Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osaatko auttaa? Imetyksestä..

Vierailija
27.07.2010 |

Vauvani on viikon vanha ja rinnat ihan liian täynnä maitoa. Vauva nukkuu niin paljon, että saan olla pumppaamassa monta kertaa päivässä. Saan pumpattua maitoa päivässä lähes puoli litraa ja siltikin riittää vauvalle rintaakin. Jospa sinnittelen kipeiden rintojen kanssa, enkä pumppaisi, väheneekö maidon tulo vai saanko vain rintatulehduksen? Eihän me päästä edes ulkoilemaan tätä menoa! Mitä kantsis tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsä käsin vain pahin pakotus pois. Älä kuitenkaan lopeta pumppaamista nyt ihan seinään vaan vähennä vähitellen.

Vierailija
2/5 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti vähennä pumppaamista! Sitä maitoa tulee vaan enemmän, mitä enemmän pumppaat. Jos rinat tuntuu täysiltä, tosiaan lypsä ihan vähäsen käsin tai tarjoa vauvalle enimmät, niin ei pääse tulehdusta tulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat silla tavalla koko ajan lisaa maitoa, yli lapsen tarpeen. Mulla oli sama ongelma esikoisen kanssa, en tajunnut etta olen sellainen kantakirjalehma ettei mulle ole a) tarvetta tai b) hyvaksi pumpata, koska maidontulo menee aivan holtittomaksi. Maidon tulo vahenee kylla ajan kanssa.

Vierailija
4/5 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Pumppaa vain pahin pois, ei koskaan rintaa tyhjäksi (mitä enemmän pumppaat, sitä enemmän muodostuu maitoa)

2) Tarjoa lapselle samaa rintaa useammalla syöttökerralla (mulla oli esim. päivärinta ja yörinta. näin aivoihin menee viesti, että maitoa on liikaa, koska toinen rinta on täys)

3) Älä anna lapsen "roikkua rinnassa" vaan ota hänet rinnalta pois heti kun on syöny (muuten stimuloi maidontuloa)

Näillä ohjeilla maidontulo vähenee ja tasaantuu. Mulla tasaantui noin 3 viikossa. Nyt vauva 2 kk ja maitoa tulee vain sen verran, mitä lapsi tarvii. Illalla jopa tuntuu, että rinnat ihan tyhjät. Alussa kuitenkin oli samanlainen tilanne kuin ap:lla.

Tsemppiä sulle! :) Vaikka nyt on hankalaa, tärkeintä on, että maitoa tulee ja lapsi saa tarvitsemaansa!

Vierailija
5/5 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos äidit:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä