Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikka-allergikot! Voiko mansikoiden poimiminen aiheuttaa käsiin ihottumaa?

Vierailija
27.07.2010 |

Millaisia oireita mansikka teille aiheuttaa?

Itselläni on yhtäkkiä alkanut käsiin nousta näppylää, kun poimin mansikoita. Samoin syöminen tuntuu kurkussa. Voiko allergia puhjeta yht.äkkiä? Miten sinulla?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minulle tuli mansikoiden syömisestä ihottumaa koko keholle. Söin silti.

Nuorena olin poimimassa mansikoita ja kädet kutisi kauheasti, sen jälkeen olen saanut oireita syömisestäkin. Kurkku kutisee. En syö mansikoita. Tekisi kyllä mieli kokeilla(ensin keitettynä, sitten pakastettuna ja lopuksi tuoreena, jos oireita ei ole tullut). Käsistä paukamat lähti pian, jo samana päivänä.

Vierailija
22/23 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lehtien reunat jotenkin kutittaa ja aiheuttaa punoitusta. Mansikoita voin kyllä syödä kilokaupalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aika karkea- ja teräväreunaisia, ja se raapivat ihoa poimiessa ärsyttäen sitä, ja se voi näkyä näppyinä. En tiedä, että onko kyse allergisesta reaktiosta vaiko ihan vain paikallisesta ihoärsytyksestä, mutta tuttu ilmiö.

Luultavasti jos ongelma on omissa mansikoissa, niin asia hoituu kun typen määrää lannoitteessa vähennetään. Ammattimaiset viljelijät eivät voi tällaista tehdä, koska heille mansikoiden kasvuston kasvu ja vahvuus on tärkeämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi