Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Äiti ei jaksa kävellä..."

Vierailija
27.07.2010 |

Sanoi naapurin nainen (arviolta 110kg) lapsilleen kun olivat lähdössä lenkille, kamala puuskutus ja lähimmälle puistonpenkille istumaan. Parasta oli kuulla tämän naisen suusta: "Äiti ei jaksa kävellä pitemmälle, kun syötiin niin paljon!" EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ tätä meininkiä!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin minä (170 cm/38 kg) syöpähoitojen loppuvaiheessa. Olisit varmaan nauranut minullekin, kun istuin puistonpenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läsähtänyt penkille ja sanonut lapsilleen: "Äiti ei jaksa nyt kävellä, kun tuli juotua eilen ihan liikaa viinaa"? - Kumma kun ihminen saa ylensyödä itsensä sairaaksi ja näyttää sitä mallia lapsilleen ilman, että kukaan paheksuu.

Kyllä minäkin ruokaa rakastan, mutta IKINÄ en syö itseäni niin ähkyyn, että liikkuminen tekee tukalaa. Siis mitä järkeä sellaisessa mättämisessä on? Ja sillä tavallako annetaan lapsille järkevän ruokailun ja elintapojen mallia?

Ja teille, jotka sanotte, ettei se jaksaminen ole kiloista kiinni. Tuota, kyllä se vähän niin kuin on. - Toki poikkeuksen vahvistavat aina säännön, mutta reilusti ylipainoinen ihminen jaksaa yleensä aika paljon vähemmän liikkua kuin normaalipainoinen.

Ja reilusti ylipainoisen ihmisen pitäisi tietysti kaksin verroin kiinnittää huomiota syömiseen ja jättää se ähkyjen vetäminen väliin! Joten kyllä minä ainakin paheksun, jos ylipainoinen äiti mättää itsensä niin ähkyyn, ettei pysty lastensa kanssa KÄVELEMÄÄN, ja sitten vielä esittää asian lapsilleen, niin kuin se olisi normaalia ruokailu- ja elintapakäyttäytymistä.

Vierailija
24/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan nauraisi alipainoiselle, selvästi sairaalle ihmiselle, joka ei jaksa kävellä. Mutta tämä äitihän nimenomaan sanoi, että "Ei jaksa kävellä, kun SÖI NIIN PALJON".

Minä tuhahtaisin kenelle tahansa, joka syö itsensä liikuntakyvyttömäksi(!). Vähän niin kuin tuhahdan sillekin, jos joku ryyppää itsensä konttauskuntoon. Varsinkin jos tällainen ylensyöjä tai -juoja antaa siinä mallia lapsille. Kyllä joitain asioita (kuten oman terveytensä tahallista pilaamista) saa paheksua.

Vierailija
25/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjenkäyttö on kuitenkin sallittua, vaikka ruokaa rakastaakin. Ja johan minä sanoin ihan ekassa avauksessani, että sitä napaa ei ole pakko vetää ääriään myöten, jos on syönnin jälkeen menossa ulos lenkille tai minne hyvänsä. Ruoka ei taatusti lopu kesken. Minun mielipidettäni et pysty muuttamaan tässä asiassa. Olen pahoillani, jos mielipiteeni loukkaa sinua ja aiheuttaa noin paljon harmitusta (en kyllä olisi uskonut...).

Toinen juttu: sinä et tunne minua, joten et ole lainkaan oikea ihminen sanomaan, kuinka minä elän. Pidät nyt omia päänsisäisiä mielipiteitäsi minusta absoluuttisina totuuksina.

En ole jakanut kenellekään mitään elämänohjeita, vaan lausunut mielipiteeni tuosta syömisasiasta ja sinä olet ainoa, joka on siitä noin tunneperäisesti nokkiisi ottanut.

Kumman tunneperäisesti suhtaudut tähän juttuun ylipäätään: sinustako ap avauksen tekikin, vai miksi mielesi tekee nälviä noin lapsellisesti?

Minähän vain esitin heittoja jotka sinun kirjoituksistasi minulle tuli mieleen.

Mua vaan vituttaa tollanen tuntemattomien nälviminen, oli lihava, laiha tai mikä hyvänsä.

Vierailija
26/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkö itse jaksat kävellä, jos vatsaasi siis on todella täynnä?

Ikinä ei ole vatsa ollut kävelemisen/liikkumisen tiellä. Huolestuttavaa jos tilanne olisi se.

Vierailija
27/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervettä syödä niin paljon, ettei pysty liikkumaan? Jotkut argumentoi, että "jos olivatkin vain menossa pihaan, niin silloinhan voi ihan hyvin syödä". WTF?

Minä syön aina ennen kuin menen ulos, ihan juuri siksi, että sitten JAKSAA paremmin ulkoilla ja liikkua ja kävellä. Eihän sitä tyhjällä vatsalla, verensokerit alhaalla jaksa. Miksi ihmeessä kukaan KOSKAAN söisi niin paljon kerralla, ettei jaksa KÄVELLÄ?!? Saati sitten ylipainoinen ihminen, jonka tulisi tarkkailla syömisiään oman terveytensä nimissä.

Tälläkin palstalla vähän väliä keksitään vaikka mitä syitä ylikiloihin, mutta eivätpä nuo ylikilot ihmetytä, jos ihmisistä on normaalia syödä niin paljon, ettei syömisen päälle jaksa liikkua. Komppaan kylläap:a ja sanon minäkin "Ei hyvää päivää tätä meininkiä!"

Vierailija
28/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus syönyt itseni ähkyyn vaikka pienikokoinen olenkin.

Jaksaa silloin liikkua mutta inhtotavalta tuntuu

Vierailija
29/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tuttava, nainen, joka on jotain 100kg ja ihan jalaton ja kädetön kun ei ole autoa. Ei esim käy koskaan ilman autoa marketeissa jonne on kotoaan ihan peräti 3km matka, koska se on järkyttävän pitkä. Kävelee korkeintaan puoli kilsaa, ei ikinä sen enempää. Tosissaan valittaa, että kun ei ole autoa niin ei pääse markettiin... No ehkä sen takia sen 100kg painaakin!

Vierailija
30/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon vetää viinaa tai röökiä? Mielestäni oman terveytensä pilaaminen MILLÄÄN yliannostuksilla, kuten hankkimalla itselleen merkittävän ylipainon, on typerää.

Siitäkin voidaan sitten väitellä, onko se vain ja ainoastaan oma päänsärky, jos omilla elintavoillaan selkeästi pilaa omaa terveyttään ja sitten käyttää yhteiskunnan resursseja tervehtymiseen. - Omasta mielestäni elintapojen kaikinpuolinen kohtuullisuus ja terveys muuttuu yksilön velvollisuudeksi viimeistään siinä vaiheessa, kun tekee lapsia. Lapsille tulee näyttää normaalien ja terveiden elintapojen mallia! Sitä paitsi lapset ansaitsevat terveen äidin, siis vanhemman joka ei tahallaan pilaa terveyttää niin kauan, kun on lapsistaan vastuussa.

Vierailija
31/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävelen n. 30 kilsaa koiran kanssa. Ja enemmänkin voisi. Toi ei ole kovin paljon. Eikä mulla ole mitään ongelmia liikkua lasten kanssa. Jaksan leikkiä hippaa yms. Ei kaikki megaläskit ole huonokuntoisia.

Vierailija
32/32 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ääripäät huutelemaan OMIA kokemuksiaan: "Minä painan 49 kiloa, enkä silti jaksa kävellä" tai "Minä painan 100 kiloa ja jaksan vaikka mitä"?

Tämä ap:n mainitsema äiti EI JAKSANUT KÄVELLÄ, koska oli syönyt liikaa. Se nyt on tässä ainoa asia, joka tulee ottaa kommentoidessa huomioon.

KENENKÄÄN ei tule syödä niin paljon, ettei jaksa kävellä. Ja sellaisen ylipainoisen ihmisen, joka ei jaksa syömiseltään/kiloiltaan kävellä, kannattaisi todellakin laihduttaa ja syödä vähemmän!