihmisten tarpeista itsensä kasassa pitämiseen.

Niin ymmärrän sinulta loppuivat sanat :)